GRIP 2 Zeer grote brand inzet compagnie (Zwembad Company) Nieuwhuisweg - Venray 26-03-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand inzet compagnie (Zwembad Company) Nieuwhuisweg - Venray 26-03-2014  (gelezen 38528 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

guest12562

  • Gast
Een vraagje waarom heeft men nog een VC, ik neem aan dat men in Venray ook C2000 heeft?


Zeebonk

  • Student Scheikundige Technologie TU/e | BHV'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
p2kflex
07:30:09 27-03-14GROUP-12 BR NACONTROLE (OPS BR: ZEER GROOT) (OPS: COMP BR) (GRIP 1) NIEUWHUISWEG/ZWEMBADCOMPAGNIE 11 VENR 1431
GRIP 11001989BRW Limburg-Noord (Venray) (Besturing Kazerne)
GRIP 11001898BRW Limburg-Noord (Venray) (Bevelvoerder ploeg 3)
GRIP 11001902BRW Limburg-Noord (Venray) (Bevelvoerders)
GRIP 11001893BRW Limburg-Noord (Venray) (Blusploeg 3)
GRIP 11001895BRW Limburg-Noord (Venray) (Dagdienst)
GRIP 11001481BRW Limburg-Noord (Venray) (Dienstwisselcode)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Breathe link=msg=1254229 date=1395902057
Een vraagje waarom heeft men nog een VC, ik neem aan dat men in Venray ook C2000 heeft?

Dat is een keuze van de VR.
Maar waarom schaft bijvoorbeeld VR-Rotterdam-Rijnmond juist twee grote verbindingswagens aan.
Waarschijnlijk omdat ze er achter zijn gekomen dat het toch handiger is om het berichtenverkeer bij een groot incident buiten de normale alarmcentrale af te handelen, en om bij uitval van C2000 door overbelasting bij zo'n incident desnoods te kunnen terugvallen op DMO mode.

Want als we iets in de afgelopen jaren geleerd hebben is het wel dat de capaciteit van C2000 bij grote incidenten onder de maat is.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Citaat van: Breathe link=msg=1254229 date=1395902057
Een vraagje waarom heeft men nog een VC, ik neem aan dat men in Venray ook C2000 heeft?
In Brabant-Zuioost zijn ze er nog steeds, twee stuks zelfs. En ze blijven ook nog gewoon voorlopig. Bewijzen toch hun diensten, buiten de aantal porto's en mobilofoons die aanwezig zijn. Ze hebben inmiddels meer taken gekregen. :-)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Brambd link=msg=1254275 date=1395923382
In Brabant-Zuioost zijn ze er nog steeds, twee stuks zelfs. En ze blijven ook nog gewoon voorlopig. Bewijzen toch hun diensten, buiten de aantal porto's en mobilofoons die aanwezig zijn. Ze hebben inmiddels meer taken gekregen. :-)

Limburg-Noord heeft ook 2x een VC-2, de ene staat in Horst, de andere geloof ik in Thorn.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


guest8310

  • Gast
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1254256 date=1395916582
[...]

Want als we iets in de afgelopen jaren geleerd hebben is het wel dat de capaciteit van C2000 bij grote incidenten onder de maat is.

Als we iets hebben geleerd de afgelopen jaren, is dat wel dat het probleem bij de gebruikers ligt en dat er een gebrek aan (ether-) discipline heerst.

Jouw uitspraak is slechts populair gereutel van de onwetenden en onderschrijft daarmee bovenstaande conclusie.

www.portogewoon.nl


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Rhonus link=msg=1254303 date=1395931063
Als we iets hebben geleerd de afgelopen jaren, is dat wel dat het probleem bij de gebruikers ligt en dat er een gebrek aan (ether-) discipline heerst.

Jouw uitspraak is slechts populair gereutel van de onwetenden en onderschrijft daarmee bovenstaande conclusie.

www.portogewoon.nl

Sorry, maar als er bij veel grote incidenten problemen optreden dan is het systeem gewoon niet geschikt voor de situaties waar het gebruikt wordt. Dat zou ongetwijfeld verholpen kunnen worden met betere gebruikersinstructies, maar als die instructies indruisen tegen de praktische werkelijkheid dan is het systeem de fout en niet de gebruiker. Dan kan je mooie websites optuigen en honderden lessen geven, maar als de organisatie zich moet voegen naar de grollen van een porto omdat hij anders niet meer werkt, dan heb je gewoon een verrot systeem.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: Highfield link=msg=1254306 date=1395933381
Sorry, maar als er bij veel grote incidenten problemen optreden dan is het systeem gewoon niet geschikt voor de situaties waar het gebruikt wordt. Dat zou ongetwijfeld verholpen kunnen worden met betere gebruikersinstructies, maar als die instructies indruisen tegen de praktische werkelijkheid dan is het systeem de fout en niet de gebruiker. Dan kan je mooie websites optuigen en honderden lessen geven, maar als de organisatie zich moet voegen naar de grollen van een porto omdat hij anders niet meer werkt, dan heb je gewoon een verrot systeem.

Als 20 mensen in dezelfde gespreksgroep tegelijk het knopje om te praten indrukken, heeft er maar één de jackpot. Daar gaat een ander systeem ook niets aan veranderen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Deze discussie is al zo vaak gevoerd. Ook bij het analoge netwerk kon je nog steeds niet allemaal tegelijk praten, met C2000 is al niet anders. Dus niks vreemds. Het enige wat nog wel eens wil gebeuren dat men niet even de rust neemt om op het moment van zenden eerst even te wachten op de 2 piepjes, en dan te gaan praten.
Dus het probleem ligt voornamelijk bij de gebruiker van C2000, maarja het is ook makkelijker om een systeem de schuld te geven, inplaats van de oorzaak bij jezelf te gaan zoeken. En er zijn nog steeds regio's die ervoor kiezen de VC gewoon mee te laten rijden, zodat inderdaad de RAC ontlast wordt en daar de reguliere processen gewoon kunnen doorgaan.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Citaat van: Highfield link=msg=1254306 date=1395933381
Sorry, maar als er bij veel grote incidenten problemen optreden dan is het systeem gewoon niet geschikt voor de situaties waar het gebruikt wordt. Dat zou ongetwijfeld verholpen kunnen worden met betere gebruikersinstructies, maar als die instructies indruisen tegen de praktische werkelijkheid dan is het systeem de fout en niet de gebruiker. Dan kan je mooie websites optuigen en honderden lessen geven, maar als de organisatie zich moet voegen naar de grollen van een porto omdat hij anders niet meer werkt, dan heb je gewoon een verrot systeem.

De mensen die de grootste mond hebben over het "ingewikkelde" en "zeer slechte" C2000 systeem zijn dezelfde lui die bij de bijscholingen ergens achterin zitten en meer interesse hebben in hun smartphone en de koffieautomaat. Vervolgens vinden ze het gek dat ze niet weten hoe het werkt..