Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014

Auteur Topic: Discussie rondom fotograferen tijdens Nuclear Security Summit #NSS2014 - 23 t/m 26-03-2014  (gelezen 49206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: zwelgje link=msg=1248872 date=1394232932
Wil je dan ook even zo'n reactie plaatsen in alle topics met klachten over Politie leiding, bezuinigingen, brandweer reorganisatie, e.d.? Ook allemaal geklaag over democratisch genomen besluiten waar de meeste klagers ook geen actie op ondernemen.
Indien ik mijn mening in die topics wil verkondigen, dan bepaal ik dat zelf wel. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Natuurlijk beslis je dat zelf :) , was ook niet op die manier bedoeld. Vind alleen de reactie een beetje neerbuigend, doordat het lijkt alsof je zegt dat deze kritiek niet op dit forum thuishoort omdat alles volgens de democratische spelregels is verlopen..  
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Dus de massaspionage van burgers is niet toereikend. Toch wel grappig. En dan ook nog F16's de lucht in sturen. Ik lees hier een overheid die het leger inzet tegen haar burgers. We bevinden ons op een hellend vlak waar ik wakker van lig. Mijn broertje woont in dit gebied en ik ga dus met telelens en al dwars door dat gebied heen. Tevens zal ik vandaag een bevriende advocaat bellen en daar advies inwinnen.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Dus de massaspionage van burgers is niet toereikend. Toch wel grappig. En dan ook nog F16's de lucht in sturen. Ik lees hier een overheid die het leger inzet tegen haar burgers. We bevinden ons op een hellend vlak waar ik wakker van lig. Mijn broertje woont in dit gebied en ik ga dus met telelens en al dwars door dat gebied heen. Tevens zal ik vandaag een bevriende advocaat bellen en daar advies inwinnen.

Moet je vooral doen, wel zonde van je tijd en energie.
Bijdragen op persoonlijke titel.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: SniperEye link=msg=1249436 date=1394435813
En dan ook nog F16's de lucht in sturen. Ik lees hier een overheid die het leger inzet tegen haar burgers. We bevinden ons op een hellend vlak waar ik wakker van lig.
En ik zie een overheid die het leger inzet voor haar burgers. Kwestie van perceptie.
Ik lig er 's nachts niet wakker van. Behalve als ik nachtdienst heb. Indirect voor die zelfde burgers.
(ohw wacht ... dan lig ik niet)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Folkert

• Student
  • Forum gebruiker
Citaat van: SniperEye link=msg=1249436 date=1394435813
En dan ook nog F16's de lucht in sturen. Ik lees hier een overheid die het leger inzet tegen haar burgers.

Tenzij jij van plan bent een vliegtuig te kapen en dat ding te landen op het World Forum gaan die F16's jou geen haar in de weg leggen.
De momenten dat de KMar voor de ArenA aan de slag gaat met de F-Side past beter bij de situatie die jij schetst, maar daar horen we nooit iemand over.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Is toch een enorme financiële meevaller dat we de JSF nog niet hebben.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Weet je wat ik meer bezwarend vind..... dat een terrorist of wie dan ook niet eens langs een route hoeft te staan. Dat hij/zij met dezelfde middelen als de overheid kilometers weg met een laser hoeft aan te stippen welke auto hij wil opblazen en dat dan bijv. vanuit Belgie een raket onderweg gaat die men niet kan stoppen....

Overigens, ik heb nu al vier kaarten online gezien die elke keer worden geactualiseerd voor een route vanaf Schiphol naar DH. Dus er is ergens een lek die het niet zo nauw neemt  met staatsveiligheid en zwijgplicht.  :-X

Schijnveiligheid noemt men dat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Citaat van: HIT link=msg=1249449 date=1394441612
Weet je wat ik meer bezwarend vind..... dat een terrorist of wie dan ook niet eens langs een route hoeft te staan. Dat hij/zij met dezelfde middelen als de overheid kilometers weg met een laser hoeft aan te stippen welke auto hij wil opblazen en dat dan bijv. vanuit Belgie een raket onderweg gaat die men niet kan stoppen....

Sorry, maar heb je enig idee waar je het over hebt? Er staat niet een uitspraak in deze paragraaf die ook maar enig hout snijd..

Citaat
Overigens, ik heb nu al vier kaarten online gezien die elke keer worden geactualiseerd voor een route vanaf Schiphol naar DH. Dus er is ergens een lek die het niet zo nauw neemt  met staatsveiligheid en zwijgplicht.  :-X

Schijnveiligheid noemt men dat.

De informatie over wegafsluitingen en dergelijke is gewoon publiek bekend hoor en die wijzigt nog wel af en toe ja. Dat er slimmeriken zijn die dat in een digitale kaart weten te stoppen en er een optimale route mee kunnen berekenen is toch niet zo spectaculair?
Bijdragen op persoonlijke titel.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Dat hier door mensen uit "het vak" (lees in dienst van de overheid) kritiekloos wordt ingestemd met zeer verstrekkende maatregelen die direct de grondrechten van burgers treffen is buitengewoon zorgelijk, alsof de overheid superieur is aan haar burgers. Volgens mij is dat andersom.

Er is hier dan ook overduidelijk een kloof zichtbaar tussen de mensen uit "het vak" en de mensen die hun eigen vrijheid als het hoogste goed zien.