Foto's

Auteur Topic: Foto's  (gelezen 12117 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Menneke86

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 27 juni 2005, 23:34:04
Vind het eerlijk gezegd een beetje overtrokken allemaal om ten alle tijden het volledig blustenue te dragen.. om bijvoorbeeld bij een breuk van een waterleiding met 35 graden, om dan met je helm op te gaan rondrennen. Ik vind dat het niet compleet dragen moet kunnen, INDIEN in goed overleg met de leidinggevende (bv, Ovd)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2005, 17:08:10
Vind het eerlijk gezegd een beetje overtrokken allemaal om ten alle tijden het volledig blustenue te dragen.. om bijvoorbeeld bij een breuk van een waterleiding met 35 graden, om dan met je helm op te gaan rondrennen. Ik vind dat het niet compleet dragen moet kunnen, INDIEN in goed overleg met de leidinggevende (bv, Ovd)
inderdaad,je moet kijken bij wat voor incident je staat.
Bij een brandmelding is het heel simpel kompleet tenue,maar een wegdek reinigen of bessie uit de sloot halen kan het zonder blusjas  ;)

firemanr

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2005, 11:18:08
inderdaad,je moet kijken bij wat voor incident je staat.
Bij een brandmelding is het heel simpel kompleet tenue,maar een wegdek reinigen of bessie uit de sloot halen kan het zonder blusjas  ;)

Dan hebben wij dus pech, want we hebben een overall..... :-X :-X

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2005, 15:24:44
idd, gewoon kijken wat je nodig heb. Lijkt me bij een buitenbrandje bij deze temperaturen een beetje overdreven om alles aan te trekken.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2005, 17:08:44
idd, gewoon kijken wat je nodig heb. Lijkt me bij een buitenbrandje bij deze temperaturen een beetje overdreven om alles aan te trekken.
nogmaals,brandmelding is brandmelding.En dan ga je hier in volledig uitruktenue,en anders ga je gewoon niet mee  ::)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2005, 21:10:54
Peter,

Bij 9 van de 10 meldingen ga je ook wel in je complete pakkie weg. Maar als het een zomerdag is net als vorige week, dan sta je denk ik voor een grasveldje in brand of een smeulende rol stro toch niet met je hele pak aan te zweten........

Is er iets meer aan de hand dan kan je altijd nog je jas en of broek er bij aan trekken. Kijk sta je in je burgerkleding dan is het misschien een ander verhaal en zou je je broek en laarzen alleen al aan doen om je wat meer kenbaar te maken.

Echter zoals de meeste beroepskorpsen hebben wij kazernekleding en voor een kleine bermbrand of rol stro volstaat het vaak al met alleen je laarzen aan te doen.........

Als er een liftopsluiting is of een katje in de boom zit is het toch ook maar net van de weersomstandigheden afhankelijk of je alles aantrekt of alleen je spullen meeneemt en in de auto lekker laat liggen of alles aan doet?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2005, 21:15:55
Peter,

Bij 9 van de 10 meldingen ga je ook wel in je complete pakkie weg. Maar als het een zomerdag is net als vorige week, dan sta je denk ik voor een grasveldje in brand of een smeulende rol stro toch niet met je hele pak aan te zweten........

Is er iets meer aan de hand dan kan je altijd nog je jas en of broek er bij aan trekken. Kijk sta je in je burgerkleding dan is het misschien een ander verhaal en zou je je broek en laarzen alleen al aan doen om je wat meer kenbaar te maken.

Echter zoals de meeste beroepskorpsen hebben wij kazernekleding en voor een kleine bermbrand of rol stro volstaat het vaak al met alleen je laarzen aan te doen.........

Als er een liftopsluiting is of een katje in de boom zit is het toch ook maar net van de weersomstandigheden afhankelijk of je alles aantrekt of alleen je spullen meeneemt en in de auto lekker laat liggen of alles aan doet?
liftopsluiting,poessie uit  de boom vissen,koetje uit het water plukken gebeurt ook wel als het heel erg heet is in blusbroek en Tshirt.

Maar hier zijn de afspraken nu eenmaal,met brandmelding wat dan ook volledig uitruktenue en dat is niks vreemds.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2005, 21:22:35
Ja oke dat snap ik maar tussen een brandmelding en een brandmelding zit nogal een verschil toch??

In principe gaan we hier ook met volledig tenue weg maar als je ziet dat er wat werk te doen is bij aankomst en de situatie het toe laat gaat alles toch zo snel mogelijk uit, zeker de helm en de jas. Of je moet graag jezelf het schompus zweten en onpasselijk worden van de temperaturen maar dat is iets persoonlijks natuurlijk.

Zeker als je temperaturen heb zoals vorige week met 30 graden of meer op de teller denk ik dat het zeker niet onverstandig is om te doen. Die vogel die op je hoofd kan schijten doet dat met een helm op je hoofd ook wel denk ik hahahaha  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2005, 21:27:50
tja,ik zit er dan ook niet om te springen.En ben ik met die tropische dagen altijd blij als de pieper alleen maar gaat voor een koe of paardje in de sloot  ;D ;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 29 juni 2005, 21:30:12
Ik denk niemand niet, en zoals het al eerder is gezegd, zolang je iets kan verantwoorden en het geen gevaar oplevert moet het geen probleem.