peter,
als je dan een foto plaats hoe het volgens jou zou moeten vraag ik me af waar zijn handschoenen zijn
Ik ben van mening dat je bij een melding alles aan moet hebben en wanneer je eenmaal ter plaatse bent en ziet wat er aan de hand is je ook af moet kunnen schalen.
Als je kijkt naar de wateroverlast die een week of anderhalf geleden best veel op het nieuws is geweest en de brandweer in waadbroeken bij mensen in de kelder bezig is met pompen maar wel heel braaf de helm op hebben...... Nee dat gaat me echt te ver. en er zijn tal van voorbeelden te noemen/zien waar het zo gaat.
Wanneer er gevaar dreigt dan is er geen discussie. Ik heb zelfs wel eens (meerdere malen) bij een buitenbrand met ademlucht opgestaan.
Het vervelende is bijna altijd over en met foto's van bijvoorbeeld een ongeval dat de fotograaf pas ter plaatse is als het karwei al geklaard is en je je pak voor de helft uit hebt en dat er dan een foto van je in de krant komt te staan.
Bij de arbo is het zo dat er ook iets bestaat van je mag geen hinder of gevaar hebben van je persoonlijke beschermingsmiddelen.
Het dragen van je helm (arbo)