Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014

Auteur Topic: Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014  (gelezen 47390 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: Enrique link=msg=1252033 date=1395215428
Ik blijf me verbazen over de communicatie.... niet te geloven.

Je hoeft je niet te verbazen, er moeten nu een flink aantal "hoge" heren flink aan de bak, en verklaren waarom hun duurbetaalde speeltjes gefaald hebben, denk dat dit "geintje" nog een behoorlijk staartje zal hebben voor verschillende loopbanen en ook zal er een eis vanuit de internationale wereld komen om com.sytemen in te bouwen die niet uit te zetten zijn vanwege te belangrijk voor veiligheid, maar persoonlijk ben ik bang dat er een heel vies spel is gespeeld.




Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2014, 15:06:01
'Onomstotelijk bewijs' voor in zee storten vlucht MH 370
Malaysia Airlines heeft onomstotelijk bewijs dat de vermiste vlucht MH 370 in de Indische Oceaan is gestort en dat niemand de ramp heeft overleefd.

Dat stelt de luchtvaartmaatschappij in een sms aan de naasten van de passagiers. Zij werden maandag opgeroepen naar een spoedbijeenkomst te komen.

De Maleisische premier Najib Razak stelde maandagmiddag (Nederlandse tijd) na de spoedbijeenkomst met de naasten in een persconferentie, dat nooit eerder gebruikte technieken om data te analyseren hebben geleid tot de conclusie dat het vliegtuig in zee is gestort.
"Diep bedroefd moet ik jullie informeren dat uit de nieuwe data is gebleken dat vlucht MH 370 is geëindigd in de zuidelijke Indische Oceaan", aldus Razak.

Chinese media stellen dat de families naar Australië worden overgevlogen.
Al zeventien dagen is tevergeefs gezocht naar het vliegtuig van Malaysia Airlines. Vlucht MH 370 raakte op 8 maart van de radar, onderweg van Kuala Lumpur naar Peking.

Dagen later werd geconstateerd dat het vliegtuig, met 239 mensen aan boord, bewust van de geplande route was afgeweken. Meer dan 25 landen werden betrokken bij de zoektocht. Vliegtuigen, boten en internationale radarsystemen werden gebruikt om de Boeing 777 te traceren.

Zoekgebied
Aanvankelijk werd gezocht in de Straat van Malakka, maar het zoekgebied is elke dag met honderden vierkante kilometers uitgebreid. Uiteindelijk werd vastgesteld dat het vliegtuig mogelijk in de Indische Oceaan gezocht moet worden, duizenden kilometers ten zuidwesten van de Australische kuststad Perth.

Verschillende malen werd aangekondigd dat mogelijke brokstukken vanuit de lucht of op de radar waren gezien, maar steeds bleken de objecten vervolgens niet terug te vinden.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3734453/onomstotelijk-bewijs-in-zee-storten-vlucht-mh-370.htm
If you can dream it, you can do it.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #43 Gepost op: 24 maart 2014, 15:11:49
Citaat van: Jims link=msg=1253589 date=1395669961
'Onomstotelijk bewijs' voor in zee storten vlucht MH 370

Het ware interessant om dan ook aan te geven waaruit dat onomstotelijk bewijs bestaat.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #44 Gepost op: 24 maart 2014, 16:26:58
Citaat van: Thor link=msg=1253590 date=1395670309
Het ware interessant om dan ook aan te geven waaruit dat onomstotelijk bewijs bestaat.

