Met gelijktijdige incidenten wordt geen rekening meer gehouden bij de bezuinigingen. Als ik de ongevallen lees en zie vandaag op de A 67 (en op andere dagen) vraag ik me af hoe de korpsen dit kunnen behappen bij de nieuwe voertuigplanning. Een enkele HV op de zoveel vierkante kilometer bij zoveel vrachtwagenincidenten, geen 2e TS.n meer als back-up of vlotte bijstand? Wie uit de BZO hoek kan dit vertellen? Dit lijkt me dat de korpsen structureel tekort hebben aan de juiste spullen. Of schat ik het te negatief in?
Wat ik in de wandelgangen heb vernomen is het volgende: Eindhoven en Helmond behouden hun 2e TS, ook Valkenswaard behoudt naar hoe het er nu uitziet hun 2e TS omdat hier de gemeente bijspringt met geld.
HV-2 voertuigen worden vervangen door 4 nieuwe HV-1 voertuigen. Volgens geruchten zou er een in Eindhoven en een in Helmond komen te staan. Ook wordt er rekening gehouden met de goede verspreiding van de voertuigen zodat deze snel ter plaatsen kunnen komen op de (A2, A50, A58, A67, A270).
Hier even een klein overzicht van posten die een gunstige ligging hebben qua snelwegen.
-Asten (A67).
-Best (A2, A58).
-Eersel (A67) Deze zou Veldhoven over kunnen nemen omdat deze een nieuwe aansluiting op de A67 krijgt.
-Eindhoven (Randweg Eindhoven A2/(N2), A58, A67 en daarbuiten A50 en A270.
-Geldrop (A67)
-Helmond (A67, A270)
-Leende (A2)
-Maarheeze (A2)
-Oirschot (A58)
-Son en Breugel (A50, A58)
-Veldhoven (A2/N2 en A67).
En ik denk dat het zeker een goed idee is om afspraken met Vlaanderen te maken als het gaat om ongevallen op de A67 in het Kempengebied. Deze kunnen misschien nog vaak als eerste ter plaatsen komen op het stuk (Retie -> Hapert).