ANPR Automatic Number Plate Recognition

Auteur Topic: ANPR Automatic Number Plate Recognition  (gelezen 63560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #120 Gepost op: 18 november 2012, 00:17:35
Het zou dus eigenlijk een gemiste kans zijn om de belastingdienst niet bij een politiecontrole uit te nodigen :)
Ik ben in Haaglanden nog geen integra tegengekomen waar de 'standaarduitrusting' van Rijksbelastingen, Gemeentebelasting en RDW niet aanwezig waren. Er zijn partners van Politie Haaglanden die vaak aanwezig zijn, maar lang niet altijd. Bij integra's staan diverse ANPR voertuigen op punten waarbij het onmogelijk is om te keren voordat je de camera passeert, burgervoertuigen van de politie, maar ook de Belastingdienst met de Opel's. Er zijn voorgaand de actueelste lijsten uitgewisseld, zodat politie-ANPR-camera's ook de actueelste hits krijgen van de Belastingdienst, en de Belastingdienst-ANPR-camera's ook de actueelste hits krijgen uit de politielijsten.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #121 Gepost op: 18 november 2012, 00:33:06
2 vliegen in 1 klap...

2 klappen voor 1 vlieg >:D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #122 Gepost op: 19 november 2012, 15:45:21
Vergeef me de woordkeus, maar dit vind ik wel erg kortzichtig geredeneerd ;)

Het is juist efficiënt dat de belastingdienst 'meelift' met een controle van de politie, waarbij op effectieve wijze van elkaars middelen (ANPR, motorrijders, etc.) gebruik wordt gemaakt. De politie harkt een hoop louche figuren naar binnen voor politiecontrole en op die manier krijgt de belastingdienst ook meer mensen met wie ze nog een appeltje te schillen heeft, dan dat ze met een zelfstandige inspanning voor elkaar zou kunnen krijgen. Daarbij verlies je niet of nauwelijks capaciteit, omdat de mensen van de belastingdienst vaak alsnog hun eigen zaken afhandelen.

Het zou dus eigenlijk een gemiste kans zijn om de belastingdienst niet bij een politiecontrole uit te nodigen :)

Dat mag Maarten, het blijft een persoonlijk iets. Maar ik zag laats bijvoorbeeld iemand bij wegmisbruikers die van de weg werd geplukt omdat zij iets had openstaan bij de belastingdienst toeslagen.  Mvr bleek keurig een betalingsregeling te hebben. Toch werd ze van de weg geplukt en even door de molen gehaald omdat ze die betalingsregeling had (er stond keurig een code achter haar naam aldus de belastingmedewerker)  Wat is hier het doel van? Even laten merken van je hebt een schuld bij ons en nu wordt je volledig door de molen gehaald?  Als we iedereen met schulden door de molen moeten halen denk ik dat we wat te doen hebben.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #123 Gepost op: 19 november 2012, 17:36:54
Dat mag Maarten, het blijft een persoonlijk iets. Maar ik zag laats bijvoorbeeld iemand bij wegmisbruikers die van de weg werd geplukt omdat zij iets had openstaan bij de belastingdienst toeslagen.  Mvr bleek keurig een betalingsregeling te hebben. Toch werd ze van de weg geplukt en even door de molen gehaald omdat ze die betalingsregeling had (er stond keurig een code achter haar naam aldus de belastingmedewerker)  Wat is hier het doel van? Even laten merken van je hebt een schuld bij ons en nu wordt je volledig door de molen gehaald?  Als we iedereen met schulden door de molen moeten halen denk ik dat we wat te doen hebben.
Hierbij word vaak gekeken of het verhaal van de persoon wel klopt. Zie het als de CJIB klanten die een vordering op hun naam hebben staan, en dan verklaren dat ze al betaald hebben. Je staat in het systeem met een reden, bij een betalingsregeling sta je er inprincipe niet in. Al kan het altijd zijn dat het systeem net opgefrist was voordat jij die regeling trof, dan ben je dus al wel bezig met betalen maar sta je nog wel in het systeem. Daarom een tip van deze broeder: Als je ook maar ergens een regeling voor tref, zorg dat jij het schrijven altijd bij je hebt zodat jij het kan bewijzen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #124 Gepost op: 19 november 2012, 18:39:57

Zoals je zelf al aangeeft, werd dat afgehandeld door een medewerker van de belastingdienst. De politie had mevrouw toen al gecontroleerd voor andere zaken, dus kon de medewerker van de belastingdienst mooi aansluiten met zijn controletaak. Hier gaat het eerder aangevoerde argument dat het politiecapaciteit zou kosten dus niet op (mits we het over hetzelfde filmfragment hebben) en daar ging de discussie m.i. over :)

Dit overigens los van hoe je persoonlijk tegen dergelijke controles aankijkt, want de benaderingswijze die je noemt zou ook niet de mijne zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #125 Gepost op: 20 november 2012, 07:53:30
Zoals je zelf al aangeeft, werd dat afgehandeld door een medewerker van de belastingdienst. De politie had mevrouw toen al gecontroleerd voor andere zaken, dus kon de medewerker van de belastingdienst mooi aansluiten met zijn controletaak. Hier gaat het eerder aangevoerde argument dat het politiecapaciteit zou kosten dus niet op (mits we het over hetzelfde filmfragment hebben) en daar ging de discussie m.i. over :)

Dit overigens los van hoe je persoonlijk tegen dergelijke controles aankijkt, want de benaderingswijze die je noemt zou ook niet de mijne zijn.

Mevrouw is op basis van de belastinghit van de weg geplukt zover ik nu weet. Indien er geen hit was op deze betalingsregeling was mevrouw niet van de weg gehaald lijkt me? Ik zal straks eens kijken of ik het fragment kan vinden.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #126 Gepost op: 20 november 2012, 07:56:29
Hierbij word vaak gekeken of het verhaal van de persoon wel klopt. Zie het als de CJIB klanten die een vordering op hun naam hebben staan, en dan verklaren dat ze al betaald hebben. Je staat in het systeem met een reden, bij een betalingsregeling sta je er inprincipe niet in. Al kan het altijd zijn dat het systeem net opgefrist was voordat jij die regeling trof, dan ben je dus al wel bezig met betalen maar sta je nog wel in het systeem. Daarom een tip van deze broeder: Als je ook maar ergens een regeling voor tref, zorg dat jij het schrijven altijd bij je hebt zodat jij het kan bewijzen.

Thanx voor de info, maar heb je enig idee hoe recent de ANPR database is? Het is niet dat ik je niet wil geloven maar in het fragment waar ik over spreek zei de medewerker van de belastingen, u heeft keurig een betalingsregeling waar ik laat u er even aan herinneren of iets in die trant. Ik ga het fragment een erbij zoeken, wordt vervolgd : -)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #127 Gepost op: 22 november 2012, 08:19:00
Ik kan het bewuste filmpje niet vinden op youtube. Iemand die het wel weet?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 22 november 2012, 09:27:05
Meestal worden de ANPR-databases een dag voor of de dag van de controle ingeladen en ververst. Dus het is wel redelijk actueel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 22 november 2012, 21:31:53
Meestal worden de ANPR-databases een dag voor of de dag van de controle ingeladen en ververst. Dus het is wel redelijk actueel.
Ligt niet alleen aan het ANPR bestand zelf maar een combinatie van snelheid van diverse diensten. Soms duurt het wat langer en soms wat korter.