Afhankelijk van de snelheid van het voertuig en de vervorming hieraan heeft iemand 'recht op letsel.' Het is op dat moment op de plaats van het ongeval niet 100% vast te stellen hoe het met iemand gaat en hoe dit zich zal ontwikkelen. Daarom wordt dan geen risico genomen en zal iemand naar een ziekenhuis worden gebracht.
Ik begrijp dat Kapitein Haeck goed werk heeft verricht, door eerste hulp te verlenen. Het komt op mij wat vijandig over om hier te roepen dat het niemand zijn schuld is, en dat het allemaal niet klopt wat op het forum staat. Hulpverleners handelen altijd met een achterliggende gedachte die misschien niet altijd zichtbaar is. Omdat ze vaak weinig tijd hebben kan het soms wat kortaf overkomen naar de omstanders. Ik hoop wel dat je zelf een goed gevoel aan je handelen hebt overgehouden, en het de volgende keer weer zal doen.
Ok ik ga het nog 1x zeggen. Ik ben bij diverse getuige verklaringen geweest. Ik heb meer dan een kwartier de vrachtwagen chauffeur opgevangen, omdat er geen taak voor mij was, maar des te meer voor de rest van de HV's (als de pro's aan het werk gaan maar ik ruimte).
Daarbij heb ik het verhaal meerdere keren aangehoord.
Ik weet precies wie er veroorzaker is aan het hele ongeval. Dit weet ik, omdat ik een dag later op het politie bureau mijn verklaring moest ondertekenen en toen weer de bevestiging heb gehad. De persoon zit ook vast. En rara als hij niet in het ziekenhuis ligt, hoe kan hij dan wel zwaar gewond zijn? De klap was voor hem zeker hoog energetisch, maar de klap was niet frontaal en de diverse airbags hadden hun werk goed gedaan.
Of de persoon het moedwillig heeft gedaan, door drank/drugs, of dat het door een medisch probleem ontstaan is, dat kan ik niet zeggen. Daar loopt het onderzoek ook naar en ik weet het serieus niet.
Feit blijft dat de vrachtwagen chauffeur een trauma voor het leven heeft. Feit blijft dat de oudere heer het leven heeft gelaten. Dat de vrachtwagen de Mazda vol op de grill heeft gekregen staat ook vast. Maar daar kon nog de vrachtwagen chauffeur nog de Mazda rijder wat aan doen.
In het kader van privacy en onderzoek doe ik geen verdere uitspraken zo openbaar. Wil je het weten stuur je me maar een PB.