wat is de beste manier bij reanimatie

Auteur Topic: wat is de beste manier bij reanimatie  (gelezen 5567 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2005, 20:32:38
:-X


helm

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2005, 20:38:49
Rene,

Heb je nu aleens leuke prijs aanbieding  ;D ;D, zo van 3 voor de prijs van 1 ?????  ;D ;D ;D ;D

Ik heb er pas nog 1 weggegeven aan Ger@rd, kijk maar eens hier
Zou hij hem al gebruikt hebben?  :D


helm

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 augustus 2005, 13:16:04
Voor al degene die wel eens de CPREzy in de praktijk willen zien, en wie wil dat nou niet,...  ;)
Er worden de komende maanden bij diverse beurzen, seminars en congressen demonstraties gegeven.
Kijk op  www.reanimeerbeter.nl voor locaties en data. Onder de optie 'presentaties'.
Laat even weten wanneer je komt.

Tot ziens IRL  ;D


jg

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2005, 18:36:50
Wie herinnert zich nog het verhaal achter de ineengestengelde vingers.
Sommige mensen hebben bij het dukken de neiging om met de hand te knijpen. De vingers duwen dan tegen de ribben.
Mocht je tijdens de reanimatie een rib breken dan kunnen de vingers de rib naar binnen duwen en het longvlies beschadigen.

Wie uit de aanbevelingen onthouden heeft dat je gelijkmatig moet drukken (op en neer = 50/50) en de handen op de juiste plaats zet, zal minder ribben breken. 't Vraagt wel oefening.

De eis om de vingers in elkaar te haken gaat er dus van uit dat je fouten bezig bent


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:38:17
Wie herinnert zich nog het verhaal achter de ineengestengelde vingers.
Sommige mensen hebben bij het dukken de neiging om met de hand te knijpen. De vingers duwen dan tegen de ribben.
Mocht je tijdens de reanimatie een rib breken dan kunnen de vingers de rib naar binnen duwen en het longvlies beschadigen.

Wie uit de aanbevelingen onthouden heeft dat je gelijkmatig moet drukken (op en neer = 50/50) en de handen op de juiste plaats zet, zal minder ribben breken. 't Vraagt wel oefening.

De eis om de vingers in elkaar te haken gaat er dus van uit dat je fouten bezig bent
Door je vingers in te haken, raken de vingers de ribben ook bij het indrukken niet en kunnen dan ook geen druk op de ribben uitoefenen.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2005, 11:52:14
Ik heb gisteren zelf met het de CPREzy "gereanimeerd" en ik moet zeggen dat het een geweldige uitvinding is!


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 9 oktober 2005, 12:03:24
Ik heb gisteren zelf met het de CPREzy "gereanimeerd" en ik moet zeggen dat het een geweldige uitvinding is!

Helemaal mee eens, ware het niet dat je hem 24 per dag onder handbereik moet hebben.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2005, 12:22:43
De CPR ezy zit in gewoon in de tas, naast de pocketmask ?  En die tas ligt bijna altijd in de buurt.., tja, en als het er niet is.. doen we het gewoon zonder...


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #18 Gepost op: 9 oktober 2005, 14:47:22
Ik heb gisteren zelf met het de CPREzy "gereanimeerd" en ik moet zeggen dat het een geweldige uitvinding is!

Ben het helemaal met je eens!

(oei wat zitten we op één lijn ;))


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #19 Gepost op: 9 oktober 2005, 17:45:25
Ben het helemaal met je eens!

(oei wat zitten we op één lijn ;))
Gevaarlijk hoor ;D