Dan zijn er veel onduidelijkheden en verschillende interpretatie's van die brief. Ik heb zelf de brief niet gelezen en kan dus ook niet de inhoud beoordelen. Alleen in de regio waar ik werk, wordt gezegd dat we daar dus niet meer voor optreden. Ik heb dat van meerdere collega's uit verschillende districten gehoord. Vandaar dat ik er van uitging dat dit ook zo was.
Ik begrijp van jou dat het toch wat genuanceerder is. Heb jij misschien die brief of weet je hoe die heet, zodat ik hem kan opzoeken.
Het is zeer spijtig om te lezen dat er in regio's/districten niet meer wordt opgetreden of zoveel onduidelijkheid is over verbaliseren tegen het niet afsluiten/houden van de WAM.
De ellende die evt. betrokken tegenpartij(en) hebben als zij in aanraking/aanrijding komen met een onverzekerd voertuig is enorm.
Ik spreek uit eigen ervaring.
De brief is inderdaad verkeerd geïnterpreteerd want er kan en mag gewoon verbaliserend worden opgetreden.
Betrof inderdaad voor een geparkeerd voertuig waarvoor terughoudend moest worden opgetreden ( net zoals bij de APK ).
Ik heb nav die brief ( al weer een tijd geleden ) navraag gedaan bij het OM/ZSM bij ons in de regio en die zijn het volledig met ons eens: verbaliseren!
Dat zou wat zijn, niet meer schrijven voor overtredingen. Toch wel een bekeuring van ruim 500 euro per stuk voor een first-offender!
Dat geeft wel aan dat het OM dit ook als een behoorlijke overtreding ziet.
En terecht: ik verbaas me er dagelijks weer over hoeveel mensen hun auto niet verzekerd hebben ( ik heb gemiddeld zo'n 3 WAM-zaken per dienst
)