ehbo koffer

Auteur Topic: ehbo koffer  (gelezen 5228 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MICK

• Gast
Gepost op: 22 juni 2005, 22:24:15
Hallo ik heb de volgende vraag. Wat is volgens jullie een goede inhoud voor een ehbo koffer die je mee kan nemen op jeugdkampen. Wij organiseren dit jaar een kamp voor de jeugd. En ben nu opzoek naar en goede koffer. Volstaat bv. een A koffer of zullen jullie deze aanpassen cq. bijvullen.

Ik ben gediplomeerd EHBO'er en verzorgende IG.
Ik mag een aantal voor behouden handelingen doen zoals tensie meten en glucose meten.

Ben benieuw naar de reactie al vast bedankt.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2005, 23:19:38
Ik zou proberen of je bij je ehbo vereniging een tas kan lenen,die zijn extreem uitgerust,zul je niet snel iets tekort komen!
Ik weet niet uit hoeveel kids het kamp bestaat,en wat de activiteiten zijn,maar ik zou het bovenstaande proberen!
  Ta

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2005, 23:24:22
Tja waar heb je de meest problemen mee....
wat is de leeftijd van de jeugd en waar ga je naar toe ?
Hoeveel kinderen en begeleiders gaan er mee ?
Hoe is de omgeving Rotsen, weiland, bos (mieren !) ?
Een omgeving met veel zoet water en muggen ?
Neem dan zowel een anti muggen middel mee en iets tegen het prikken als ze toch gestoken worden door mug/bij/wesp/kwal
Vermoedlijk heb je wel wat  valpartijtjes met schaafwonden en sneetjes dus wat schoonmaak spullen etc. Misschien iets tegen diaree, hoofdpijn, menstruatiepijn ?

Loop de risico's even door en kijk naar de ervaringen met eerdere kampen.
heb je die ervaring nog niet, informaar dan eens bij anderen zoals de scouting.
Verbandkoffer A ins in ieder geval een redelijke basis.

succes en veel plezier !

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

MICK

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2005, 23:38:52
het kamp bestaat uit zo 25 kinderen. Het is een kamp met Duitseherders. Ieder kind heeft dus een eigen hond mee.
De actiefitieten bestaan ut bezich zijn met de honden en echte kamp actiefiteiten zoals droppingen, sportactieviteiten en noem maarop.
We zijn met 10 man begeleiding voor 24 uur.
En daar van zijn 2 ehbo'er waar van ik dus ook verzorgende IG ben (oude ziekenverzorgende opleiding)
En 4 mensen met een BHV diploma.
We willen eigen tassen of tas aanschrafen omdat we door het jaar hen merderen evenementen hebben. (ook met onze geliefde duitseherder)
Als jullie de bevoegd heb zouden hebben zal je dan een tensiemeter en een glucosemeter mee nemen.

Al vast bedankt

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2005, 23:43:48
Ik krijg uit je verhaal een beetje het idee dat het om kinderen gaat met een ziekte onder de leden, verbeter me maar als het niet klopt!?! Want dan heb je dus al een risicogroep bij je.
Maar als je mensen bij je hebt die ertoe bevoegd zijn,waarom zou je dan geen glucose- en tensiemeter meenemen,als je de middelen en de mensen hebt! Doen!
  Ta

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2005, 23:46:59
Als jullie de bevoegd heb zouden hebben zal je dan een tensiemeter en een glucosemeter mee nemen.
Al vast bedankt

Ik vind een tensie meter en een glucose meter op het randje of er net over.
Je weet over het algemeen door je inschrijfprocedure wat de bekende problemen bij kinderen zijn, zijn er suikerpatientjes bij dan kun je het overwegen, anders denk ik niet dat je er veel aan hebt.

Tensiemeter en (Stethoscoop) ?? Tja, doe alleen onderzoeken als je met de uitslag van die onderzoeken iets kan doen, ook hier denk ik dat je bij twijfel beter even langs een arts kan gaan ipv zelf te gaanmeten, want  hoe moet je vervolgens behandelen ?

Maar mijn mening graag voor een betere ...
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

MICK

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2005, 23:59:26
Annemieke de enige ziekte die de meeste kinderen hebben is dat ze gek zijn van hun hond. Waar maakte je het uit op dat het kinderen zouden zijn met een ziekte? (niet boos maar nieuwschierig)

Bij de inschrijvingen van dit jaar hebben we een persoon die inderdaar diabetes patient is.

Buiten de tensiemeter en de glucosemeter nog anderen aanvullingen waar jullie aan denken.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2005, 00:03:08
Waar maakte je het uit op dat het kinderen zouden zijn met een ziekte? (niet boos maar nieuwschierig)

het kamp bestaat uit zo 25 kinderen. We zijn met 10 man begeleiding voor 24 uur.
En daar van zijn 2 ehbo'er waar van ik dus ook verzorgende IG ben (oude ziekenverzorgende opleiding)

Vanwege: veel begeleiding op 25 kids,1 op 2,5 vind ik best royaal en vanwege de ziekenverzorgende opleiding.
  Ta

MICK

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2005, 00:18:01
ach In die week moeten we alles doen. We zitten op een verengings terrein waar we camperen. Dus we moeten zelf boodschapen doen koken de instructuurs zitten ook in de begeleiding en 's nachts 2 personen voor de bewaking. ( dit i.v.m. de af gelegen lokatie)
Tsja en ziekenverzorgende ben ik nu eenmaal dat neem je in zo week gewoon met je mee.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2005, 00:38:59
Annemieke de enige ziekte die de meeste kinderen hebben is dat ze gek zijn van hun hond. Waar maakte je het uit op dat het kinderen zouden zijn met een ziekte? (niet boos maar nieuwschierig)

Bij de inschrijvingen van dit jaar hebben we een persoon die inderdaar diabetes patient is.

Buiten de tensiemeter en de glucosemeter nog anderen aanvullingen waar jullie aan denken.

Bijna alle Type I ) diabetes patienten hebben een eigen glucosemeter bij zich, dus die ff gebruiken en van te voren gebruiksaanwijzing doorlezen  :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod