Ik herhaal:
Ik snap er geen bal van.........
Wat snap je er niet aan : Aangepast Volumes, of de afkortingen van de verschillende opleidingsystemen ?
Ik had al eens hier gezegd dat wij over waren gegaan op zo'n MTV omdat wij dat handiger vonden dan de ballon. Kost geen beetje, maar dan heb je ook wat... Je moet dan echt een vrije ademweg hebben en een goede seal, anders gebeurt er gewoon niets. Je hebt maar een klein beeje overdruk. En voor de ademende patient bij bewustzijn een uitkomst, hier pakt u zelf maar vast...
Soms is een ballon de enige optie, en elke keer een MTV weggooien is namelijk erg kostbaar. (Denk even beademen bij specifieke vergiftigingen zoals blauwzuurgas)
Een Manual Triggerd Ventilator (LSP-MTV100-series) beveiliging werken maar beperkt, je moet hier dezelfde veiligsfactoren handteren als bij ballonbeademen. Het werkt natuurlijk absoluut makkelijker, echter je moet de beperkingen ook heel goed kennen.
De groot deel van het succes zit 'm in de kap. Die dingen met zo'n luchtbandje vind ik persoonlijk niks, wij hebben nu een paar maten van die gladde sileconen achtige kappen, de randen teruggevouwen, maken een mooie seal en zijn goed schoon te maken en dus her te gebruiken.
Het lijkt er sterk dat je de juiste termen nog niet beheerst en dat maakt dat er mensen zijn die je niet begrijpen.
Die dingen met luchtbandje, zijn Maskers met een luchtgevulde seals/of cufs, zoals de vaak standaard meegeleverd worden bij LSP BVM ballonen. Deze zijn er in meerder variaties. Voorgevuld, en hebt exemplaren waarbij kan er lucht aan toevoegen.
Wat vaak werkt, en waarschijnlijk bedoel je die zijn zogenaamde thru-fit maskers.