Foto's

Auteur Topic: Foto's  (gelezen 12116 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2005, 20:01:58

Ow, nooit geweten..........zullen ze leuk vinden hier, als ze dat horen.  :-X :-X :-X
tja,hier stonden we ook niet te springen van enthousiastme  :-\

polki

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 26 juni 2005, 20:51:42
is een leuke discussie hoor, maar ik denk dat je ten aller tijden gewoon rustig en realistisch moet blijven denken.
Je gaat toch niet als de situatie stabiel is of als er opgeruimd word, of bij een ass ggd, je volledige pbm's aantrekken met dit weer.
Nuchter en helder blijven nadenken ten op zichte van je zelf en van je collega's!

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 26 juni 2005, 20:54:46
inderdaad,en een smeulende spoorbiels is nog steeds een brandmelding.En dan behoor je nog steeds het volledige uitrukpak te dragen

het is trouwens voor het eerst dat ik hoor dat een spoorbiels is gaan smeulen door de warmte  :-X

Ik heb het hie rin zoetermeer 1x meegemaakt, toen was ik nog bijna de pineut omdat ik op mijn fiets over het station reed en er ook een agent was  ;)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2005, 20:56:31
Even OFF TOPIC
Om even te reageren op de spoorbiels , in die spoorbielzen zit olie en als daar de hele dag een bloedhete zon op staat en een warme trein wil het nog wel eens smeulen vandaar witte rook !!

het is bij dit station als 5x voor gekomen in ongeveer 1 1/2 week !!
kijk maar op www.ploeg4.nl

Gast48368

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2005, 21:16:51
is een leuke discussie hoor, maar ik denk dat je ten aller tijden gewoon rustig en realistisch moet blijven denken.
Je gaat toch niet als de situatie stabiel is of als er opgeruimd word, of bij een ass ggd, je volledige pbm's aantrekken met dit weer.
Nuchter en helder blijven nadenken ten op zichte van je zelf en van je collega's!

Dat dacht ik ook, maar als ik dat verhaaltje van Ronald lees, dan weet ik het zo net nog niet of dit (nog) wel kan....... :-\ :-X

polki

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2005, 21:19:18
Kan gewoon, als je altijd maar de motivatie achter de hand hebt, waarom je manschappen zonder helm staan!
Je moet het onderbouwen, en niet anders!

Rene112

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 27 juni 2005, 21:11:40
Kan gewoon, als je altijd maar de motivatie achter de hand hebt, waarom je manschappen zonder helm staan!
Je moet het onderbouwen, en niet anders!

Leuke discussie.....

Natuurlijk moet je bij de brandweer je pbm's gebruiken die beschikbaar zijn. Dit geheel volgens de opleiding, oefening en evt. instructies/procedures van je korps.

Maar.... je gebruikt natuurlijk niet altijd alle pbm's.
Zo zal je bij een bermbrand geen gordel voor valbeveiliging aantrekken ;)  En zo zal je ook bij een beknelling geen veiligheidsbril dragen als je buiten de werkcirkels een taak hebt...  maar waar ligt dan de grens?

Moet je je helm alleen dragen als er een kans is dat er iets op je hoofd valt?

Moet je je blusjas alleen dragen als je een bescherming tegen vuur/hoge temperatuur nodig hebt?

Moet je een zwemvest/redvest dragen als je in bluskleding aan de kant van een kanaal assisteert?

Moet je als OvD bij een ongeval met beknelling volledige bluskleding met helm etc. dragen.... ik heb het wel altijd gedaan, maar of het nou nodig en functioneel was?  ???

Een compleet antwoord is niet eenvoudig te geven...
Je zou een soort brancherichtlijn moet maken waarin voor diverse situaties is uitgewerkt welke pbm's nodig zijn....  en die richtlijn is er dus (nog) niet.

groeten,
René de Caluwé

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #27 Gepost op: 27 juni 2005, 21:20:04
En wanneer is een site een officiele site?

Is dat als deze onder de gemeentesite hangt of ook als iemand van het korps een site van zijn korps maakt.

(en ik weet het, mijn site is niet officieel en dat vind ik helemaal niet erg  ;))

polki

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 27 juni 2005, 21:26:53
Daarom, altijd de keuze bij je zelf laten, in goed overleg met je leidinggevende, enzelf vooral nuchter na blijven denken!

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #29 Gepost op: 27 juni 2005, 22:16:57
En wanneer is een site een officiele site?

Is dat als deze onder de gemeentesite hangt of ook als iemand van het korps een site van zijn korps maakt.

(en ik weet het, mijn site is niet officieel en dat vind ik helemaal niet erg  ;))

Een officiële site is een site die onder verantwoordelijkheid van de korpsleiding cq gemeente wordt gemaakt en onderhouden wordt. Hoeft niet perse onder/aan de gemeentesite te hangen, maar kan ook gewoon een zelfstandige site zijn.

Gr
Erik