Helikopters (algemeen)

Auteur Topic: Helikopters (algemeen)  (gelezen 539384 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #1650 Gepost op: 26 mei 2009, 20:07:27
Vast nog wel in de history van het forum te vinden  ;) Mijn geheugen laat voor wat betreft de apparatuur me nu wél in de steek  ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1651 Gepost op: 26 mei 2009, 21:25:26
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1652 Gepost op: 2 juni 2009, 09:50:33
Reddings- blushelikopter San Diego, California





PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #1653 Gepost op: 2 juni 2009, 17:52:37
Bijzondere plaatjes shave:) top 8)

groetjes

roy


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1654 Gepost op: 10 juni 2009, 23:14:07
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4131171/__Nieuwe_heli_nog_steeds_te_zwaar__.html

wo 10 jun 2009, 19:41 | lees voor
Nieuwe heli nog steeds te zwaar

DEN HAAG -  Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) had woensdag „slecht nieuws” voor de Tweede Kamer, zei hij. De bestelde helikopter NH-90 is nog steeds zwaarder dan gehoopt. Eerder was al gebleken dat het toestel te zwaar was, maar NH Industries had maatregelen aangekondigd om het toestel minder zwaar te maken. Die hebben echter niet het gewenste resultaat gehad.

Het gewicht van de toestellen is al jaren een probleem. Het is van belang omdat te zware toestellen niet kunnen landen op de fregatten waar ze voor bedoeld zijn. In 2000 trokken medewerkers van Defensie al aan de bel over het gewicht van het toestel.

Nederland besloot in 1991 al met een aantal andere Europese landen mee te doen aan de bouw van het toestel. In totaal zijn er twintig exemplaren besteld: twaalf voor de marine en acht exemplaren die als transporthelikopter moeten functioneren.

Zij hadden vanaf 2007 de huidige Lynx-helikopters moeten vervangen. Maar door dit soort technische problemen werd die datum steeds verschoven. De laatste keer zou die vervanging in 2011 beginnen. Of het nu weer tot verdere vertraging of extra kosten gaat leiden, kon De Vries nog niet zeggen. Volgens Defensie komt er hoe dan ook binnenkort een toestel waarmee piloten deze zomer nog kunnen beginnen met trainingen.

De Kamer klaagt al langer over het moeizame project waarin de eisen die de deelnemers aan het toestel stellen telkens veranderden. De PvdA, die indertijd instemde met het project, heeft ervan geleerd, zei Kamerlid Luuk Blom. Voortaan moeten er maar al bestaande toestellen „van de plank” gekocht worden. „En als we al meedoen aan dit soort projecten, dan moeten landen niet halverwege de rit allerlei nieuwe eisen gaan stellen. Nu zijn er zoveel veranderingen aangebracht dat het lijkt alsof er een Twingo gekocht is, die we zelf aan het ombouwen zijn tot een Mercedes.”

De Vries benadrukte in een reactie dat er indertijd een politieke keuze is gemaakt om aan de bouw van deze eerste Europese helikopter mee te doen.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #1655 Gepost op: 13 juni 2009, 17:38:12
Dat zijn mooie plaatjes hoor ... iemand al enig idee waar de antenne's en de blokjes voor zijn van de eerdere foto's?


die nieuwe witte blokjes zijn voor de TCAS  Traffic collission alerting system.
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1656 Gepost op: 13 juni 2009, 19:09:24
En daar moet ik me bij voorstellen dat dit TCAS waarschuwd bij andere lucht vaartuigen of zou het ook voor bv laaghangende electriciteitsdraden waarschuwen?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Gast

  • Gast
Reactie #1657 Gepost op: 13 juni 2009, 19:39:06
TCAS reageert alleen op andere vliegtuigen die ook TCAS aan boord hebben en een Mode-C of Mode-S signaal uitzenden, waarbij hoogte-informatie verstuurd wordt. Daarmee kan de TCAS laten zien, als een soort onboard-radar, waar ander verkeer zich bevindt en hoeveel hoogteverschil t.o.v. zichzelf er is. TCAS, of ACAS, heeft voornamelijk als functie om ander "conflicting" verkeer te kunnen ontwijken. TCAS communiceert ook met elkaar en geeft, in geval van conflict situaties, advies aan de piloten, de één zakken, de ander klimmen bijvoorbeeld.

TCAS ziet dus geen andere toestellen zonder TCAS, en dus ook geen andere zaken zoals bebouwing of draden.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #1658 Gepost op: 13 juni 2009, 20:16:13
Wie weet welke heli dit is ?
Kwam vanuit Duitsland over Heerlen.

=http://img44.imageshack.us/i/p1040951t.jpg/]
D-HSOS in Landgraaf:

=http://img504.imageshack.us/i/hososborder.jpg/]

=http://img504.imageshack.us/i/hosoborder.jpg/]



Krappe landing.
Leuk, staat je auto daar geparkeerd komt er ineens een EC-135 naar beneden.
Fijn ook voor je lak door opvliegende stenen en dergelijke.

Weet nog wel, tijdje geleden kwam de Lifeliner 3 naar mijn woonplaats. Hij lande toen op een parkeerplaats, en de stenen vlogen door de auto ruiten heen.
Lijkt me overigens voor de heli+crew zelf ook niet veilig  ???


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #1659 Gepost op: 13 juni 2009, 21:11:27
TCAS reageert alleen op andere vliegtuigen die ook TCAS aan boord hebben en een Mode-C of Mode-S signaal uitzenden, waarbij hoogte-informatie verstuurd wordt. Daarmee kan de TCAS laten zien, als een soort onboard-radar, waar ander verkeer zich bevindt en hoeveel hoogteverschil t.o.v. zichzelf er is. TCAS, of ACAS, heeft voornamelijk als functie om ander "conflicting" verkeer te kunnen ontwijken. TCAS communiceert ook met elkaar en geeft, in geval van conflict situaties, advies aan de piloten, de één zakken, de ander klimmen bijvoorbeeld.

TCAS ziet dus geen andere toestellen zonder TCAS, en dus ook geen andere zaken zoals bebouwing of draden.

En is waarschijnlijk nu geinstalleerd, omdat nu alle vliegtuigen verplicht een MODE-C of MODE-S moeten kunnen uitzenden,

Maar chevy_van weet dat denk ik wel met de achtergrond van hem  :D
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/