Het belang van het melden van verdacht gedrag bij 112

Auteur Topic: Het belang van het melden van verdacht gedrag bij 112  (gelezen 5664 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2014, 16:52:19
1e keer 112 gebeld bij een verdachte situatie.
Ik zie een kapot raam, bloedsporen en een deur dat geforceerd is.
Mijn 1e gedachte: "Er is een inbraak bezig."
Afstand genomen en het huis in de gaten gehouden.
Na ruim 45 min nog geen politie en ben ik weggegaan.

2e keer 0900-8844 gebeld bij een verdachte situatie. Ik zag dat ik een burgernetmelding (fietsendiefstal) had gemist, ondanks dat het een uur geleden was, toch maar een kijkje genomen op betreffende locatie. Mijn auto geparkeerd en even de omgeving bekeken. Opeens zie ik 3 jongens verdacht bij de fietsen staan en nemen kort daarna ook daadwerkelijk een fiets, dat op slot staat, mee. Ik twijfelde toen nog wat ik moest bellen en belde maar 0900-8844. Ik ben de jongens gevolgd en hoor later dat ze de fiets aan het vernielen waren. Daarop weer 0900-8844 gebeld. Politie (2 motoragenten/1 politiebus) was snel ter plaatse. De 2 motoragenten gingen achter de jongens aan en kregen ze te pakken. Door miscommunicatie tussen de agenten van de politiebus en de motoragenten gingen de jongens uiteindelijk vrij uit.

3e keer direct 112 gebeld bij een verdachte situatie.
p2kflex
17:15:03 30-12-12GROUP-1P 2 Containerbrand COMPAGNONSSTRAAT/VAN DEKEMALAAN HEERENVEEN 026432
0302359BRW Heerenveen (Bruggen)
0303344BRW Heerenveen (Blusploeg 3)
0303347BRW Heerenveen (Chauffeurs ploeg 3)

Citaat van: Sylvester link=msg=1109265 date=1356887440
Mijn 112 melding, ik loop even door mijn woonplaats zoals ik vaker doe en zie wat roken bij een school. 1e gedachte: "Toch geen beginnende brand hè?' en zie vervolgens 2 personen erbij staan. De 2 personen lopen door en ik besluit ze te volgen, ondertussen geef ik dit dan ook door aan de meldkamer. De personen zijn uiteindelijk aangehouden doordat ik ze kon volgen en de Brandweer kwam uiteindelijk met prio 1, omdat het toch al aardig in de fik stond.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2014, 17:18:42
Citaat van: silque link=msg=1269358 date=1400682893
Mag ik vragen waarom je van de politie overgestapt bent naar de beveiliging? (aan je onderschrift te zien)

Er werken veel meer (ex) Mariniers, Politie functionarissen, Kmar, leden van speciale eenheden, Justitie, DJI en BOA's in de beveiliging
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2014, 20:33:30
Citaat van: silque link=msg=1269358 date=1400682893
Mag ik vragen waarom je van de politie overgestapt bent naar de beveiliging? (aan je onderschrift te zien)

Ja een vraag die ik vaker heb gehoord, is over het algemeen niet logisch in der daad, vaak is het net andersom.

De keuze licht in de privé sfeer, het was voor mij belangrijker om te gaan verhuizen en in mijn huidige omgeving snel nieuw werk te vinden.
Dit alles was belangrijker dan het mooie vak van politie agent.  ;)

Grijze haren heb ik nog niet en misschien keer ik nog wel een keer terug.

Het heeft dus niets met gekke dingen te maken, netjes eervol ontslag op eigen verzoek.

En ja, ik mis het nog steeds hoor...
Soms moet je een stap terug doen om er meerdere vooruit te kunnen maken.
"niet negatief bedoeld richting collega beveiligers..." Maar zo ervaar ik het wel.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2014, 20:50:09
Citaat van: amstaf3 link=msg=1269390 date=1400685522
Er werken veel meer (ex) Mariniers, Politie functionarissen, Kmar, leden van speciale eenheden, Justitie, DJI en BOA's in de beveiliging

Ja dat klopt, ik werk zelf samen met een ex Kmar lid en ex Boa's.
Dus ervaringen delen en juridische casussen komen nog wel eens voor, leerzaam en leuk.  O0

Maar doorgaans is het niet vanzelfsprekend om van een bovenstaand overheids instantie over te stappen naar een particuliere beveiligingsbedrijf.

Daarnaast komen er veel ex militairen in de beveiliging terecht ivm hun BBT.
Of ze affiniteit hebben met het werk, het licht er aan hoe snel ze het leren...  8)
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2014, 10:04:45
Citaat van: amstaf3 link=msg=1269390 date=1400685522
Er werken veel meer (ex) Mariniers, Politie functionarissen, Kmar, leden van speciale eenheden, Justitie, DJI en BOA's in de beveiliging

Dat zal best. Ik ben gewoon nieuwsgierig, meestal wordt de stap andersom gemaakt.

@Security Guard bedankt voor je antwoord en goed gewerkt  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.