Ik heb op/om het circuit ook nooit de naam FIA horen vallen of KNAF (nu zijn ze me wel bekend) maar zoals de BriSCA F2 rijdt onder het BriSCA F2 regelement (wat Brits is)
Dat is niet waar pleegje op doelt.
Reglementen zoals BriSCA F2 regelen vooral de technische voorwaarden aan de deelnemende voertuigen, en de race zelf. Daar zit voor een deel ook veligheid in, maar dan vooral voor het voertuig en de bestuurder.
De reglementen van de KNAF en FIA stellen ook voorwaarden aan de organisatie van een evenement.
Juist om de totale veiligheid zo goed mogelijk te waarborgen, en ook de hulpverlening als er toch iets mis gaat.
Helaas zijn er nog steeds organisaties die dit allemaal overdreven en onnodig vinden, want "het maakt alles wel ingewikkelder en duurder".
(@pleegje: vandaar mijn opmerking. Niet om je argumenten te weerleggen, maar juist om aan te geven dat helaas niet alle autosport in Nederland zulke regels gebruiken.)