ANPR Automatic Number Plate Recognition

Auteur Topic: ANPR Automatic Number Plate Recognition  (gelezen 63185 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #140 Gepost op: 19 april 2013, 09:07:25
Welke rijksbelastingen denk jij dan aan?
Het gaat er namelijk om of je in die gevallen toezichthouder bent voor die wet/regeling.

Om bijvoorbeeld de wet motorrijtuigenbelasting te nemen, aangezien die toch wel vaak voorkomt,
In artikel 78 van die wet staat het volgende:

en zelfs:Bron: http://wetten.overheid.nl/BWBR0006324/geldigheidsdatum_12-03-2013#HoofdstukIX_Artikel78

Dus daar kan ik prima zelfstandig mee aan het werk.


Er staat dan wel dat je het mag, maar of je er iets mee doet is iets anders.

Zo mag je ook gewoon een boete uitschrijven voor de WAM. Maar er zijn afspraken gemaakt dat wij als politie daar niet meer voor schrijven. Het RDW treedt tegenwoordig verbaliserend op. Wij verbaliseren alleen nog in de extreme gevallen, ongeval etc.  Nu is het zo dat de WAM ook gemeld staat in de ANPR.

Ga je dan ook tegen alle gemaakte afspraken in en gewoon op eigen initiatief schrijven, omdat je er een hit uit krijgt?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #141 Gepost op: 19 april 2013, 09:19:18
Wij als politie schrijven niet meer voor de WAM in geval van een stilstaand voertuig (brief PG). In geval van een rijdend voertuig kan er gewoon verbaliserend opgetreden worden!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #142 Gepost op: 19 april 2013, 09:35:41
Wij als politie schrijven niet meer voor de WAM in geval van een stilstaand voertuig (brief PG). In geval van een rijdend voertuig kan er gewoon verbaliserend opgetreden worden!

Dan zijn er veel onduidelijkheden en verschillende interpretatie's van die brief. Ik heb zelf de brief niet gelezen en kan dus ook niet de inhoud beoordelen. Alleen in de regio waar ik werk, wordt gezegd dat we daar dus niet meer voor optreden. Ik heb dat van meerdere collega's uit verschillende districten gehoord. Vandaar dat ik er van uitging dat dit ook zo was.

Ik begrijp van jou dat het toch wat genuanceerder is. Heb jij misschien die brief of weet je hoe die heet, zodat ik hem kan opzoeken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #143 Gepost op: 19 april 2013, 17:26:18
Dan zijn er veel onduidelijkheden en verschillende interpretatie's van die brief. Ik heb zelf de brief niet gelezen en kan dus ook niet de inhoud beoordelen. Alleen in de regio waar ik werk, wordt gezegd dat we daar dus niet meer voor optreden. Ik heb dat van meerdere collega's uit verschillende districten gehoord. Vandaar dat ik er van uitging dat dit ook zo was.

Ik begrijp van jou dat het toch wat genuanceerder is. Heb jij misschien die brief of weet je hoe die heet, zodat ik hem kan opzoeken.

Het is zeer spijtig om te lezen dat er in regio's/districten niet meer wordt opgetreden of zoveel onduidelijkheid is over verbaliseren tegen het niet afsluiten/houden van de WAM.
De ellende die evt. betrokken tegenpartij(en) hebben als zij in aanraking/aanrijding komen met een onverzekerd voertuig is enorm.
Ik spreek uit eigen ervaring.

De brief is inderdaad verkeerd geïnterpreteerd want er kan en mag gewoon verbaliserend worden opgetreden.
Betrof inderdaad voor een geparkeerd voertuig waarvoor terughoudend moest worden opgetreden ( net zoals bij de APK ).
Ik heb nav die brief ( al weer een tijd geleden ) navraag gedaan bij het OM/ZSM bij ons in de regio en die zijn het volledig met ons eens: verbaliseren!  
Dat zou wat zijn, niet meer schrijven voor overtredingen. Toch wel een bekeuring van ruim 500 euro per stuk voor een first-offender!
Dat geeft wel aan dat het OM dit ook als een behoorlijke overtreding ziet.
En terecht: ik verbaas me er dagelijks weer over hoeveel mensen hun auto niet verzekerd hebben ( ik heb gemiddeld zo'n 3 WAM-zaken per dienst  :-X )


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #144 Gepost op: 19 april 2013, 17:30:10
Het is zeer spijtig om te lezen dat er in regio's/districten niet meer wordt opgetreden of zoveel onduidelijkheid is over verbaliseren tegen het niet afsluiten/houden van de WAM.
De ellende die evt. betrokken tegenpartij(en) hebben als zij in aanraking/aanrijding komen met een onverzekerd voertuig is enorm.
Ik spreek uit eigen ervaring.

