De werkwijze zoals gecommuniceerd in "portogewoon" dient altijd te worden gevolgd.
We gaan geen voorlichtingscampagne op touw zetten die vervolgens niet gevolgd wordt omdat gebruikers denken dat het alleen voor rampen e.d. is.
Luister in het betreffende filmpje ook even naar hetgeen wat er om 0:41 gezegd wordt.
Dit is gewoon een test om de collega's te laten horen wat de "Busy" toon is.
Wat je moet doen als je hem hoort wordt nota bene ook in het filmpje vermeld.
(Maar ach ... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren)
Hoor je mij zeggen dat we allemaal slap moeten gaan zitten kletsen als er geen ramp is, met zoveel mogelijk randapparatuur tegelijkertijd aan? Nee uiteraard niet. Waar ik wel een beetje op hoop is dat iedereen logisch nadenkt over het gebruik van het netwerk en daarbij ook het verschil ziet tussen de reguliere en opgeschaalde situatie.
Wat ik aangeef:
- Bij een drukke meldkamer is het handig om te statussen.
- Gespreksgroep bezet, maar je wilt er tussendoor: spreeksleutel ingedrukt houden.
- Is het druk op de mast, maar je wilt z.s.m. kunnen spreken: spreeksleutel ingedrukt houden.
- Is het druk op de mast, om welke reden dan ook en je hebt niet per-acuut contact nodig. Kan sporadisch bij reguliere werkzaamheden voorkomen. Wacht dan even/zoek een andere oplossing. Zie bijv. de komende week, waarbij er andere procedures gelden dan normaal aan de westkust.