Inzet Rode Kruis/EHBO bij races

Auteur Topic: Inzet Rode Kruis/EHBO bij races  (gelezen 27376 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #80 Gepost op: 26 september 2014, 06:22:41
Citaat van: jelte link=msg=1298288 date=1411691375
Idd ontopic want snap niet dat er altijd mensen zijn die een ander zijn hobby proberen af te vallen. En ik denk dat de meeste mensen en zeker de coureurs wel begrijpen dat een blauwe zwaailamp niet ALS hulp betekent. Dus ben je op een afgesloten circuit lekker ogs aan als je dat leuk vind. En als een ander daar commentaar op heeft, jammer dan want het rode kruis kan bij sommigen nu eenmaal weinig goeds doen.

Kijk en dat vind ik nu een erg kortzichtige reactie. Ik ben zelf ook een erg actieve rode kruiser, sta bijna elk weekend in dat pakkie pleisters te plakken en ben van mening dat het Rk erg veel goede dingen kan doen. Dat staat echter helemaal los van mijn mening over deze specifieke situatie.

Je moet ook kritisch naar jezelf durven kijken.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 26 september 2014, 09:13:02
Ja zeker mag je kritisch zijn maar vond het in sommige commentaren het een beetje respectloos worden. Jij stelde de ogs was onnodig maar dan denk ik kan toch ook geen kwaad. Een ander zegt hij heeft een helm gekocht en wil logo's en vind dat overdreven. Dan wordt er gesteld dat ze uit de bus stappen dan met de porto's lopen zwaaien ipv eerste hulp verlenen. Teminste zo kwam het bij mij over.

Maar waar ging dit topic alweer over?? Rode Kruis voertuigen toch.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #82 Gepost op: 26 september 2014, 09:19:33
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1298150 date=1411641919
Waarom moeten hun geluid ergens boven uit komen?
Motorgeluiden van auto's die nog wel aan staan?
Ze mogen dan wel geen ALS zorg leveren, maar hebben wel net iets meer spullen bij zich om hulp te kunnen verlenen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 26 september 2014, 14:40:26
Citaat van: HIT link=msg=1298303 date=1411715973
Ze mogen dan wel geen ALS zorg leveren, maar hebben wel net iets meer spullen bij zich om hulp te kunnen verlenen.

Oke ik stel de vraag anders: Waarom moeten ze er überhaupt overheen komen? Wat voegt dat toe aan de hulpverlening?

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 26 september 2014, 15:36:41
Citaat van: HIT link=msg=1298303 date=1411715973

Zoals....?

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #85 Gepost op: 26 september 2014, 15:43:39
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1298364 date=1411738601
Zoals....?

;D :D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 26 september 2014, 15:52:55
120 rollen synthetische watten en 120 rollen ideaalwindsel voor 120 drukverbandjes in plaats van de 4 rolletjes die je standaard in je verbandtas hebt zitten. Zelfde geldt natuurlijk voor je andere verbandmiddelen.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #87 Gepost op: 26 september 2014, 16:02:34
Ja zeker mag je kritisch zijn maar vond het in sommige commentaren het een beetje respectloos worden. Jij stelde de ogs was onnodig maar dan denk ik kan toch ook geen kwaad. Een ander zegt hij heeft een helm gekocht en wil logo's en vind dat overdreven. Dan wordt er gesteld dat ze uit de bus stappen dan met de porto's lopen zwaaien ipv eerste hulp verlenen. Teminste zo kwam het bij mij over.

Maar waar ging dit topic alweer over?? Rode Kruis voertuigen toch.

Die Star Of Life logo's zijn nooit bedoeld geweest voor onze Rode Kruis inzetten!!!!!!!!!!!!!!!!!!  
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 26 september 2014, 16:34:13
Nee klopt maar als ik mij herinner was dat voor een scouting of zo en stond het RK buiten. Daar zijn ze trouwens ook niet voor bedoelt maar en vond dat in dat topic al genoeg uitgediept was en ook daar zijn argumenten genoeg gegeven waarom beter van niet.
Ik ben ook niet overal mee oneens wat er geschreven is maar vind dat het afzeik gehalte hoog terwijl ik liever zie om met argumenten proberen aan te geven waarom het beter is om bv geen ogs te gebruiken bij dit evenement.  De discussie over helm en star of life  is al gevoerd en dat het RK bij een eerste hulp verlening alleen maar met hun porto's lopen zwaaien vind ik gewoon te ver gaan en daar doe je alle RKers te kort denk ik.
Maar goed ik ben nog nooit bij zo'n race geweest dus ik kan eerlijk gezegd niet inschatten of ogs in dit geval toegevoegde waarde heeft of juist onwenselijk is. Ik denk persoonlijk dat het geen toegevoegde waarde heeft maar ook niet echt kwaad kan. Maar laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde.  

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #89 Gepost op: 26 september 2014, 17:00:07
Los van de vraag of het wel of geen zin heeft is binnen het RK niemand die toestemming van de directie heeft om met OGS te rijden. Dus het argument "Het mag niet" zou voldoende reden moeten zijn.
CN NRK