ANPR Automatic Number Plate Recognition

Auteur Topic: ANPR Automatic Number Plate Recognition  (gelezen 63557 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 1 november 2010, 23:30:25
Nou,
dan kan ik jullie allen melden dat er tussen de Hoofdweg en Capelseweg geen anpr staat hoor..
Broodje aap verhaal dus..!

En nee,
ook ik heb niks te verbergen en mogen ze van mij die petje pietamientjes in peperdure bmw's ed. goed onder de loep nemen met hun baantje in de schoonmaak..

Zo zien ze er uit:

klik hier voor betere foto

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 5 november 2010, 23:17:06
Dat is geen ANPR.

Gegevens worden verder niet gebruikt maar aan de andere kant, als je niets te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen ....  O0

Dat is het argument waarmee je aangeeft geen bezwaar te hebben bij het inbrengen van een chip onder je oksel die je handel en wandel nauwkeurig registreert en het af en toe zonder aankondiging grondig doorzoeken van je huis van je computer. Met dat argument spoel je het recht op privacy zo door de plee.
Zoals het massaal afnemen van DNA: als je niets te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen. Een omgekeerde bewijslast: we behandelen iedereen als schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Lekkere glijdende schaal. Als U niets te verbergen heeft, hoeft u ook geen advocaat te bellen... Gelukkig denkt de rechter er wat genuanceerder over en uitgesproken dat de gegevens slechts een beperkte tijd bewaard mogen worden en niet achter de hand gehouden mogen worden "voor als het een keertje van pas komt".

Zorbacop

• Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #92 Gepost op: 6 november 2010, 15:59:46
Wat een slap ge-OH weer hier.
Als jullie niet weten waar de ANPR voor wordt gebruikt en wat er allemaal mee en door gepakt wordt, zeg dan niets.
Altijd weer gelijk dat gezeur over privacy en chip onder de arm etc. Wat een onzin.
Kijk eens bij een ANPR actie en zie wat er naar binnen wordt getrokken.
Nou en de vaste camera's werken net zo.
Dus wat al gezegd wordt door sommigen.....
Heb je niets te verbergen, heb je ook niets te vrezen.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 6 november 2010, 16:18:30
Wat een slap ge-OH weer hier.
Als jullie niet weten waar de ANPR voor wordt gebruikt en wat er allemaal mee en door gepakt wordt, zeg dan niets.
Altijd weer gelijk dat gezeur over privacy en chip onder de arm etc. Wat een onzin.
Kijk eens bij een ANPR actie en zie wat er naar binnen wordt getrokken.
Nou en de vaste camera's werken net zo.
Dus wat al gezegd wordt door sommigen.....
Heb je niets te verbergen, heb je ook niets te vrezen.

Het probleem vind ik dat sommige regio's het niet alleen gebruiken om de kentekens te vergelijken met een database maar alle kentekens x dagen opslaan om te gebruiken bij onderzoeken: http://www.cbpweb.nl/Pages/pb_20100128_anpr.aspx . Waarom verplicht de overheid ons dan niet om iedere auto te voorzien van een GPS module die dit doorgeeft aan een database. Kunnen ze ook automatisch een bekeuring sturen als je te hard rijd.. Kunnen de BOA's van de radar controles ook naar huis... ;)

Zorbacop

• Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #94 Gepost op: 6 november 2010, 16:28:06
Dit bedoel ik o.a. nou.
Altijd weer dat gezeur over bekeuringen.
Er is nog meer in dit land behalve bekeuringen hoor.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 6 november 2010, 16:33:45
Dit bedoel ik o.a. nou.
Altijd weer dat gezeur over bekeuringen.
Er is nog meer in dit land behalve bekeuringen hoor.

Waarom moet mijn kenteken +3 maanden opgeslagen worden als ik niets gedaan heb als ik toevallig zo'n ANPR punt voorbij rijd?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #96 Gepost op: 6 november 2010, 16:42:20
Waarom moet mijn kenteken +3 maanden opgeslagen worden als ik niets gedaan heb als ik toevallig zo'n ANPR punt voorbij rijd?
Waarom maak je daar een probleem van als je niets te verbergen/ vrezen hebt? 123chill

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #97 Gepost op: 6 november 2010, 16:48:21
En bij de pinautomaat, in de supermarkt en bij het benzinestation hangen ze ook. Van mij mag het...

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 6 november 2010, 17:00:45
Waarom maak je daar een probleem van als je niets te verbergen/ vrezen hebt? 123chill

Dus van jou mag er ook een GPS module in je auto gebouwd worden waarmee de overheid 24/7/365 je bewegingen met je auto kan achterhalen? De overheid mag ook zonder reden de locatie gegevens van je telefoon hebben? Als je toch niets te verbergen heb?

En bij de pinautomaat, in de supermarkt en bij het benzinestation hangen ze ook. Van mij mag het...

En hoelang worden die beelden bewaard? ::) ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #99 Gepost op: 6 november 2010, 17:07:01
Dus van jou mag er ook een GPS module in je auto gebouwd worden waarmee de overheid 24/7/365 je bewegingen met je auto kan achterhalen? De overheid mag ook zonder reden de locatie gegevens van je telefoon hebben? Als je toch niets te verbergen heb?

Daar heb ik nu al last van, aangezien mijn werkgever de zogehete black-box in onze serviceauto,s heeft in laten bouwen, waardoor hij precies kan zien waar de auto,s zich bevinden. En hoe laat ik van huis ga, en weer thuis ben.

En de priveauto? Daar heb ik geen probleem mee. Je kunt dat ding ook als vriend zien, bv als je een bekeuring in de bus krijgt, waarbij je zelf de twijfels hebt of je op die locatie uberhaupt bent geweest. Je vraagt de gegevens van die dag op, een exacter bewijs heb je niet.
Blijkt dat je er wel bent geweest, niet zeuren lekker betalen. Anders heb je prima bewijs om die bekeuring te laten vernietigen. O0