Grote hulpverlening (ongeval met vrachtwagen) A67 28,1 L - Geldrop 03-04-2014

Auteur Topic: Grote hulpverlening (ongeval met vrachtwagen) A67 28,1 L - Geldrop 03-04-2014  (gelezen 12495 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Impact is hier goed te zien op de foto.  :-\



Foto : Dave Hendriks / District Brabant.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1255861 date=1396539847
Impact is hier goed te zien op de foto.  :-\



Foto : Dave Hendriks / District Brabant.

Het lijkt wel of de lading van de fruitvrachtwagen naar voor is gekomen en de cabine tussen de groene trekker en de eigen lading zit.
Een erg onprettig gezicht.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Citaat van: Kolkkie link=msg=1255860 date=1396539551
Erg tragisch dit. Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak van dit ongeval is en of er eindelijk eens maatregelen genomen gaan worden op de A67 van Eindhoven richting Geldrop en v.v. Ongevallen op dit stuk snelweg zijn eerder regel dan uitzondering :(

De wegbeheerder loopt hier al jaren meer in haar maag. Een aantal jaar geleden is er een aantal pechhavens aangelegd om gestrande vrachtwagens een veilig heenkomen te bieden. Maar dit soort ongevallen begin je gewoon niks tegen, nergens niet :-\


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Citaat van: Sasla link=msg=1255864 date=1396540489
De wegbeheerder loopt hier al jaren meer in haar maag. Een aantal jaar geleden is er een aantal pechhavens aangelegd om gestrande vrachtwagens een veilig heenkomen te bieden. Maar dit soort ongevallen begin je gewoon niks tegen, nergens niet :-\

Dat zeker niet.

Ik kom met grote regelmaat op dat stukje snelweg. De in- en uitvoegstrook zijn daar toch relatief kort (invoeger aan de kant van Geldrop ri. Eindhoven is wel verlengt een tijd geleden) en het gaat daar toch wat omhoog. Dat i.c.m. met een smalle en erg drukke snelweg is het vragen om problemen.
Het zal mij niets verbazen dat de vrachtwagen die door de vangrail is gekomen heeft moeten uitwijken voor iets dat op de invoeger reed, al is dit natuurlijk pure speculatie. We zullen het onderzoek afwachten wat er werkelijk gebeurd is.

De snelweg zal daar gewoon verbreed moeten worden en nog een extra rijbaan erbij. Dat zal een hoop ellende schelen.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Citaat
Dode en 2 gewonden bij ongeval A67 Geldrop, snelweg dicht (video)
Geplaatst op
03 april 2014
 Laatste update
03 april, 18:14


GELDROP - Bij een ongeval op de A67 bij Geldrop richting Eindhoven zijn donderdag rond 15.40 uur een dode en twee gewonden gevallen. Een vrachtwagen schoot vermoedelijk door een klapband door de vangrail en botste frontaal op een andere vrachtauto. De snelweg is in beide richtingen helemaal dicht.

De chauffeur van de aangereden vrachtwagen, een 27-jarige man uit Eindhoven, is overleden. De andere vrachtwagenchauffeur en een automobilist raakten gewond. De identiteit van de slachtoffers is nog niet bekendgemaakt.

Het ongeval heeft tot een grote ravage en hevige verkeersoverlast in de omgeving geleid, het verkeer in en rond Eindhoven staat helemaal stil.

'Snelweg A67 tot middernacht dicht'

De ANWB meldt dat de afsluiting waarschijnlijk enkele uren gaat duren. Rijkswaterstaat vermoedt dat de A67 pas rond middernacht wordt vrijgegeven.

De A67 tussen Someren en Geldrop is afgesloten in de richting van Eindhoven. Verkeer richting Eindhoven wordt bij knooppunt Zaarderheiken omgeleid via de A73 en de A50. In de richting van Venlo wordt het verkeer omgeleid via de A2 en de A73 of de A76.

Lange file op de A2

Op de A2 stond rond 17.45 uur ruim 20 kilometer file tussen knooppunt Batadorp en Leende als gevolg van de extra verkeersdrukte.

