Dat tweede moet als het goed is toch niet nodig zijn? Ik ga er vanuit dat dat zoals elke dag gewoon gemonitord wordt hoe het met de bezetting staat van een post ( evt brw rooster oid ). Als je dit wel kan/gaat doen in tijden van droogte kan dat toch ook op andere delen van het jaar?
Niet iedere post kan de bezetting op de dag garanderen. Een 'gewone' TS kan je makkelijker vervangen als deze niet uit kan rukken (buurpost), maar een TS-NBB heeft bij onderbezetting een vervangende TS-NBB nodig. Zeker bij code rood, waar meteen een peloton wordt gealarmeerd en de opschaling ook in pelotons gaat, wil je die TS-NBB heel graag uitrukgereed hebben. Bij ons in de regio staan er overdag ook een paar posten met een TS-NBB buiten dienst en dat lijkt me in droge periodes niet zo handig...
Het eerste deel kan ik volgen, ik zou er ook LB-N nog aan toevoegen denk ik?
Limburg-Noord? Die valt wat mij betreft in dezelfde categorie als de 'Brabanden', Drenthe, Twente en Noord-Holland-Noord: ze hebben wel 4x4 voertuigen, maar én niet heel veel en voldoen volgens de definitie in het bronnenboek natuurbrandbestrijding niet aan de eisen om een specifiek natuurbrandbestrijdingsvoertuig te zijn.