Middelbrand (hotelcomplex) Willem de Vlaminghweg - Vlieland 11-03-2014

Auteur Topic: Middelbrand (hotelcomplex) Willem de Vlaminghweg - Vlieland 11-03-2014  (gelezen 20860 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Diamondback link=msg=1249969 date=1394552197
Je kan moet je risico's natuurlijk spreiden naar je behoetes.

Een hw/ts-combi in de duinen is natuurlijk ruk. Dat kun je oplossen door daarnaast bijvoorbeeld een 4x4 ts neer te zetten en eventueel aan te vullen met een 4x4 motivatiebus met grootvermogen MSA. Heb je toch alweer wat meer slagkracht. En volgens mij hebben ze die MSA's al op de eilanden.

Die MSA heb je niets aan bij een natuurbrand. Omdat je gebonden bent aan de brandkraan of open water zijn deze zeer moeilijk in te zetten.

In plaats van een Ladderwagen zou je ook kunnen kiezen voor een Ladderaanhanger.  Ik weet niet of dat arbotechnisch nog mag, maar werd vroeger veel gebruikt. Laren heeft nog steeds een ladderaanhanger in operationele dienst.


Citaat van: Sam Wedel link=msg=1249975 date=1394552515
Ja, dat klopt, in de kazerne in het dorp staat er naast de TS ook nog een Unimog, maar dan met normale kleuren/ striping!


Nee die bedoel ik niet. Er zijn 2 gecamoufleerde Unimogs ingezet, en daarnaast ook nog een biza gestripte unimog.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1249976 date=1394552616
Die MSA heb je niets aan bij een natuurbrand. Omdat je gebonden bent aan de brandkraan of open water zijn deze zeer moeilijk in te zetten.

In plaats van een Ladderwagen zou je ook kunnen kiezen voor een Ladderaanhanger.  Ik weet niet of dat arbotechnisch nog mag, maar werd vroeger veel gebruikt. Laren heeft nog steeds een ladderaanhanger in operationele dienst.



Nee die bedoel ik niet. Er zijn 2 gecamoufleerde Unimogs ingezet, en daarnaast ook nog een biza gestripte unimog.

Heb je hier een foto van?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1249977 date=1394552676
Heb je hier een foto van?

Ja! Die had ik gepost met een stuk informatie erbij. Maar die post is reeds van het forum verwijderd. Je zult dus zelf moeten zoeken.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1249978 date=1394552748
Ja! Die had ik gepost met een stuk informatie erbij. Maar die post is reeds van het forum verwijderd. Je zult dus zelf moeten zoeken.  ;)
Weet je nog bij welk incident dat was?  :-\


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1249971 date=1394552376
Bovendien staat er op het schietkamp in vlieland (ongeveer 9 kilometer van het dorp) ook een autospuit. Dit betreft een Mercedes-Benz Unimog. Soortgelijk voertuig:
http://www.alexmiedema.com/images/160606X/IMG_5589-border.JPG

Vlieland telt dus in totaal 3 blusvoertuigen.

Volgens mij kan dat voertuig Unimog oud type van het schietkamp geen water geven of is er recent een ander voertuig gekomen ?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1249981 date=1394552816
Weet je nog bij welk incident dat was?  :-\

Zoals ik al zei, bij 't incident waar nu over gesproken wordt. In zal een link naar de foto plaatsen. Ik denk dat dat wel mag.  :)

https://pbs.twimg.com/media/BickpHpIMAM55U7.jpg:large
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1249976 date=1394552616


In plaats van een Ladderwagen zou je ook kunnen kiezen voor een Ladderaanhanger.  Ik weet niet of dat arbotechnisch nog mag, maar werd vroeger veel gebruikt. Laren heeft nog steeds een ladderaanhanger in operationele dienst.

Zover ik weet komt die ala van Laren niet of nauwelijks meer uit de kazerne, en komen gewoon Hilversum of Huizen met de hoogwerker.


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1249984 date=1394552961
Zoals ik al zei, bij 't incident waar nu over gesproken wordt. In zal een link naar de foto plaatsen. Ik denk dat dat wel mag.  :)

https://pbs.twimg.com/media/BickpHpIMAM55U7.jpg:large

Ik dacht altijd dat er maar één voertuig stond. Weet ik dat ook weer  O0. Moet ik de eerstvolgende keer dat ik op Vlieland ben daar maar een bezoekje aan brengen   098uo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
LC Update met wat foto's van de inzet gearriveerde hoogwerker Harlingen.

http://www.lc.nl/friesland/regio/article16701173.ece/Brand-bij-Vlierijck-Vlieland-


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1249986 date=1394553062
Ik dacht altijd dat er maar één voertuig stond. Weet ik dat ook weer  O0. Moet ik de eerstvolgende keer dat ik op Vlieland ben daar maar een bezoekje aan brengen   098uo

In dit gedachte was ik ook! Ik was verbaasd toen ik de foto zag.  O0

Citaat van: Peter71 link=msg=1249985 date=1394552999
Zover ik weet komt die ala van Laren niet of nauwelijks meer uit de kazerne, en komen gewoon Hilversum of Huizen met de hoogwerker.

Correct. Echter kan de ladder nog ingezet worden indien 't redvoertuig niet bij het pand kan komen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens