Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 49117 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Lees je je eigen teksten eigenlijk wel? Want van de inhoud heb je duidelijk geen kaas gegeten:

Citaat van: SniperEye link=msg=1249698 date=1394468274
Uit het EVRM:
Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en
de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig
openbaar gezag en ongeacht grenzen.

Dit gaat over het verstrekken van inlichtingen en denkbeelden, niet om fotografie. Oftewel vrijheid van meningsuiting zonder dat de overheid bepaald wat voor inlichtingen en/of denkbeelden jij verstrekt en/of ontvangt. Overigens wordt ook dit gewoon beperkt door geldende wet en regelgeving. Zo mag je bijvoorbeeld vrijelijk inlichtingen verstrekken, maar mag je nog steeds niet beledigen, bedreigen, smaad/laster plegen of de orde verstoren middels het verspreiden van je denkbeelden.
Citaat van: SniperEye link=msg=1249698 date=1394468274
In onze grondwet staat daarover het volgende:
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Hier druk je een leuk zinnetje dik, maar er staat achter: Behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. Allereerst gaat het hier wederom over vrijheid van de pers. Je mag namelijk plaatsen wat je wil, met inachtneming van de wet en regelgeving. Ook op dit vlak wordt jij helemaal niet gehinderd. Overigens is de noodverordening gewoon een op dat moment geldende regelgeving (of wet zo u wil)

Maar goed, ik heb geen idee welk punt je nou überhaupt nog probeert te maken. Je gaat nog steeds niet inhoudelijk in op de vragen die je al veel eerder gesteld zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Citaat van: Red link=msg=1249704 date=1394468786
Lees je je eigen teksten eigenlijk wel? Want van de inhoud heb je duidelijk geen kaas gegeten..

Maar goed, ik heb geen idee welk punt je nou überhaupt nog probeert te maken. Je gaat nog steeds niet inhoudelijk in op de vragen die je al veel eerder gesteld zijn.

O0 O0
Bijdragen op persoonlijke titel.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Zwemmen en vliegeren tussen de Pier en de havenhoofden in Scheveningen is ook verboden tijdens de top, las ik vanmorgen op Omroep West.

Dat is wel zo: iedere dag komt er een nieuw verbod c.q. beperking bij waarover wordt bericht. Alsof alles tegelijk berichten echt teveel ineens voor de bevolking zou zijn en teveel weerstand zou wekken.

Ben benieuwd waarover morgen wordt bericht. Stokbroden, zure bommen en granaatappels niet toegestaan in een cirkel van 5 km rond het World Forum?  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

StephanL

• Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Citaat van: Arie link=msg=1249882 date=1394533218
Zwemmen en vliegeren tussen de Pier en de havenhoofden in Scheveningen is ook verboden tijdens de top, las ik vanmorgen op Omroep West.

Dat is wel zo: iedere dag komt er een nieuw verbod c.q. beperking bij waarover wordt bericht. Alsof alles tegelijk berichten echt teveel ineens voor de bevolking zou zijn en teveel weerstand zou wekken.

Ben benieuwd waarover morgen wordt bericht. Stokbroden, zure bommen en granaatappels niet toegestaan in een cirkel van 5 km rond het World Forum?  ;D
Tsssss waar gaat het toch heen. Leuk zo'n top, maar niet in de randstad, dat blijkt maar weer. De economische schade zal groot zijn.

Over het fotograferen. Ze komen ook over de N206, daar woon ik naast. Daar mag ik tot zo ver ik weet gewoon fotograferen. Ook al zijn ze volgens mij van plan om alle bruggen en viaducten te sluiten. Dat niemand foto's maakt kunnen ze nooit voorkomen.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: StephanL link=msg=1249883 date=1394533417
Tsssss waar gaat het toch heen. Leuk zo'n top, maar niet in de randstad, dat blijkt maar weer. De economische schade zal groot zijn.

Over het fotograferen. Ze komen ook over de N206, daar woon ik naast. Daar mag ik tot zo ver ik weet gewoon fotograferen. Ook al zijn ze volgens mij van plan om alle bruggen en viaducten te sluiten. Dat niemand foto's maakt kunnen ze nooit voorkomen.

Dat zou ik niet te hard zeggen, voor je het weet komt er nog een verbod bij :D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Leuk zo'n top, maar niet in de randstad, dat blijkt maar weer. De economische schade zal groot zijn.
Nee, hier in de 'provincie' zitten wij er natuurlijk wél op te wachten. Lekker daar houden die top, hier niet. :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Highfield

• Senior gebruiker

Goed lezen: er is geen fotografieverbod, er is een verbod op telelenzen en camera's en dan nog alleen in de gemeente Haarlemmermeer. Met je pocketcamera of je mobieltje kom je volgens mij echt niet in de problemen. Het afsluiten van viaducten en tunnels ten tijde van passage van een colonne heeft daar ook niets mee te maken. Als jij elders langs de route gaat staan klikken, geen punt.

<speculaas> het is denkbaar dat ze een landingszone voor een heli willen inrichten voor het Kürhaus. Dan zijn zwemmers en vliegeraars geen handige gasten, want die stuur je niet zomaar weg als ze in de zee liggen of eerst nog ff hun vlieger moeten opruimen...</speculaas>

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: Highfield link=msg=1249889 date=1394536211
Goed lezen: er is geen fotografieverbod, er is een verbod op telelenzen en camera's en dan nog alleen in de gemeente Haarlemmermeer. Met je pocketcamera of je mobieltje kom je volgens mij echt niet in de problemen. Het afsluiten van viaducten en tunnels ten tijde van passage van een colonne heeft daar ook niets mee te maken. Als jij elders langs de route gaat staan klikken, geen punt.
En ik meen ook echt gehoord te hebben op de radio dat dit ingesteld is om een middel te hebben om ongewenste bijeffecten van grote aantallen vliegtuigspotters te voorkomen, niet om journalisten te pesten.

Highfield

• Senior gebruiker
Citaat van: JJ75 link=msg=1249893 date=1394536567
En ik meen ook echt gehoord te hebben op de radio dat dit ingesteld is om een middel te hebben om ongewenste bijeffecten van grote aantallen vliegtuigspotters te voorkomen, niet om journalisten te pesten.
Ja, dat blijkt ook uit de verordening want journalisten worden gewoon gefaciliteerd, mits ze geaccrediteerd zijn.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport

Ik vraag mij af of er genoeg ME is om de Scheveningers en Hagenezen tegen te houden om daar te zwemmen.
Maar wat ik mij nog meer afvraag of de ondernemers aldaar worden gecompenseerd. Want als het mooi weer is dan gaat daar heel wat geld van hand.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.