Ben ik geheel met je eens deze opmerking.
Misschien ben ik te sceptisch, maar zonder foto's van restanten van het vliegtuig kan ik niet overtuigd raken. De afgelopen dagen zijn we doodgegooid met mogelijke wrakstukken, maar behalve die berichten hoor je er, na onderzoek, niets meer over.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=KKkJR_Yvm1I
Chinees vliegtuig vindt wrakstukken in oceaan
Zoomin.TV Nederland
Gepubliceerd op 24 mrt. 2014
Citaat
China heeft maandag een schip naar een gebied in het zuiden van de Indische Oceaan gestuurd waar een Chinees verkenningsvliegtuig drijvende voorwerpen heeft gezien. Mogelijk gaat het om wrakstukken van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=tXow91W12ng
Zoektocht naar vermist vliegtuig hervat
Zoomin.TV Nederland
Gepubliceerd op 26 mrt. 2014
Citaat
De zoektocht naar het vermiste vliegtuig is woensdag hervat. Er wordt gezocht in een afgelegen deel van de Indische Oceaan, zo'n tweeduizend kilometer ten westen van Australië.
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.

Zoektocht naar MH 370 verplaatst naar noorden


Het zoekgebied voor de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is 1.100 kilometer naar het noordoosten verplaatst.  

http://www.nu.nl/buitenland/3737858/zoektocht-mh-370-verplaatst-noorden.html


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Een interessant stukje van een 777 piloot, uit dit topic: http://www.pprune.org/rumours-news/535538-malaysian-airlines-mh370-contact-lost-433.html

As a 777 pilot I, like many others, have wondered how the 777 would perform in the scenario where the pilots were incapacitated and the aircraft ran out of fuel. I had my ideas but there is nothing like seeing it for "real" so we tried this in a 777-2 full motion zero flight time approved simulator.

We used a zero fuel weight of 175 tonnes. We let it run out of fuel at FL 250 in track hold and alt capture. However it would not make any difference what mode it was in as everything would drop out. In real life one engine uses fractionally more fuel per hour than the other and there is typically a difference between main tanks of a few hundred kilos, so we had a 300 kg difference between the contents of the left and right tank.

When the first engine failed TAC (Thrust asymmetry compensation) automatically applied rudder. The speed reduced from 320 knots indicated to 245 knots indicated. It was able to maintain 245 knots and FL250. When the second engine failed the rudder trim applied by TAC was taken out and the trim went to zero. The autopilot dropped out and the flight controls reverted to direct mode. The speed initially came back to 230 knots but then the nose started to lower. The nose continued to lower and the rate of descent increased to 4,000 feet per minute, the nose kept lowering and the descent rate increased to 7,500 feet per minute with a bank angle that increased to 25 degrees. The speed at this point had increased to 340 knots indicated, above VMO but there was no horn as it was on limited electrics. About this point the RAT (Ram air turbine) chipped in and the CDUs and copilot's PFD (Primary flight display) came alive. The flight controls stayed in direct mode.The eicas screen was full of messages like pitot heat, flight controls, APU fault (The APU had tried to autostart due double engine failure but failed due no fuel to start it) low fuel pressure etc.

Then with a max descent rate of almost 8,000 feet per minute the nose started to slowly rise and keep rising. We had dropped to about FL170 but the nose slowly rose up to 6 degrees pitch up and we started climbing at about 3000 feet per minute and the bank angle reduced to only 5 degrees. It climbed back up to FL210 at which point the speed had come back to 220 knots and then the nose dropped down again and we were soon back to descending at 8000 feet per minute. So basically a series of phugoid oscillations with bank angle between 5 and 25 degrees and pitch attitude between about 9 degrees nose down and 6 degrees pitch up. It was losing about 8000 feet and then gaining about 3 or 4000 feet with airspeed fluctuating between 220 and 340 knots.

We didn't watch it all the way down due time constraints and stopped the experiment at 10,000 feet but it was consistent all the way down. Having watched it I can say with certainty that if the pilots were incapacitated and it ran out of fuel there is no way it could have landed on the water with anything like a survivable impact. Just passing on the info.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
http://news.sky.com/story/1237827/missing-plane-hms-echo-joins-black-box-hunt
Op 2 locaties in Indische Oceaan zo'n 1600 km ten noordwesten van Perth zijn "pings" waargenomen die afkomstig kunnen zijn van een flightrecorder.  HMS ECHO is in het gebied aangekomen en treft voorbereidingen voor de zoektocht.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet