Burgemeester kondigt noodverordening afhttp://www.deurne.nl/Vrijdagavond heeft zich een vreselijk incident voltrokken in Deurne. De impact van het schietincident in het dorp is enorm. Zowel bij het overvallen echtpaar als de Deurnese gemeenschap. Ook bij anderen in Brabant en Nederland maakt het incident veel los. Eergisteren en gisteren heb ik al opgeroepen om met elkaar de rust te bewaren. Op social media en daarbuiten. Om alle emoties te verwerken. Dat herhaal ik nu.
Vanavond heeft een twintigtal demonstranten geprobeerd een spontane demonstratie te houden op de Milhezerweg. De politie was ter plaatse en is direct het gesprek met de betogers en het publiek aangegaan. Zij was hierop geprepareerd door de berichtgeving in de media. De demonstranten hebben zich op verzoek van de politie uit het gebied verwijderd.
Gelet op de snelheid waarmee de demonstratie vanavond ontstond, heb ik, na overleg met politie en Openbaar Ministerie, besloten een noodverordening met een demonstratieverbod en een samenscholingsverbod af te kondigen. Dit betekent dat het verboden is om te demonstreren in het dorp Deurne. En dat samenscholingen van meer dan vier personen niet zijn toegestaan. De noodverordening blijft voor onbepaalde tijd van kracht. De openbare orde en veiligheid kan én mag niet in het geding komen.
Op dit moment, in deze omstandigheden willen we de rust in Deurne met elkaar bewaren.
Lees hier de noodverordening
Gemeente stelt telefoonnummer open Gemeente Deurne heeft een telefoonummer opengesteld voor inwoners van Deurne die de behoefte hebben om over het schietincident van vrijdag 28 maart te praten.
Wilt u dit? Dan kunt u bellen met Jacqueliene vd Ven, medewerker van stichting LEV groep. Jacqueliene is bereikbaar via telefoonnummer 06- 51 79 88 96.
Meer informatie over stichting LEV groep vindt u via
www.levgroep.nl.