Slachtoffer registratie op evenementen

Auteur Topic: Slachtoffer registratie op evenementen  (gelezen 9549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #20 Gepost op: 3 mei 2013, 10:41:07
Heb gisteren zitten stoeien met AL, maar door de beperkte ruimte voor formulieren is het denk ik toch minder geschikt.


Google forms daarentegen geeft weer een mooie samenvatting waardoor je snel inzicht krijgt alleen is de output weer wat rommelig in een excelletje.

Begin wel langzaam wensen te creëren, eigenlijk graag de NAW gegevens en andere gegevens apart opslaan, gekoppeld met een volgnummer, waarbij toegang zeer beperkt is tot de NAW gegevens. Vervolgens krijg je de vraag, hoe ga je de letsels registreren ( tekst, checkboxen, vragen per lichaamsdeel en type letsel) all in all geen sinecure.

Delta,

is dat progamma van jou net als AL ook standalone zonder FMPRO te draaien, en zo ja, zou ik het eens mogen bekijken?

RemRoof, onze verbindelaar zou AL toch wel al moeten kennen? Zal hem eens lief aankijken joh  ;D
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 3 mei 2013, 23:40:22
Heb gisteren zitten stoeien met AL, maar door de beperkte ruimte voor formulieren is het denk ik toch minder geschikt.


Google forms daarentegen geeft weer een mooie samenvatting waardoor je snel inzicht krijgt alleen is de output weer wat rommelig in een excelletje.

Begin wel langzaam wensen te creëren, eigenlijk graag de NAW gegevens en andere gegevens apart opslaan, gekoppeld met een volgnummer, waarbij toegang zeer beperkt is tot de NAW gegevens. Vervolgens krijg je de vraag, hoe ga je de letsels registreren ( tekst, checkboxen, vragen per lichaamsdeel en type letsel) all in all geen sinecure.

Delta,

is dat progamma van jou net als AL ook standalone zonder FMPRO te draaien, en zo ja, zou ik het eens mogen bekijken?

RemRoof, onze verbindelaar zou AL toch wel al moeten kennen? Zal hem eens lief aankijken joh  ;D

Je kan het stand alone op een PC/laptop draaien (zonder Filemaker) of stand alone op een iPad met gratis FM software. Ik zit echt midden in een nachtdienstenblok, maar ik zal je een keer eea sturen.
Arts  www.alphalog.nl


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #22 Gepost op: 4 mei 2013, 14:52:20
O0
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #23 Gepost op: 6 mei 2013, 00:14:17
OK, tijd voor wat screenshotjes.
Let wel: Dit is een hobbyprojectje van een jaartje terug, verre van af.

Een event instellen

Maak digitale behandel/wacht/prehospitale kamers aan, en stel dingen in zoals welke kamer standaard gebruikt moet worden. Verre van alle opties zijn hier zichtbaar overigens.

Het digitale overzichtsscherm

Alle ingeschreven slachtoffers met naam, triagekleur, letsel en behandelaar (de laatste is hier niet zichtbaar). Lege kamers worden niet weergegeven.

Slachtoffer inschrijven

Naam, triagekleur, letsel, lokatie, hulpverlener... de basics. Het lege stuk tussen naam en triagekleur biedt ruimte voor custum fields, afhankelijk van smaak en wens van de gebruiker. Deze zijn hier leeg.

Dossier
Alle hulpverleners kunnen zelf inloggen via PC, laptop of iPad en de toegewezen slachtoffers bekijken. Ieder slachtoffer heeft een dossier, dat er (zeer vroege versie!) zo uit ziet

Ook dit moet te customizen worden.

Lekker duidelijke kleurtjes (Rood = instellingen, groen = overzichten/lijsten, blauw = slachtofferinfo en zwart = dossier). Extreem eenvoudig te bedienen en erg gebruikersvriendelijk...

Nu nog afmaken :)
Arts  www.alphalog.nl


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #24 Gepost op: 7 mei 2013, 11:57:22
Dat ziet er zeer prettig uit! Ook handig dat een centralist kan meekijken wat de drukte op een post is en wie er allemaal bezig is. Als iedere post zijn eigen registratie module heeft lijkt me dit erg prettig werken!
Heb je meteen je slachtoffer registratie en een duidelijk overzicht van de vrije plekken.


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2014, 14:59:21
Op de laatste avond hebben wij gewoon papier gekregen waarop wij alles kunnen invullen, nadeel: het zit in de tas dus kreukt, daarnaast als je moet schrijven op welke ondergrond? Nouja we zien het wel volgende maand bij het eerste grote evenement weer van dit jaar.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2014, 18:46:27
Je kan je Ipad als ondergrond nemen, dus semidigitaal :)
CN NRK


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #27 Gepost op: 17 april 2014, 16:03:47
Moet je ook een ipad tot je beschikking hebben. Inmiddels het eerste evenement erop zitten, maar de lijsten zijn nog niet gebruikt, betekent ook weer 1 ding, je hebt geen zware gevallen gehad :).
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.