Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, en wist niet helemaal goed waar ik dit bericht moest plaatsten.
Ik heb al een hele tijd de droom om te werken als parajumper, eigenlijk al sinds ik redelijk jong was.
Voor de mensen die het niet weten:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Air_Force_Pararescue Wel in het engels, maar in het kort gezegd: Parajumpers zijn mensen die bij de luchtmacht werken en op het moment dat er iemand in een oorlogsgebied gewond raakt, vliegen hun erheen om te de patient op te halen, onderweg te verzorgen en af te leveren bij het ziekenhuis. Uiteraard in een oorlogsgebied komen er gevechten voor, dat is ook het unieke van dit vak. In het kort: Een trauma/gevechtshelikopter in een oorlogsgebied.
Ik weet dat Frankrijk, Engeland en met name Amerika hier verschillende teams in hebben. Ook heb ik al contact gehad met defensie in Nederland om te vragen of er hier in Nederland ook een team zoals in de andere landen bestaat. Ik kreeg daar niet echt een heel "recht" mailtje op, ze draaiden er een beetje omheen, hoofdlijn van het verhaal was dat een team als dit niet bestaat in Nederland.
Het is dan ook erg lastig om hier tussen te komen in een ander land aangezien ik niet deze nationaliteit heb. Mijn droombaan valt dus min of meer in duigen...
Ik vroeg mij dan ook af of jullie mij verder kunnen helpen, bestaat er (naast de traumahelicopter) een baan/vak waar ik iets kan uitoefenen waarbij ik toch redelijk in de buurt komt van wat hierboven staat?
Ik snap dat het een beetje een vaag verhaal is, vond het erg lastig om uit te leggen
Alvast bedankt voor jullie begrip / hulp!
Gr.