Tja....
Wij zijn van de brandweer en wij hoeven geen helm op als we aan het hijsen zijn.
Tevens hoeven wij ook geen ballast aan de kraan te hangen als we met een werkbak aan het werk zijn.
De actie is mooi, de foto's zijn mooi, de snelheid zal belangrijk zijn maar eigen veiligheid eerst, geld volgens mij toch ook echt als je met de grote kraan aan het hijsen ben.
Heb je jouw beweringen over ballast ook gecontroleerd? Normaliter werk je bij een manbak op 25% van je maximale hijscapaciteit. Tijdens het hijsen van dit project hangt er 4,3ton ballast aan de kraan. De mastedelen zijn 100/100/30?/0/0/0% uitgeschoven.
Wat is het gewicht van de bak+patient&verzorgers?
Op welke afstand hangt dat ding?
Online kan ik zo snel alleen algemene tabellen vinden waar alle ballast wordt gebruikt, misschien dat iemand anders de gedetaileerde handleiding kan vinden?
Die helmen is een hele andere discussie, zoiets doe je altijd op omdat het een gewoonte moet zijn, ookal zijn de vallende delen zo zwaar dat een helm geen bescherming meer biedt.
Waarom kon de hoogwerker niet afstempelen op het grasveldje ?
Omdat de kraan ook tot z'n assen de grond in zakt. Op Regio15.nl staat een mooie foto waarbij de stempel bijna de grond raakt, doordat de kraan is gezakt. Grasveldjes en zware voertuigen zijn nooit een succes, tenzij je een bergingsbedrijf hebt. Ik was op straat blijven staan en had wat meer ballast eraan gehangen.
Qua ballast zie ik geen probleem, de kraan is toch niet omgedonderd?
Zo simpel is het nou ook weer niet.