Het uit de statistieken meest gevaarlijke punt (zoals Kolkkie zei: de invoeger bij Geldrop) is inderdaad al aangepakt. Dan ontstaat altijd het volgende punt, enz. enz. Zo blijf je als wegbeheerder aan de slag. Het gevaar zit hem echter vooral in het colonnerijden. Vrachtwagenchauffeurs kruipen dicht op elkaar, omdat ze niet in mogen halen, en zien alleen nog maar de achterkant van de wagen voor hen. Dan is er dus geen tijd en ruimte om uit te wijken in het geval van noodsituaties. Het grootste gevaar zit op deze weg dus over het algemeen in het gedrag van chauffeurs. De weg biedt daarnaast te weinig uitwijkruimte; zeker voor de grote hoeveelheid vrachtverkeer. Dit hoeft op zichzelf geen probleem te zijn, als je daar als weggebruiker (en zeker als beroepschauffeur!) je rijgedrag op aanpast.
N.B. Dit heeft overigens geen directe betrekking over het bovengenoemde ongeval, maar gaat over de ongevallen die in het algemeen op deze weg gebeuren en is dus geen speculaas.