Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 49118 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Citaat van: HIT link=msg=1249903 date=1394538726
Ik vraag mij af of er genoeg ME is om de Scheveningers en Hagenezen tegen te houden om daar te zwemmen.
Maar wat ik mij nog meer afvraag of de ondernemers aldaar worden gecompenseerd. Want als het mooi weer is dan gaat daar heel wat geld van hand.  O0

Veel zwemmers zullen er nog niet in maart zijn. En er is geen strand- en/of boulevard verbod, dus strandtenthouders zullen er geen last van hebben.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Citaat van: HIT link=msg=1249903 date=1394538726
Ik vraag mij af of er genoeg ME is om de Scheveningers en Hagenezen tegen te houden om daar te zwemmen.

13000 man per dag, dat zou toch moeten lukken denk je niet 0098  Maar ik sluit me aan bij Arie, het zal wel meevallen. Ik denk dat er veel mensen vrije dagen opnemen of een dagje Den Haag zullen doen om al dat gedoe te aanschouwen en daar zal de horeca wel van profiteren (los van alle mensen die extra in Den Haag zijn voor werkzaamheden/de top zelf). 3000 geaccrediteerde journalisten, en ongetwijfeld nog een hele pleur lui die dat niet zijn maar wel in en om Den Haag verslag doen.
Bijdragen op persoonlijke titel.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Citaat van: StephanL link=msg=1249883 date=1394533417
Tsssss waar gaat het toch heen. Leuk zo'n top, maar niet in de randstad, dat blijkt maar weer. De economische schade zal groot zijn.
Zet ze inderdaad op de Veluwe neer, genoeg aanbod om iedereen onder te brengen en zo ;)
If you can dream it, you can do it.

StephanL

• Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Citaat van: Jims link=msg=1249922 date=1394543766
Zet ze inderdaad op de Veluwe neer, genoeg aanbod om iedereen onder te brengen en zo ;)
Dat weet ik niet, daar kom ik nooit :P

Er zullen best plaatsen zijn, anders buitenland waar het zorgt voor minder overlast.

Highfield

• Senior gebruiker
Citaat van: StephanL link=msg=1249939 date=1394548387
Dat weet ik niet, daar kom ik nooit :P

Er zullen best plaatsen zijn, anders buitenland waar het zorgt voor minder overlast.

Misschien moet je eens verder durven kijken dan Utrecht, daar steek je misschien wat van op. Alle voorzieningen in Nederland worden zo langzamerhand richting de Randstad getrokken, dan moet je ook op de blaren zitten. Ik zou willen dat er elders in het land nog capaciteit was om een dergelijke top te organiseren, maar dat gaat niet omdat de voorzieningen er niet zijn aangezien er normaal geen markt voor is. Alles zit toch in de Randstad..

Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/NIMBY

StephanL

• Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Citaat van: Highfield link=msg=1249974 date=1394552494
Misschien moet je eens verder durven kijken dan Utrecht, daar steek je misschien wat van op. Alle voorzieningen in Nederland worden zo langzamerhand richting de Randstad getrokken, dan moet je ook op de blaren zitten. Ik zou willen dat er elders in het land nog capaciteit was om een dergelijke top te organiseren, maar dat gaat niet omdat de voorzieningen er niet zijn aangezien er normaal geen markt voor is. Alles zit toch in de Randstad..

Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/NIMBY
Juist. Dat ze alles hier bouwen en dus ook de Top hier houden kan ik ook niks aan doen. Zie niet in wat de voordelen voor de gewone burger hier is. Die is er volgens mij niet, alleen maar nadelen.