De brief is inderdaad verkeerd geïnterpreteerd want er kan en mag gewoon verbaliserend worden opgetreden.
Betrof inderdaad voor een geparkeerd voertuig waarvoor terughoudend moest worden opgetreden ( net zoals bij de APK ).
Ik heb nav die brief ( al weer een tijd geleden ) navraag gedaan bij het OM/ZSM bij ons in de regio en die zijn het volledig met ons eens: verbaliseren!  
Dat zou wat zijn, niet meer schrijven voor overtredingen. Toch wel een bekeuring van ruim 500 euro per stuk voor een first-offender!
Dat geeft wel aan dat het OM dit ook als een behoorlijke overtreding ziet.
En terecht: ik verbaas me er dagelijks weer over hoeveel mensen hun auto niet verzekerd hebben ( ik heb gemiddeld zo'n 3 WAM-zaken per dienst  :-X )

Super! Dank kan ik er weer gewoon opletten.

Door priveomstandigheden heb ik namelijk een periode niet op straat gewerkt, dus vandaar dat het voor mij nieuw was.
Bij geparkeerde auto's vind ik het geheel terecht dat we daar terughoudend mee zijn.

In welke regio ben jij werkzaam dan? Want zoveel heb ik er nooit gehad in 1 dienst. Als ik geluk heb dan heb ik er 3 in de maand.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #145 Gepost op: 19 april 2013, 17:35:47
Super! Dank kan ik er weer gewoon opletten.

Door priveomstandigheden heb ik namelijk een periode niet op straat gewerkt, dus vandaar dat het voor mij nieuw was.
Bij geparkeerde auto's vind ik het geheel terecht dat we daar terughoudend mee zijn.

In welke regio ben jij werkzaam dan? Want zoveel heb ik er nooit gehad in 1 dienst. Als ik geluk heb dan heb ik er 3 in de maand.

Ik ben werkzaam in de eenheid Rotterdam district ZHZ.
Wij hebben op de man een Blackberry met BVI uitgereikt gekregen dus kunnen onbeperkt bevragen. In onze dienstvoertuigen zit IMAK/MOMO. Dat is ook een bevragingssysteem voor personen en kentekens.
De combinatie van ' er een neusje voor hebben ' en alle mogelijkheid om te bevragen zorgt voor dit forse aantal.
Tevens beschikken wij over diverse losse ANPR camera's met laptop die op ieder voertuig tijdelijk vrij gemakkelijk te installeren en deinstalleren zijn. Ook daar komen dus behoorlijk wat hits vandaan  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #146 Gepost op: 19 april 2013, 17:38:23
RDW controle of niet, verlopen APK'tjes en WAM'etjes krijgen gewoon een prent.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #147 Gepost op: 19 april 2013, 17:40:46
Ik ben werkzaam in de eenheid Rotterdam district ZHZ.
Wij hebben op de man een Blackberry met BVI uitgereikt gekregen dus kunnen onbeperkt bevragen. In onze dienstvoertuigen zit IMAK/MOMO. Dat is ook een bevragingssysteem voor personen en kentekens.
De combinatie van ' er een neusje voor hebben ' en alle mogelijkheid om te bevragen zorgt voor dit forse aantal.
Tevens beschikken wij over diverse losse ANPR camera's met laptop die op ieder voertuig tijdelijk vrij gemakkelijk te installeren en deinstalleren zijn. Ook daar komen dus behoorlijk wat hits vandaan  ;)

Dat is duidelijk. In AA hebben wij nog niet de BB's. Ze schijnen er wel te komen, maar wanneer......

Ook geen losse ANPR camera's of andere leuke gadgets, haha. Alleen in de herkenbare voertuigen Orion als computersysteem.
Zit nu ook op de recherche, dus als ik een gaatje zie, dan ga ik graag even in burgersurveilleren. Maar dan zonder de mogelijkheid om na te trekken. Dus inschatten, aan de kant zetten en dan via telefoon of porto bij het bureau bevragen.
Niet ideaal, maar wel werkzaam. Zie het als old-school politiewerk, hahaha.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #148 Gepost op: 19 april 2013, 17:41:33
RDW controle of niet, verlopen APK'tjes en WAM'etjes krijgen gewoon een prent.

Alleen als je ze rijdend aantreft toch? En welke regio als ik vragen mag?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #149 Gepost op: 19 april 2013, 18:20:21
Dat is duidelijk. In AA hebben wij nog niet de BB's. Ze schijnen er wel te komen, maar wanneer......

Ook geen losse ANPR camera's of andere leuke gadgets, haha. Alleen in de herkenbare voertuigen Orion als computersysteem.
Zit nu ook op de recherche, dus als ik een gaatje zie, dan ga ik graag even in burgersurveilleren. Maar dan zonder de mogelijkheid om na te trekken. Dus inschatten, aan de kant zetten en dan via telefoon of porto bij het bureau bevragen.
Niet ideaal, maar wel werkzaam. Zie het als old-school politiewerk, hahaha.
Inderdaad beetje old-school, zeker voor zo'n stad als Amsterdam ;)
Maar werk is werk en kan ook zonder high-tech middelen.