Aangepaste alarmering LL1 Amsterdam

Auteur Topic: Aangepaste alarmering LL1 Amsterdam  (gelezen 15002 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #30 Gepost op: 7 april 2014, 08:32:02
Ik heb ze nog nooit de verkeerde kant op zien vliegen, of zien stoppen bij een praatpaal, dus het P2000 bericht is puur en alleen een kennisgeving "opstijgen en wegvliegen".


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #31 Gepost op: 7 april 2014, 10:19:45
Ik heb meer aan het antwoord van Luke dan van Hunter. Bij het antwoord van Hunter zou de heli nog doelloos kunnen starten.
Dank Luke!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #32 Gepost op: 7 april 2014, 10:23:27
Citaat van: Bert65 link=msg=1256712 date=1396858785
Ik heb meer aan het antwoord van Luke dan van Hunter. Bij het antwoord van Hunter zou de heli nog doelloos kunnen starten.
Dank Luke!

Ze zijn niet achterlijk daar op het vliegdek hoor.. ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 7 april 2014, 10:36:51
Citaat van: Bert65 link=msg=1256712 date=1396858785
Ik heb meer aan het antwoord van Luke dan van Hunter. Bij het antwoord van Hunter zou de heli nog doelloos kunnen starten.
Dank Luke!

Nee, het is hetzelfde als bij de brandweer, als de pieper maar gaat. P2000 wordt groter gemaakt dan het is, er is altijd nog contact via C2000 en als het goed is zelfs telefonisch voor vertrek. De koers wordt ook bepaald voor vertrek. Net zo goed als dat er regelmatig (maar dat lees ik hier dan weer niet) helemaal geen plaatsnaam in de alarmering staat.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #34 Gepost op: 7 april 2014, 10:41:37
Citaat van: Bert65 link=msg=1256712 date=1396858785
Ik heb meer aan het antwoord van Luke dan van Hunter. Bij het antwoord van Hunter zou de heli nog doelloos kunnen starten.
Dank Luke!

Er staan wat filmpjes op youtube (radboud spoed) waar Lifeliner inzetten in beeld gebracht worden. Het komt daarin voor dat de heli airborne gaat op basis van een globale richting, en dat gedurende de vlucht meer informatie beschikbaar komt. Zeker in geval van ongelukken op een grote doorgaande weg is een adres geven soms lastig. Je ziet/hoort dan (fictief voorbeeld) dat ze airborne gaan "richting N45 tussen adorp en bstad", in de lucht al gekoppeld worden met de hulpdiensten t.p. waarvan ze dan de exacte locatie doorkrijgen. Soms vliegen ze gewoon de weg af op zoek naar blauwe zwaailichten, maar meestal zien ze die van grote afstand al.
Bijdragen op persoonlijke titel.