Zaakwaarneming is totaal niet aannemelijk, ik gok dat de jongens gewoon veroordeeld worden voor diefstal in vereniging danwel poging daartoe.
Geen uitlokking inderdaad en ja die lokfiets mag onafgesloten neergezet worden, zo deden wij het ook altijd en hebben daar echt veel mee kunnen vangen. Ik heb qua zaakwaarneming een andere mening, ondanks dat ook ik vind dat het niet erg sterk is. Net zo min vind ik de poging tot diefstal sterk, ze hebben de spullen nog niet eens aangeraakt. Misschien waren ze wel nieuwsgierig naar wat er lag, dat is nog altijd niet verboden.
Ik denk dat je nooit wettig en overtuigend gaat bewijzen dat deze jongens daadwerkelijk de spullen wilde gaan stelen, daarvoor hebben ze het vangnet iets te vroeg laten vallen. Ze hadden moeten wachten tot ze de spullen in hun handen hadden.
Jij en ik weten best dat ze die dingen waarschijnlijk hadden meegenomen, maar bij onze rechtspraak heb je meer nodig. Veel hangt nu af van de verklaring van de verdachtes, een goede advocaat maakt hier m.i. gehakt van (als ze die hebben).