Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 48688 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Toen Obama vanmiddag weg was en ik met een aantal andere fotografen (uit Twente, iemand die zich hier in herkent?) bij het Museumplein stonden, kwamen wij er achter dat 'The Beast' vlakbij stond en vanaf een muurtje prima was te fotograferen. In eerste instantie werden er een aantal mensen van de muurtjes afgeplukt door agenten, maar die agenten waren even later verdwenen. Toen stond iedereen weer vrolijk plaatjes te schieten. Toen stak er een agent met zijn hoofd boven het geblindeerde hek uit en zei dat iedereen moest stoppen met foto's maken, want dat was verboden. Enkele minuten later was 'ie weg en toen stond iedereen uiteraard weer op de muurtjes. En wat zien wij op het moment dat we over de geblindeerde hekken kijken...?



Hihi.  :D ;D

Ach, agenten zijn óók net mensen.  O0

Gelukkig moet ik zeggen dat het qua beveiliging verder erg relaxt was in Amsterdam. Tuurlijk waren er af en toen wel wat strenge regeltjes, maar als je je daar aan hield en netjes meewerkte dan kon je nog aardige gesprekjes aanknopen met de agenten. Uiteindelijk leverde dat wel dit plaatje op, aan de andere kant van het Museumplein:



Dikke prima in Amsterdam dus vandaag! O0 O0
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1253712 date=1395695742

Het eerste wat mij opviel aan deze foto was de verzonken poller... niet dat'ie omhoog kwam toen dit blik er op af kwam rijden.... :D


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Citaat van: Haageneesch link=msg=1253739 date=1395699186
Het eerste wat mij opviel aan deze foto was de verzonken poller... niet dat'ie omhoog kwam toen dit blik er op af kwam rijden.... :D

Haha, moest meteen hieraan denken  :D

https://www.youtube.com/watch?v=3BvABn7L_So#t=88


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Gaat er morgen vanuit Apeldoorn of omgeving iemand richting NSS om te fotograferen of de dag dat de wereldleiders weer vertrekken.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=WOAHivlM6gI
Balende vliegtuigspotters: "Ja overbelicht, dus pech"
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 24 mrt. 2014
Citaat
"Ja overbelicht, dus pech". Het was niet voor alle vliegtuigspotters een topdag.
Samen sterk in de hulpverlening!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Zijn er nog daadwerkelijk mensen met een fotocamera aangehouden?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
In Den Haag kon je overal foto's van maken, ben niet 1 moment gestoord of bevraagd door de politie. Zo mag het wat mij betreft altijd  8)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=Hb56EQo5O8U
Spotters op jacht naar de Airforce One
AT5
Gepubliceerd op 26 mrt. 2014
Citaat
Ook voor de spotters was het een speciale dag vandaag, zij gingen op zoek naar de Airforce One. Lees verder: http://www.at5.nl/s/wjZ
Samen sterk in de hulpverlening!


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Haageneesch link=msg=1254156 date=1395852139
In Den Haag kon je overal foto's van maken, ben niet 1 moment gestoord of bevraagd door de politie. Zo mag het wat mij betreft altijd  8)
Sterker nog: bij een gemiddelde containerbrand in Den Haag zijn de politie agenten soms meer gestressd/lastiger dan dat ze nu waren....

Peen
Redacteur van


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Niet zo negatief hoor  :P
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.