Voor dit de HOGE / KNRM discussie word, (waar al velen zijn) zullen we het over de inhoud hebben..
Je hebt helemaal gelijk, wat zou dat nog toevoegen na de DAN opleiding van een halve dag.
Fijn dat jullie het met elkaar eens zijn. Aan enthousiasme en ambitie ontbreekt jullie in elk geval niet. En in teveel ambitie zit een belangrijke valkuil verborgen. Ken je limieten en wees daarmee content, want teveel ambitie kan uiteindelijk resulteren in handelingen die eigenlijk niet aan kunt.
Expert,
De DAN O2 Advanced Opleiding is geen halve dag, en kan pas gevolgd worden na de DAN O2 opleiding. Er zit ietsje meer opleidingstijd aanvast..
Zeker in te veel ambitie zitten risico's .. En ik kan alleen over onze klanten en de organisaties spreken, er worden weldegelijk diverse zorgvuldigheidseisen gesteld.
Ik zou echter denken, dat een Expert zoals jij ook nog andere methoden kent dan dat jij op de anastesie opleiding gehad hebt.. Dus ik zou graag wel gefundeerde en onderbouwde punten hebben, waarom de techniek zoals die door DAN en ERC word beschreven niet veilig is.
En zou jij in de licht van vergiftigingen zoals met Blauwzuurgas, of biologische middelen zoals antrax, de bedrijfshulpverleners van het bedrijf leren om je slachtoffer te behandelen.
Wat is dan jouw mening over het feit dat Arbo-inspecties, en arbo-richtlijnen bedrijven verplicht om dit hun medewerkers te leren. (ik had al eerder daarover de richtlijnen geciteerd.)
Leg ons "simpele leken" nu eens uit, welke complicaties er kunnen optreden mits de methode conform DAN en ERC richtlijnen correct worden uitgevoerd. De complicatie als er niets gebeurd is in de bovenstaande voorbeeld namelijk de patiënt is overleden en NUL overlevingskans heeft.
De andere complicatie op bij blauwzuurgas is dat de hulpverlener dood gaat.
Leg mij het maar uit..