Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 519743 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

brielle

  • Gast
Reactie #900 Gepost op: 17 mei 2007, 21:31:03
Die bedoeld die volgens mij niet, ik ben blij dat die Bolkow weg is, kotslelijk ding, daar zullen veel mensen het niet mij eens zijn ^-^

Hij bedoeld deze:

http://www.flug-revue.rotor.com/frtypen/FRfotzi2/MD900As.JPG

Foto: flug-revue




IMG TAGS verwijderd. Mod. Jerommeke88

aha ik zie het al ik dacht dat de oude bolkow werd bedoeld maar goed ik vind de trauma heli van nu mooier dan die werd bedoeld O0


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #901 Gepost op: 17 mei 2007, 22:57:51
als je daar mee de oude bolkow bedoelt?
omdat de motoren niet meer betrouwbaar waren als een van de 2 motoren uitviel was het niet meer veilig om door te vliegen op één motor en moest hij gelijk gaan landen en dat was niet zo handig met bijvoorbeeld de stad rotterdam daar kan je niet over even makkelijk de helikopter neerzetten,, ik hoop dat je dit bedoel O0

dat is een broodje aap verhaal , KLPD en de ANWB wilden deze heli gebruiken voor doeleinde, vooral de KLPD waarvoor hij niet geschikt was.
KLPD wilden er meteen alles onder hangen wat er bestond waardoor de heli veel zwaarder werd en er een hoger MTOW nodig was.
Dit kan alleen verkregen worden door bij de explorer zijn staart te verlengen ( waardoor hij tevens wendbaarder word) en andere type motoren .
de Nederlanders waren te traag met dit alles en liepen het maar lopen .
Nu vliegt de Belgische politie en luxemburgse trauma heli's met dit type heli en zijn zeer tevreden .
De nederlanders vliegen nu met ec135 op de trauma , maar zullen waarschijnlijk ook overstappen van bolkow na ec135 voor de klpd .

September begin ik mijn stage bij MD helicoptes , en in mijn ogen zijn ze wel erg strak  ;D
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


brielle

  • Gast
Reactie #902 Gepost op: 17 mei 2007, 23:01:49
dat is een broodje aap verhaal , KLPD en de ANWB wilden deze heli gebruiken voor doeleinde, vooral de KLPD waarvoor hij niet geschikt was.
KLPD wilden er meteen alles onder hangen wat er bestond waardoor de heli veel zwaarder werd en er een hoger MTOW nodig was.
Dit kan alleen verkregen worden door bij de explorer zijn staart te verlengen ( waardoor hij tevens wendbaarder word) en andere type motoren .
de Nederlanders waren te traag met dit alles en liepen het maar lopen .
Nu vliegt de Belgische politie en luxemburgse trauma heli's met dit type heli en zijn zeer tevreden .
De nederlanders vliegen nu met ec135 op de trauma , maar zullen waarschijnlijk ook overstappen van bolkow na ec135 voor de klpd .

September begin ik mijn stage bij MD helicoptes , en in mijn ogen zijn ze wel erg strak  ;D

klopt ik heb ook gehoord dat de heli van de klpd te zwaar was maar wat ik vertelde was dat de bolkow werd vervangen door de eurocopter & ik had het niet over de POLITIE maar over de TRAUMA O0 want de politie vliegt nog wel met de bolkow.

dat verhaal werd mij verteld door een verpleegkundige van de ll2 toen ik daar op bezoek was, dus mag toch aan nemen dat hij me geen onzin verteld ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #903 Gepost op: 22 mei 2007, 13:33:20
De twee weer eens een keer..  :|



Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #904 Gepost op: 22 mei 2007, 13:41:21
Dat is een tijd geleden, het lijkt mij niet dat je die foto vandaag heb genomen ;D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #905 Gepost op: 22 mei 2007, 13:46:17
Afgelopen weekend...  8)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #906 Gepost op: 22 mei 2007, 13:50:36
Deze ook..



NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #907 Gepost op: 22 mei 2007, 13:59:30
Sh.t, een vuiltje boven de uitlaat...! >:(


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #908 Gepost op: 22 mei 2007, 16:33:06
Boertje van de uitlaat  :D ;D


nick1107

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 626
Reactie #909 Gepost op: 22 mei 2007, 17:13:34
ll2 vorige week

[verwijderd door de beheerder]