Sorry, dat is bull. De dreiging is het grootst in zijn achtertuin het witte huis, en daar zijn de veiligheidsmaatregelen nog niet eens zo hoog. Je kan met een oude roestbak totzelfs op zijn oprit komen als hij gaat opstijgen.
En bij een geassembleerde vergadering van de VN is het nog niet eens zo beveiligd. Waarom niet? Omdat het in de VS niet mag en ook niet kan, het recht op vrijheid en bewegingsvrijheid weegt daar zwaarder.
Ik denk ook nog wel dat er een staartje komt aan dit verhaal als ondernemers door hebben gerekend wat de schade is voor hen, ik zie de nodige schadeclaims nu al in de lucht hangen.
Wat een onzin stuk zeg dit. Als ergens het recht op bewegingsvrijheid niet zwaar weegt dan is het in de VS en Canada, ik kan het weten want heb er gewoond. Veiligheid gaat daar boven alles, zelfs bevriende regeringsleiders worden in het geheim stiekem afgetapt.
Bovendien heeft de NSS een specifiek veiligheidsrisico, het gevaar van spontane demonstraties & acties is vele malen groter dan een willekeurige dag bij het witte huis. Zeker nu alle regeringsleiders komen kan het voor velen juist belangrijk zijn om op dat moment toe te slaan.
Bovendien is Nederland graag het braafste kindje van de klas, ik heb liever dat alles goed en veilig wordt geregeld dan dat we het halfbakken doen. We hebben een reputatie hoog te houden.