auto spiegel

Auteur Topic: auto spiegel  (gelezen 8197 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Target77

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 27 juni 2005, 23:54:15
Dat zal inderdaad wel....maar dat ik het snap wil nog niet zeggen dat iedereen dat snapt...

mijn punt staat nog steeds....dan kun je wel zeggen dat ik beter weet....ik ben niet de enige die hier leest....maar ik zal maar ophouden voor ik me er druk om ga maken... als jullie nou dit ook nog even bagatelliseren is er niets gebeurd..... kunnen we allemaal blij gaan slapen

Ik lig er zo ie zo niet wakker van hoor... moet jij ook niet doen  ;)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2005, 06:52:58
Ik lig er zo ie zo niet wakker van hoor... moet jij ook niet doen ;)
Ik moest wel...van mijn baas.... lig er ook niet wakker van...maar ik mag me er toch wel over verbazen??? Het lijkt zo wel de normaalste zaak van de wereld....terwijl je toch aan de grondvesten van de rechtsorde staat te zagen....maar dat zijn maar details natuurlijk ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2005, 12:10:37
Een hele discussie  ;D over honkbalknuppels is te lezen op:
 AT-forum

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2005, 14:52:00
Een hele discussie ;D over honkbalknuppels is te lezen op:
 AT-forum

En dat komt op hetzelfde neer als ik hier gezegd heb....LET OP waar je iets in die richting bij je hebt....en ga het zeker niet gebruiken met de verkeerde intentie...zelfs in het geval dat je voor geweldgebruik vrij wordt gesproken omdat het "zelfverdediging of noodweer" is  ga je er alsnog op voor wapenbezit. Dat is namelijk een van de regels die door de volksvertegenwoordiging is afgesproken en in een wet is vastgelegd.... als dat soort regels je niet bevallen?? JAMMER...

.heb ik ook een oplossing voor je: EMIGREREN ;)

dit is natuurlijk niet bedoelt voor Palmpie...maar meer in 't algemeen ff ingehaakt ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

firemanr

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 28 juni 2005, 15:10:20
En wat krijg je voor wapenbezit in zo'n geval? ::)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #35 Gepost op: 28 juni 2005, 15:14:42
Artikel 27

Het is verboden een wapen van de categorieën II, III en IV te dragen.

Het eerste lid is niet van toepassing op personen die:
houder zijn van een verlof als bedoeld in artikel 29, voor zover dit verlof reikt; of
op grond van artikel 26, tweede lid, voor de jacht bestemde wapens voorhanden mogen hebben, voor wat betreft het terrein waar zij tot de jacht gerechtigd zijn.
Onze Minister kan bij regeling vrijstelling van het verbod van het eerste lid voor wapens van de categorieën III en IV verlenen met betrekking tot:
optochten; en
 studentenweerbaarheidsverenigingen.
Onze Minister kan bij regeling vrijstelling van het verbod van het eerste lid voor wapens van categorie IV verlenen met betrekking tot:
 ceremoniële wapens;
 kermissen; en
 sportbeoefening.

Artikel 54

Met geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met een krachtens de artikelen 6, 8, tweede of derde lid, 33 of 42 vastgesteld voorschrift, dan wel in strijd met de artikelen 8, eerste lid, 14, vijfde lid, 26, vijfde lid, 27, eerste lid, 31, derde of vierde lid, of 47, derde lid.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 28 juni 2005, 15:14:56

En dat komt op hetzelfde neer als ik hier gezegd heb....LET OP waar je iets in die richting bij je hebt....en ga het zeker niet gebruiken met de verkeerde intentie...zelfs in het geval dat je voor geweldgebruik vrij wordt gesproken omdat het "zelfverdediging of noodweer" is  ga je er alsnog op voor wapenbezit. Dat is namelijk een van de regels die door de volksvertegenwoordiging is afgesproken en in een wet is vastgelegd.... als dat soort regels je niet bevallen?? JAMMER...

.heb ik ook een oplossing voor je: EMIGREREN ;)

dit is natuurlijk niet bedoelt voor Palmpie...maar meer in 't algemeen ff ingehaakt ;)

Ik heb gewoon zeerrrrrrrrr goed hang en sluitwerk + alarminstallatie. Ik heb mijn woning ff bekeken door de ogen van een inbreker (heb een paar keer een sleutelmaker bezig gezien  ;) + een voorlichting van een vertegenwoordiger van lips over welke technieken/denkwijze inbrekers gbruiken). Ze kunnen natuurlijk altijd binnen komen alleen duurt het meer dan 5 minuten voor ze binnen zijn zonder de hele buurt te waarschuwen (en dan hebben ze maar enkele minuten) en bij het inslaan van glas hebben ze ook maar een paar minuten  ;)

Als je 'wapens' gaat gebruiken bestaat toch de mogelijkheid dat ze 'tegen' je gebruikt gaan worden! Als volgens mij een inbreker bedreigt wordt door iemand met een knuppel dan kan hij in 'paniek' op je in gaan steken..... ik durf er niet aan te denken wie dan de meeste kans maakt op de term 'noodweer'....... :-X

firemanr

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 28 juni 2005, 15:49:05
Hier mogen ze het ook een keer proberen..... ::) Dan heb ik nog een hond van een Belgs ras lopen, waar die eerst voorbij moet..... ;D ;D

Hier heeft een politieagent eens tegen me gezegt dat je een inbreker wel een klop mag geven, maar daarna moet je hem op de stoep leggen, die doet toch geen aangifte..... 8) En anders moettie ut maar bewijzen dat jij het geweest bent.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 28 juni 2005, 16:00:28
Hier mogen ze het ook een keer proberen..... ::) Dan heb ik nog een hond van een Belgs ras lopen, waar die eerst voorbij moet..... ;D ;D

Hier heeft een politieagent eens tegen me gezegt dat je een inbreker wel een klop mag geven, maar daarna moet je hem op de stoep leggen, die doet toch geen aangifte..... 8) En anders moettie ut maar bewijzen dat jij het geweest bent.

Allemaal leuke verhalen....... maar is het je waard iemand 'half dood' te slaan voor een inbraak.... ??? Het gebeurt regelmatig in het weekende dat bij één of andere vechtpartij iemand een niet zo harde klap op z'n hoofd krijgt en daaraan overlijdt.......
Ik zeg het niet dat je hem je geld moet geven maar er zijn genoeg mensen die hun huis niet goed beveiligen maar wel een knuppel kopen en dan grote verhalen gaan ophangen..... Ze vergeten alleen dat je daar weinig aan hebt als je niet thuis bent..... ;)

Misschien zit het een beetje in m'n bloed  ;D maar voorkomen is beter als genezen....  ;D ;D

Daarnaast als ik inbreker was.... zou ik wel zorgen voor 'gereedschap' om me uit 'lastige' omstandigheden te bevrijden... :-X (CS-gas, pepperspray,....)

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 28 juni 2005, 16:40:01
Ik heb nog een wel een oplossing ? Tis een beetje buigen met de spelregels, maar wedden dat de politie er met veel mensen snel bij is..

Maak een 112 melding, waarbij je zegt dat je (met)een aantal mensen gaat aanhouden na een doorrijden na een aanrijding en dat je stevige verzet verwacht, want de gemoederen zijn flink opgelopen.. noem goed de locatie.. Beetje aandikken helpt wel eens om snel blauw op straat te hebben.
 ;D ;D

Maar je moet dit wel met beleid doen, je wilt niet dat er ongelukken gebeuren als ze naar jou onderweg zijn