Alles is alleen maar speculatief, het is en blijft gissen naar de oorzaak van de koerswijziging. Feit is wel dat áls ze inderdaad nog zolang in de lucht zijn gebleven, een zelfmoordactie van de piloot m.i. kan worden afgeschreven. Dan heeft het geen zin om in de lucht te blijven hangen en volgensmij is een crash met een kist vol kerosine een stuk aantrekkelijker in dat geval.
Waarom niet? Als er een organisatie achter zit die dit grondig heeft voorbereid.
Voor nú, gezien de laatste informatie, lijkt het niet plausibel (positie laatst waargenomen en de daarbij resterende hoeveelheid brandstof boven open zee) maar inderdaad een organisatie met voldoende middelen en financiën kan alles voor elkaar krijgen, logistiek, brandstof etc. etc. etc.
Het artikel hierboven is zeker interessant, hoe langer het niet gevonden wordt hoe breder er gedacht moet worden in mogelijke oorzaken en opties. Blijft het feit dat zonder transponder het toestel, vliegend, nog altijd door primaire radars zal worden waargenomen, daar valt weinig tot niets aan te doen.