Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 530137 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #360 Gepost op: 14 oktober 2006, 20:34:45
In Borne was de PH-RPZ ook ;)



OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #361 Gepost op: 15 oktober 2006, 14:16:15
Nog wat foto's van de Gelderse politiedag.







































Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #362 Gepost op: 18 oktober 2006, 19:29:06
Een oudje, de SLI, een Bell Jet Ranger, geleased van Schreiner. Geschoten in Maasdam, in de zomer van '95.   :o



FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #363 Gepost op: 18 oktober 2006, 19:36:25
WOW dat zijn ze dirk hehehehehe  :P


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #364 Gepost op: 18 oktober 2006, 22:49:14
Vorige week geschoten bij het St. Radboud in Nijmegen

Geloof niet alles wat je denkt.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #365 Gepost op: 20 oktober 2006, 14:58:54
Dit is de oude Lifeliner 1. Gemaakt op Schiphol, op 10 juli '97.  :o



En de oude Lifeliner 2, tijdens een introductiemidddag in Dordrecht, op 16 juli '97:  :)



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #366 Gepost op: 20 oktober 2006, 21:42:39
En de oude Lifeliner 2, tijdens een introductiemidddag in Dordrecht, op 16 juli '97:  :)

http://img175.imageshack.us/img175/3780/lifeliner2vissersdijk160797fn5.jpg

Zo t zien heeft de LL2 ooit en keer een kleine facelift gehad. Dat logo van Port of Rotterdam kan ik mij niet herinneren, en de tekst "Medical Air Assistance" staat op de beelden die ik ken boven het ANWB logo.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #367 Gepost op: 20 oktober 2006, 21:47:54
Klopt, er zijn in de loop der tijd diverse sponsoren geweest om hem in eerste instantie in de lucht te krijgen/houden. Gelukkig heeft 'ie zijn nut bewezen is het nu een overheids aangelegenheid. :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #368 Gepost op: 20 oktober 2006, 21:49:26
Klopt, er zijn in de loop der tijd diverse sponsoren geweest om hem in eerste instantie in de lucht te krijgen/houden. Gelukkig heeft 'ie zijn nut bewezen is het nu een overheids aangelegenheid. :)

Aaahm ok. Zo leer je nog 's wat 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #369 Gepost op: 21 oktober 2006, 21:37:58
Klopt, er zijn in de loop der tijd diverse sponsoren geweest om hem in eerste instantie in de lucht te krijgen/houden. Gelukkig heeft 'ie zijn nut bewezen is het nu een overheids aangelegenheid. :)

Niet helemaal waar, aldus de site van de ANWB Medical Air Assistance (http://www.anwb-medical-air.nl/historie.html).
De overheid heeft helikoptercentra aangewezen en deze centra bekijken met wie ze in zee gaan. AZG sloot eerder een contract met ADAC / ANWB en vandaar dat  het AZG met een ADAC-heli (met ook een ANWB-logo) vliegt en de andere drie met een ANWB-MAA heli.

Hieronder een klein stukje geschiedenis van de MAA waarin een en ander duidelijk wordt gemaakt.

Medio 1999
de minister wijst de tien traumacentra aan, waarvan vier hun MMT met een helikopter mogen vervoeren. De helikopter-traumacentra besluiten het vliegwerk Europees aan te besteden.

Medio 2000
de academische ziekenhuizen in Amsterdam en Rotterdam zetten hun samenwerking met ANWB Medical Air Assistance BV voort. De academische ziekenhuizen van Nijmegen en Groningen kiezen voor Schreiner Airways BV. Hiermee zijn de Lifeliner 3 en Lifeliner 4 geboren.

Medio 2003
het Academisch Ziekenhuis Groningen (AZG) besteedt de helikopterdienstverlening opnieuw Europees aan. ADAC Luftrettung en ANWB Medical Air Assistance verwerven de opdracht. Het contract loopt tot 1 januari 2010. Hiermee verwachtte AZG een hogere inzetbaarheid van zijn traumaheli en initiatieven voor grensoverschrijdende contacten met het overige inzetgebied van de Lifeliner 4.

Begin 2004

In januari 2004 besluiten de andere drie ziekenhuizen om vanwege het aflopen van de contracten gezamenlijk een nieuwe Europese aanbesteding voor de helikopterdienstverlening te formuleren. ANWB Medical Air Assistance krijgt bij gunning de opdracht om op 1 januari met drie nieuwe helikopters van het type EC 135 de dienstverlening te starten. De contracten hebben een looptijd van drie jaar met twee verlengingsopties van elk twee jaar.
Geloof niet alles wat je denkt.