De DAN O2 Advanced Opleiding is geen halve dag, en kan pas gevolgd worden na de DAN O2 opleiding. Er zit ietsje meer opleidingstijd aanvast..
Sorry Rescue..., 2 dagen?
Ik zou echter denken, dat een Expert zoals jij ook nog andere methoden kent dan dat jij op de anastesie opleiding gehad hebt.
Nou en of!
En zou jij in de licht van vergiftigingen zoals met Blauwzuurgas, of biologische middelen zoals antrax, de bedrijfshulpverleners van het bedrijf leren om je slachtoffer te behandelen. Wat is dan jouw mening over het feit dat Arbo-inspecties, en arbo-richtlijnen bedrijven verplicht om dit hun medewerkers te leren. (ik had al eerder daarover de richtlijnen geciteerd)
Maestro.., we hebben het hier over de risicovolle handeling kapbeademing. Opeens moet ik wat vinden van RHIB's, Antrax en ARBO richtlijnen. Die laatste interesseren me echt helemaal niks.
Leg ons "simpele leken" nu eens uit, welke complicaties er kunnen optreden mits de methode conform DAN en ERC richtlijnen correct worden uitgevoerd. De complicatie als er niets gebeurd is in de bovenstaande voorbeeld namelijk de patiënt is overleden en NUL overlevingskans heeft.
Rescue, ik geloof warempel niet dat je mij wilt begrijpen. Zoals eerder aangegeven heb ik er niets op tegen als mensen zich bekwamen in acuut medisch technieken, zodat zij kunnen optreden in afwezigheid van-, of in afwachting van een professionele hulpverlener. Ik vind dat verder prima, wanneer je maar rekenschap geeft aan het feit dat medisch handelen nooit zonder risico is. Daarom noemen we het nou "risicovolle" handelingen. Maar ga mij nou niet vertellen dat kapbeademing een eenvoudig aan te leren handeling is, die je met geringe inspanning kunt onderhouden.
Het idee dat je complicaties kunt voorkomen als je jezelf maar aan de richtlijnen houdt, getuigd van een heel bijzonder realiteitsbesef en is echt aberrant. Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand op deze zotte manier kan denken.
Expert