Folkert

• Student
  • Forum gebruiker
Het begint allemaal nogal off topic te gaan volgens mij. Anyways:
Citaat van: StephanL link=msg=1250081 date=1394571618
Juist. Dat ze alles hier bouwen en dus ook de Top hier houden kan ik ook niks aan doen. Zie niet in wat de voordelen voor de gewone burger hier is. Die is er volgens mij niet, alleen maar nadelen.
Het beveiligen van radioactief materiaal en nucleaire installaties is iets wat voor de gehele maatschappij van belang is, dus ook voor de gewone burger. Afstemming daarover tussen verschillende landen is daarvoor noodzakelijk, dus worden deze overleggen georganiseerd. In de randstad zijn de faciliteiten beschikbaar, dus de randstad wordt de locatie. Ja, dat veroorzaakt overlast, maar dit soort zaken organiseer je niet in een hotel in de Ardennen, omdat de faciliteiten daar nu eenmaal niet beschikbaar zijn. (letterlijk wat Highfield zegt 98uiye)

Citaat van: StephanL link=msg=1249440 date=1394438140
Ik vind dat de rijksoverheid een taak heeft om een veilige samenleving te maken en te behouden.
Dat is precies wat ze hier aan het doen zijn. O0

StephanL

• Apirant Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
Citaat van: Folkert link=msg=1250198 date=1394619357
Het begint allemaal nogal off topic te gaan volgens mij. Anyways:
Het beveiligen van radioactief materiaal en nucleaire installaties is iets wat voor de gehele maatschappij van belang is, dus ook voor de gewone burger. Afstemming daarover tussen verschillende landen is daarvoor noodzakelijk, dus worden deze overleggen georganiseerd. In de randstad zijn de faciliteiten beschikbaar, dus de randstad wordt de locatie. Ja, dat veroorzaakt overlast, maar dit soort zaken organiseer je niet in een hotel in de Ardennen, omdat de faciliteiten daar nu eenmaal niet beschikbaar zijn. (letterlijk wat Highfield zegt 98uiye)

Dat is precies wat ze hier aan het doen zijn. O0
Ik wil ook niet ver offtopic gaan, dus laat het verder maar hierbij.
Het hoort er allemaal bij, maar geeft veel overlast.

Ik neem wel aan dat er camera's zijn bij het World Forum? Van de NOS?

Highfield

• Senior gebruiker
Citaat van: StephanL link=msg=1250201 date=1394620425
Ik wil ook niet ver offtopic gaan, dus laat het verder maar hierbij.
Het hoort er allemaal bij, maar geeft veel overlast.

Ik neem wel aan dat er camera's zijn bij het World Forum? Van de NOS?

Absoluut.

Voor alle geinteresseerden voor wat betreft de media tijdens de NSS, de link hieronder is de officiële "media note". Hierin staat een BERG informatie over alles wat de media moet weten voor hun werk tijdens en rondom de NSS.

https://www.nss2014.com/sites/default/files/downloads/updated_media_note_1.pdf

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Citaat van: Red link=msg=1249704 date=1394468786
Lees je je eigen teksten eigenlijk wel? Want van de inhoud heb je duidelijk geen kaas gegeten:
Dit gaat over het verstrekken van inlichtingen en denkbeelden, niet om fotografie. Oftewel vrijheid van meningsuiting zonder dat de overheid bepaald wat voor inlichtingen en/of denkbeelden jij verstrekt en/of ontvangt. Overigens wordt ook dit gewoon beperkt door geldende wet en regelgeving. Zo mag je bijvoorbeeld vrijelijk inlichtingen verstrekken, maar mag je nog steeds niet beledigen, bedreigen, smaad/laster plegen of de orde verstoren middels het verspreiden van je denkbeelden.Hier druk je een leuk zinnetje dik, maar er staat achter: Behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. Allereerst gaat het hier wederom over vrijheid van de pers. Je mag namelijk plaatsen wat je wil, met inachtneming van de wet en regelgeving. Ook op dit vlak wordt jij helemaal niet gehinderd. Overigens is de noodverordening gewoon een op dat moment geldende regelgeving (of wet zo u wil)

Maar goed, ik heb geen idee welk punt je nou überhaupt nog probeert te maken. Je gaat nog steeds niet inhoudelijk in op de vragen die je al veel eerder gesteld zijn.

Ik zat er inderdaad enigszins naast met de vrijheid van meningsuiting; die gaat ook over publiceren van foto's. Wat maakt iemand een journalist of fotograaf? En wat gaat een opsporingsbeambte doen tegen een fotograaf die in het gebied foto's wil maken?

Indien ik in strijd met de gemeentelijke verordening handel kan men mij bestuurlijk hiervoor een sanctie opleggen toch?