Maar hoe is jouw ervaring met het gedrag van de lotuspatient t.a.v. zijn verwonding, pijn etc en dit in vergelijking met echte patienten ? je bedoelt met je opmerking over het goede acteerwerk te zeggen dat de lotus zich precies zo gedraagt zoals de echte patient dat ook doet ?
Denk bijvoorbeeld aan de reactie van een patient c.q. Lotus met een gebroken arm.
Wat je in het echt
kan vastpakken kunje vaak bij de Lotus niet aanraken. (maar dat is mijn ervaring hoor)
Misschien dat ook de Lotussen zelf het hoe en waarom kunnen toelichten ?
laat ik het zo zeggen,als wij met een pop oefenen dan pluk je die uit een auto.Laat daar je kennis lvens reddend handelen er op los,en draagt em over aan de ambulance en vaak gebeurt dat op een lollige manier
.
Een lotusslachtoffer dwingt je door zijn/haar acteren om op de juiste manier je werk te doen,en ben je instaat om in een oefensituatie om met een echt mens te werken,met eventueel de nodige verwondingen die je dan moet verzorgen.
Doordat je dus met een lotusslachtoffer werkt,ben je nog beter instaat om in de praktijk bij een daadwerkelijke uitruk nog beter met een slachtoffer om te gaan.
Ik vindt dat de lotusorganisatie een zeer goede aanvulling is voor het oefenen van politie,brandweer en ambulancediensten