#RedforSyria Today we stand with the millions of volunteers who put their communities first. Do you?

Auteur Topic: #RedforSyria Today we stand with the millions of volunteers who put their communities first. Do you?  (gelezen 5782 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Eigenlijk al een dag te laat en vandaag leek het forum technisch wat slechter te bereiken, maar toch deze nog even delen:


http://www.ifrc.org/red





Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
FB is op rood. En dan komen uiteraard weer de flauwe grapoen van mensen  :-\
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Klopt, daarom heb ik de link er bij mij ook maar meteen naast gezet. Al was de enige "aparte" reactie eigenlijk van mijn eigen moeder. De rest vindt het een vooruitgang ten opzichte van mijn echte foto's....


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Ik had ook de link erbij gezet, maar dat is teveel leesvoer voor mensen :(

Er zijn iig meer mensen "rood" in mijn FB. Flauwe grappen, okay...maar iemand die er nog om gaat lachen...zucht.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Dat zijn juist de mooiste momenten om die mensen te wijzen op waarom je het doet. Dat zet ze waarschijnlijk meer aan het denken dan mensen die het al wel weten en in feite je statement dus negeren.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Sommige mensen zijn die moeite niet eens waard. Die hebben de bek vol over alles (excusez le mot), maar zijn volstrekte egoisten.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
dan wordt het tijd je vriendenlijst op FB op te schonen :-)

Natuurlijk is het enige echte doel van facebook laten zien hoe goed het wel niet gaat met je leven en hoe fantastisch alles gaat aan mensen die er totaal niet toe doen. Maar toch mag je wel een beetje streng zijn in wie je dan in je lijstje hebt ;-)


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Laten we het erop houden dat sommige mensen niet echt ontvriend kunnen worden door een verleden.  Dus zoveel mogelijk "ignore". Wie weet helpt dat. heeftereenhardhoofdin

En degene die mijn moralistische berichten, humane zaken of gewone humor niet willen zien of lezen...feel free to ignore me.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Lastig als mensen niet ontvriend kunnen worden.
Zelf heb ik een paar weken geleden besloten dat ik mijn vriendenlijst maar eens moet opschonen, langzaam maar zeker gaan er ieder weekend een paar ongemerkt uit :-)

Op een blauwe maandag heb ik eens een sociologie vak gevolgd tijdens mijn studie in mijn vrije ruimte, zat iets over Social Networks in de naam, dus dacht: " Hey Facebook, dat heb ik, makkelijke studiepunten."  Had ik dat achteraf gezien even mis :-) Werden alleen theorieën en publicaties uit de jaren 60, 70, 80 en 90 in behandeld. Ging over small world networks etc.

Een aantal dingen heb ik er wel van opgestoken, ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het vandaan kwam/wie het onderzocht had. Maar er bleek bij diersoorten een verband te zijn tussen hun intelligentie en de grote van het sociale netwerk wat ze kunnen onderhouden, de hoeveelheid soortgenoten waar ze echt contact mee hebben. Familie leden, vrienden, kennissen, roedel genoten  etc.
Echt contact werd gedefineerd als in zekere zin weten wat iedereen in het sociale netwerk tegenwoordig doet, dingen delen, contact houden etc. (geen vage kennissen dus of mensen van vroeger die je al 15 jaar niet meer gezien hebt) wij zouden die groep mensen kunnen grofweg definiëren als "iedereen die je ook in een formele setting gewoon bij de voornaam aanspreekt en dat bij jou ook doet en mag."
Er bleek een redelijke relatie te zijn tussen de grootte van dat sociale netwerk dat dieren kunnen onderhouden en intelligentie. Als we dat zouden doortrekken naar mensen dan zouden wij in staat zijn om een netwerk van ongeveer 150 mensen echt te onderhouden (buiten facebook, in het dagelijks leven). Ik wil eigenlijk best wel geloven dat dat klopt, mijn FB vriendenlijst is groter, en als ik er door kijk zitten er veel mensen tussen waarvan ik afvraag of ik er op straat bijvoorbeeld een praatje mee zou maken als ik ze tegen kwam, of niet verder zou gaan dan gewoon ff hoi zeggen.
Het aantal mensen waar ik dat praatje mee zou maken is volgens mij niet veel groter dan die 150....

Mocht iemand weten welk onderzoek het was, ik hou me aanbevolen :)