Laat ik het even anders formuleren; voorheen (en nog steeds in alle andere regio's) heeft een OvD een vast, afgebakend gebied. Althans, afgebakende gebieden conform KVT, gelijkens de TS'en, etc. Bij een TS wordt gekeken welke volgens KVT het eerste TP kan zijn, hierbij spelen factoren als locatie (van de kazerne, niet van de TS) en inzetbaarheid een rol.
Aangezien een OvD niet aan een vaste locatie is gekoppeld, Piet kan immers in Tubbergen wonen, Henk in Ootmarsum en Sjaak in Reutum. Op basis van welke factoren weet GMS dan welke (dienstdoende) OvD het dichtst in de buurt is? Wordt er dan gewerkt met inzetbaarheid vanaf het woonadres in combinatie met een dienstrooster? Bijvoorbeeld; GMS weet welke OvD's er vandaag in dienst zijn en kiest op basis van hun afstand tot het incident de meest gunstige? Dan moet dus voor elk woonadres per OvD voor de gehele regio worden bekeken wat de aanrijtijd is tot bepaalde vakken, dat lijkt me nogal complex, maar het is mogelijk
De vraag is hoe men dan om gaat met dienstwissels of andere afwijkingen van het dienstrooster. Moet een OvD dan handmatig uit- en in dienst worden gezet?
Misschien stel ik veel vragen of denk ik te complex, maar ik ben erg benieuwd hoe GMS om gaat met deze, in mijn ogen, ingewikkelde dynamische factor
Ik weet dat men in Rijnmond ooit het idee had om via plaatsbepaling dmv GPS de dichtstbijzijnde TS te kunnen alarmeren. Het kan immers zijn dat deze na een vorig incident dichterbij een nieuwe melding is dan GMS normaal gesproken zou denken op basis van de locatie van de kazerne. Dan krijg je dus een dynamische KVT en dat lijkt me nog complexer, daar heb ik dan ook nooit meer iets over vernomen