Ik ben het helemaal niet eens met de bewering dat het een onding is.......
Heel vaak zitten er gewoon meerder mensen in een auto, een ander dan de bestuurder kan dus prima de "app" bekijken, daarnaast.... De app geeft een melding en zorgt voor het aanspringen van het scherm, elke telefoon die netjes in een autohouder zit is veelal vanaf de bestuurderspositie goed te zien. Een korte simpele melding met geluidssignaal hoeft echt niet voor verkeersonveilige situaties te zorgen. Tevens, doormiddel van GPS is het mogelijk om relatief ruim van te voren te attenderen dat er een ambu aankomt. Bijvoorbeeld wanneer deze 500 meter aanrijdend achter het voertuig met de app bevindt, veel te ver voor optische- en/of geluids-herkenning, iets wat met de app wel kan.
De app domweg afschieten wegens oude opinies op verkeerszaken is in mijn ogen ook geheel onterecht, er zijn namelijk verschillende situaties voor te stellen waarbij de app wel een aanwinst kan zijn. wederom een voorbeeld..... Mensen met een app kunnen in een file worden geattendeerd dat er een ambu-voertuig aanrijdend is. Een mobiele dataverbinding en GPS signalen maken veel mogelijk, een correcte en korte melding en/of liefst alleen geluidssignalen kunnen dan weldegelijk heel doeltreffend zijn.
Ik stel mij zo voor dat het bijvoorbeeld mogelijk moet zijn om alleen via een geluidsbericht de richting van het ambu-voertuig aan te geven. Bijvoorbeeld een alarmsignaal met de gesproken tekst dat er binnen zoveel meter een ambu vanuit achter (snelweg) aan komt rijden.
Nogmaals, dergelijke goede ontwikkelingen moet je niet af doen met "onveilig" zoek naar de goede eigenschappen en probeer deze verder te ontwikkelen....