Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 49116 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: SniperEye link=msg=1250263 date=1394636934
Indien ik in strijd met de gemeentelijke verordening handel kan men mij bestuurlijk hiervoor een sanctie opleggen toch?
Nee hoor, dit is gewoon strafrecht. Je bent een verdachte en kan gewoon aangehouden worden.

Citaat
Titel III. Overtredingen betreffende het openbaar gezag
Artikel 443 Hij die een algemeen voorschrift van politie, krachtens de Gemeentewet in buitengewone omstandigheden door de burgemeester, de voorzitter van de veiligheidsregio of de commissaris van de Koning in de provincie uitgevaardigd en afgekondigd, overtreedt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie

Citaat van: SniperEye link=msg=1250263 date=1394636934
Wat maakt iemand een journalist of fotograaf? En wat gaat een opsporingsbeambte doen tegen een fotograaf die in het gebied foto's wil maken?
Nou, om te beginnen een perskaart, en de pers kan zich aanmelden om toegang te krijgen tot de gebieden. Een fotograaf in de zin van een vliegtuig spotter (wat jij volgens mij bent) of een hobbyfotograaf zal daar niet voor in aanmerking komen. Indien je bij de grens van het gebied wordt tegen gehouden dan zal je weggestuurd worden. Ga je toch heimelijk het gebied in en wordt je betrapt dan loop je de kans het gebied uit gezet te worden, maar de kans is net zo reëel dat je gewoon aangehouden wordt en maximaal 6 uur op het bureau mag verblijven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Als je zo nodig foto's wilt maken, dan ga je toch gewoon ten noorden van de A9 staan? Niets geen gedonder daar, en ook laag vliegende toestellen.  98uiye
Bijdragen op persoonlijke titel.

ArjanSPL

• Forum gebruiker
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Citaat van: Highfield link=msg=1250573 date=1394728624
Als je zo nodig foto's wilt maken, dan ga je toch gewoon ten noorden van de A9 staan? Niets geen gedonder daar, en ook laag vliegende toestellen.  98uiye
Inderdaad, ook genoeg ruimte en geen camera restricties (geloof ik)

Of met zijn alle een voorstel doen bij de BAM in Halfweg/zwanenburg om op hun dak of de reclame mast een uurtje te mogen spotten tegen een kleine vergoeding hahaha.

Ik bekijk het allemaal wel lekker vanuit kantoor, zie het prima vanaf hier.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
No worry's ik vind mijn plekje wel, keurig buiten de zone  O0

Gewoon creatief zijn, toch?

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Op Schiphol 'valt niets te zien' tijdens nucleaire top

SCHIPHOL - Dagjesmensen en vliegtuigspotters die van plan zijn naar Schiphol te gaan om een glimp op te vangen van de vele regeringstoestellen die er arriveren voor de nucleaire top, kunnen beter thuisblijven. "Er valt niets te zien'', zei een woordvoerster van de luchthaven dinsdag.

De vliegtuigen worden geparkeerd in het Polderbaangebied en dat ligt te ver van het centrum van de luchthaven. Ook de spottersplaats bij de Polderbaan is dicht. Volgens de zegsvrouw is het niet de bedoeling dat heel veel mensen naar Schiphol komen. "De luchthaven moet zo goed mogelijk bereikbaar blijven voor reizigers en mensen die er werken.''

Mocht het onverhoopt toch tot een grote toestroom leiden, dan zal naar bevinden worden gehandeld. ,,We kunnen mensen niet wegsturen van publiek terrein, maar houden wel in de gaten of de veiligheid blijft gegarandeerd.''

De nucleaire top is maandag en dinsdag in Den Haag, maar vanaf zaterdag komen er al delegaties vanuit de hele wereld aan. Tijdens deze dagen geldt een noodverordening in de gemeente Haarlemmermeer, waar Schiphol in ligt. De maatregel houdt onder meer in dat niemand camera's, telelenzen en spandoeken bij zich mag dragen. Ook is het verboden het gezicht te bedekken met bivakmutsen, helmen, maskers of shawls.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Airports/Op_Schiphol_valt_niets_te_zien_tijdens_nucleaire_top
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Win in 'Verboden' Fotowedstrijd

Gepubliceerd 20 maart 2014 6:02 | Laatste update 21 maart 2014 16:02

Telelenzen zijn taboe, camera’s staan gelijk aan vuurwapens. De noodverordening in de Haarlemmermeer tijdens de Nuclear Security Summit is niet mals. De maatregelen inclusief fotoverbod gelden niet alleen voor de omgeving van de landingsbaan waar de regeringsleiders landen, maar voor een veel groter gebied. Deze krant organiseert daarom een 'Verboden' Fotowedstrijd (en win een fietsarragangement).

De reacties op Twitter over de noodverordening liepen uiteen van lacherig tot furieus.’Dat wordt dus geen foto’s maken op mijn verjaardag’; ’Hoe gestoord wil je het hebben’; ’NSB-regels’; ’Grof geschut’. ’Politiestaat’.

Doe het toch
Harde tijden vragen om harde maatregelen. Deze krant houdt daarom een 'Verboden' Fotowedstrijd. Leg de Airforce One vast, fotografeer een onderonsje tussen Xi Jinping en Michelle Obama, toon aan wie er namens Rusland komt en laat zien hoe de atoomtop zijn stempel drukt op de Randstad. Binnen of buiten de verboden zone, stiekem of open en bloot, met telelens of gewoon van dichtbij.

lees verder: http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/metropool/article27019602.ece/Win-in-Verboden-Fotowedstrijd
Samen sterk in de hulpverlening!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Doe mee en win een gratis overnachting in een overheidshotel of in het ergste geval een stuk goud van 9mm. Domme wedstrijd dit.  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Misschien de betrokken krant even wijzen op het volgende strafrecht artikeltje:

Artikel 47
Als daders van een strafbaar feit worden gestraft:
1zij die het feit plegen, doen plegen of medeplegen;
2 zij die door giften, beloften, misbruik van gezag, geweld, bedreiging, of misleiding of door het verschaffen van gelegenheid, middelen of inlichtingen het feit opzettelijk uitlokken.

Ten aanzien van de laatsten komen alleen die handelingen in aanmerking die zij opzettelijk hebben uitgelokt, benevens hun gevolgen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: silque link=msg=1252810 date=1395426105
Doe mee en win een gratis overnachting in een overheidshotel of in het ergste geval een stuk goud van 9mm. Domme wedstrijd dit.  :-\

'k ben wel erg benieuwd hoe de rechter gaat reageren als een agent begint te schieten op iemand omdat hij of zij een fotocamera bij zich draagt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1252906 date=1395452266
'k ben wel erg benieuwd hoe de rechter gaat reageren als een agent begint te schieten op iemand omdat hij of zij een fotocamera bij zich draagt.
Lees het bericht van Silque nog eens.... Hij heeft het over "in het ergste geval".

Ze moedigen aan om de verboden zones in te gaan en ergens dichtbij te komen. Ik denk dat je een gigantisch probleem hebt als je een selfie gaat maken bij de airforce one, of denk je bijvoorbeeld dat dit soort borden er voor niets staan.