stop instroom politie, wat nu

Auteur Topic: stop instroom politie, wat nu  (gelezen 4739 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #10 Gepost op: 23 november 2014, 20:18:21
Citaat van: Daniel! link=msg=1310123 date=1416768837
Beste,

[.....]

Voor vragen kun je misschien terecht bij LuukPol. Hij heeft de studie ook gevolgd en is inmiddels werkzaam bij de politie ;)

Met de beschrijving die je geeft en het bijbehorende vakkenpakket klinkt het zeker als een opleiding om over na te denken voor de mensen die niet terecht kunnen bij niveau 5.  O0

wordt er bij recherche wel gekeken dan of je een relevante HBO-opleiding gevolgd hebt? en hoe ben je erachter gekomen dat IVK gezien wordt als zo'n opleiding?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2014, 20:22:57
Omdat de opleiding Recherchekundige een master-opleiding is, moet je een bachelor-opleiding afgerond hebben dus ze controleren dat altijd ;) Ik denk niet dat ze een selectie maken op basis van vooropleiding. Wat ik bedoelde was dat ik een voorsprong heb op andere studenten aangezien ik tegen die tijd al 4 jaar Recht, Criminologie en Sociologie heb gehad :P


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2014, 21:03:21
Citaat van: Daniel! link=msg=1310129 date=1416770577
Omdat de opleiding Recherchekundige een master-opleiding is, moet je een bachelor-opleiding afgerond hebben dus ze controleren dat altijd ;) Ik denk niet dat ze een selectie maken op basis van vooropleiding. Wat ik bedoelde was dat ik een voorsprong heb op andere studenten aangezien ik tegen die tijd al 4 jaar Recht, Criminologie en Sociologie heb gehad :P

bedoel je een voorsprong in de zin van dat jij eerder wordt aangenomen dan iemand met een ander vakkenpakket? zo ja, waar heb je die informatie gevonden?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2014, 21:09:10
Citaat van: LSPD link=msg=1310137 date=1416773001
bedoel je een voorsprong in de zin van dat jij eerder wordt aangenomen dan iemand met een ander vakkenpakket? zo ja, waar heb je die informatie gevonden?
Nee, ik zal een voorsprong op mijn medestudenten hebben tijdens de opleiding omdat ik al veel ervaring heb met die vakken ;)


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #14 Gepost op: 23 november 2014, 22:48:46
Hallo LSPD, leuk dat je wil solliciteren bij de politie en ons op het forum op komt zoeken!

Citaat van: LSPD link=msg=1310095 date=1416758885
Ik weet echter niet of integrale veiligheid wel zo'n goed idee is aangezien ik gehoord heb dat de studenten niet altijd even tevreden zijn over de studie en het vaak niet leidt tot een baan op niveau.
De opleiding integrale veiligheid sluit perfect aan op de politiekundige bachelor. Sterker nog, een groot deel van de bachelor is het vak integrale veiligheid. Dat gezegd hebbende zijn een aantal punten belangrijk om te overwegen. Bij een IV-opleiding wordt je veel breder opgeleid en een bredere interesse dan alleen de politie is niet onverstandig. Het niveau, de lesstof en de studenttevredenheid zullen per hogeschool wisselen. Ook moet je bedenken dat als je deze opleiding volgt en vervolgens de selectie niet haalt (en dat is helemaal niet zo gek), je wel een baan wil die bij deze opleiding past (veelal beleidsmedewerker/onderzoeker/adviseur bij bijvoorbeeld gemeente/brandweer/rijksinstellingen/grote industrie). Stel dat dat ook het geval is, dan heb is er nog één punt om rekening mee te houden. Naar mijn inzicht worden er op dit moment namelijk veel meer IV'ers opgeleid dan waar er werk voor is. Kies de studie dan ook vooral om jezelf te verbeteren.

Citaat van: Daniel! link=msg=1310123 date=1416768837
Voor vragen kun je misschien terecht bij LuukPol. Hij heeft de studie ook gevolgd en is inmiddels werkzaam bij de politie ;)
Ik voel mij enorm gevleid maar moet eerlijk toegeven: ik moet nog beginnen!

Citaat van: LSPD link=msg=1310137 date=1416773001
bedoel je een voorsprong in de zin van dat jij eerder wordt aangenomen dan iemand met een ander vakkenpakket? zo ja, waar heb je die informatie gevonden?
Voor de selectiecommissie kan een passende vooropleiding misschien invloed hebben. Er wordt in het officiële selectieproces los van het niveau echter nergens rekening met het type vooropleiding gehouden. Bij mij eindgesprek is de opleiding zelf niet eens zo erg naar voren gekomen, wel heb ik een aantal vaardigheden en competenties naar voren kunnen brengen die ik door mijn opleiding verworven heb!

Zoals Joost zei zou ik mij, als ik jou was, eerst eens goed oriënteren op wat ik nu werkelijk wil in de toekomst, wat mijn drijfveren zijn en welke verschillende routes ik daarbij kan bewandelen, waarbij je dus ook goede back-upplannen maakt.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!