wat is de beste manier bij reanimatie

Auteur Topic: wat is de beste manier bij reanimatie  (gelezen 5701 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

romie

  • Gast
Gepost op: 23 juni 2005, 15:38:17
zou het nog verschil uitmaken of we bij reanimatie  de vingers in elkaar haken, of dat we de vingers van de onderste hand beet pakken en omhoog trekken. waarom niet een manier?




Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2005, 16:15:35
Ik denk dat de keuze voor een van beide methodes voornamelijk afhankelijk is van de bouw en bewegelijkheid van de hand, bijvoorbeeld kort en breed of lang en dun. ( heee waar heb je dat meer ...)
Zo lang je maar met de hiel (noem je dat zo ?) van de hand drukt lijkt met het verder weinig uitmaken.

Met de hiel bedoel ik dus het verlengde van de pols wanneer je je hand onder een hoek van 90 graden t.o.v. je onderarm zet. Er is vast wel iemand die me met de juiste benaming kan helpen  :-[
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2005, 20:29:25
Met de hiel bedoel ik dus het verlengde van de pols wanneer je je hand onder een hoek van 90 graden t.o.v. je onderarm zet. Er is vast wel iemand die me met de juiste benaming kan helpen  :-[

Dat zijn de duimmuis en de pinkmuis.

Als je je vingers inhaakt en deze omhoog trekt, dan zit het kantelpunt (waar de kracht op de andere hand wordt uitgeoefend) boven het drukpunt en dat is alleen maar gunstig.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2005, 20:33:39
Dat zijn de duimmuis en de pinkmuis.

Als je je vingers inhaakt en deze omhoog trekt, dan zit het kantelpunt (waar de kracht op de andere hand wordt uitgeoefend) boven het drukpunt en dat is alleen maar gunstig.
dat is toch ook om betere druk uit te kunnen oefenen,lijkt me als je met de vlakke hand masseert dat je minder kracht kunt uitoefenen  :-\


helm

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2005, 21:26:10
Wel eens een CPREzy gebruikt? Daarbij hoef je niet je handen in een kronkel te trekken om goed te kunnen masseren.  ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2005, 00:06:05
Wel eens een CPREzy gebruikt? Daarbij hoef je niet je handen in een kronkel te trekken om goed te kunnen masseren.  ;)

je hebt ook automaten die het helemaal van je overnemen, maar ook die heb je meestal niet bij je, De auto ligt al vol met zuurstofkoffers   ::)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2005, 19:40:49
je hebt ook automaten die het helemaal van je overnemen, maar ook die heb je meestal niet bij je, De auto ligt al vol met zuurstofkoffers   ::)
De aanschaf daarvan heeft het jaarbudget al overschreden, zodat de CRPEzy op het budget voor 2006 gezet moet worden.  :-[


helm

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2005, 20:39:04
je hebt ook automaten die het helemaal van je overnemen, maar ook die heb je meestal niet bij je, De auto ligt al vol met zuurstofkoffers   ::)

Dan moet je de "lucas" nemen die blaast 70 liter O2 per minuut weg,.... ben je zo door je zuurstofkoffers heen.  ;D


stafje

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 25 juni 2005, 10:19:36
Wel eens een CPREzy gebruikt? Daarbij hoef je niet je handen in een kronkel te trekken om goed te kunnen masseren.  ;)

wat is een CPREzy rene?


miv

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 25 juni 2005, 10:23:22
www.cprezy.nl

geeft aan of je hard genoeg drukt, en welk tempo en zo,

 ;D ;D

wat is internet geweldig ;D ;D (steet ook filmpje op)) ::) :P