Nee die cijfers heb ik (ook) niet en zullen waarschijnlijk ooit nog bekend worden omdat we niet (kunnen) meten hoeveel mensen er zijn gered door preventie. Ik durf echter te beweren dat preventie meer mensen "redt" dan repressie. Zonder of met minder preventie hebben wel elke maand een Rivierduinen, elk jaar een Hemeltje en elke 10 jaar een Hotel Polen.
Vandaag heb ik nog op het punt te staan een horecapand per direct te laten sluiten door de onveilige situatie die daar heerste op het bouwkundig, installatietechnisch én organisatorisch gebied. Door strakke afspraken heeft de gebruiker voorkomen dat de gemeente het pand ging sluiten en men moet binnen twee weken met een plan van aanpak komen.
0.Wat houden die "strakke afspraken" in .
1.Binnen twee weken moet men met een plan van aanpak komen.
2.Dan volgt een bestudering (door wie?) van het plan van aanpak.tijdsduur X.
3.Vervolgens mogelijke aanpassingen plan van aanpak. tijdsduur Y
4.Dan de daadwerkelijke uitvoering van de zaken overeengekomen in het uiteindelijke
plan van aanpak tijdsduur Z.
5.Keuring
Dus totaal 2 weken plus X plus Y plus Z.
Er heerste een onveilige situatie op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied, deze onveilige situatie gaat dan tenminste 2 weken plus X plus Y plus Z gewoon door.
Waarom mag deze onveilige situatie gewoon die periode blijven bestaan, kunnen er in die periode geen slachtoffers vallen ?