Bron: ed.nl
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Tja, daar kan je als wegbeheerder niks aan doen, klapbanden.
Hoe veilig een weg ook is, tegen technisch falen helpt niets.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Citaat van: Kolkkie link=msg=1255873 date=1396541420
Dat zeker niet.

Ik kom met grote regelmaat op dat stukje snelweg. De in- en uitvoegstrook zijn daar toch relatief kort (invoeger aan de kant van Geldrop ri. Eindhoven is wel verlengt een tijd geleden) en het gaat daar toch wat omhoog. Dat i.c.m. met een smalle en erg drukke snelweg is het vragen om problemen.
Het zal mij niets verbazen dat de vrachtwagen die door de vangrail is gekomen heeft moeten uitwijken voor iets dat op de invoeger reed, al is dit natuurlijk pure speculatie. We zullen het onderzoek afwachten wat er werkelijk gebeurd is.

De snelweg zal daar gewoon verbreed moeten worden en nog een extra rijbaan erbij. Dat zal een hoop ellende schelen.

Ik ben ook goed bekent op deze snelweg. Zeker 1 keer in de week moet ik vanaf Eindhoven naar Deurne via de A67. Deze snelweg staat bekent om zijn  vele ongevallen met vrachtwagens. Waarbij het meestal fout gaat bij Asten. Dit omdat veel van deze vrachtwagens vanaf de haven van Antwerpen komen en op dit stuk een soort van indut krijgen.

De oprit Helmond/Someren/Lierop is nog het gevaarlijkst! Deze voldoet niet meer aan de eisen van nu. De brug wordt daarom ook vervangen zodat de oprit weer bij de tijd is en aan de normen voldoet.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Het uit de statistieken meest gevaarlijke punt (zoals Kolkkie zei: de invoeger bij Geldrop) is inderdaad al aangepakt. Dan ontstaat altijd het volgende punt, enz. enz. Zo blijf je als wegbeheerder aan de slag. Het gevaar zit hem echter vooral in het colonnerijden. Vrachtwagenchauffeurs kruipen dicht op elkaar, omdat ze niet in mogen halen, en zien alleen nog maar de achterkant van de wagen voor hen. Dan is er dus geen tijd en ruimte om uit te wijken in het geval van noodsituaties. Het grootste gevaar zit op deze weg dus over het algemeen in het gedrag van chauffeurs. De weg biedt daarnaast te weinig uitwijkruimte; zeker voor de grote hoeveelheid vrachtverkeer. Dit hoeft op zichzelf geen probleem te zijn, als je daar als weggebruiker (en zeker als beroepschauffeur!) je rijgedrag op aanpast.

N.B. Dit heeft overigens geen directe betrekking over het bovengenoemde ongeval, maar gaat over de ongevallen die in het algemeen op deze weg gebeuren en is dus geen speculaas.


spacejam

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
De invoegstrook bij lierop is ook erg kort, nog een stuk korter dan de invoegstrook bij geldrop voordat die was aangepast. Extra nadelig is dat je eerst een scherpte bocht door moet waardoor je geen snelheid hebt. Ik rijd hier iedere dag en in de spits blijft het een uitdaging, laat staan als een vrachtwagen moet invoegen.

Link google maps


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Citaat van: spacejam link=msg=1255993 date=1396557752
De invoegstrook bij lierop is ook erg kort, nog een stuk korter dan de invoegstrook bij geldrop voordat die was aangepast. Extra nadelig is dat je eerst een scherpte bocht door moet waardoor je geen snelheid hebt. Ik rijd hier iedere dag en in de spits blijft het een uitdaging, laat staan als een vrachtwagen moet invoegen.

Link google maps

Hier had ik het ook over een paar berichten terug. Deze wordt aangepakt binnen korte tijd. Verkeer dat vanuit Helmond wil invoegen moet in de ochtend zelfs daar stoppen omdat deze er niet tussen komen.

Vaak krijgen chauffeurs op dit stuk een indut wat uit onderzoek van de provincie blijkt. Vandaar gebeuren de meeste ongevallen tussen Helmond en Asten.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau