Foto's

Auteur Topic: Foto's  (gelezen 12117 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 11 juli 2005, 10:25:37
jawel hoor,het peoder blijft liggen op de brandplek en daardoor ontrekt het de zuurstof.Maar ik zou ook persoonlijk een emmertje water erover heen mikken ;D

De werking van het poeder snap ik wel maar als er 1 trein overheen raast is het poeder weer weg ben ik bang en meestal smeult het toch al een tijdje en zit het vaak binnen in de kern van de biels dus geef ik toch de voorkeur aan een straaltje water.....dat het wel iets zal doen geloof ik best maar meestal is er toch wel een redelijke hoeveelheid water nodig om het uit te krijgen.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #51 Gepost op: 11 juli 2005, 10:28:39
We kunnen natuurlijk niet zien in welk stadium de brand is...misschien is het wel een klein oppervlaktebrandje!
Dan is een emmertje water genoeg!

Maar goed....terug naar de Topic!

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 12 juli 2005, 21:44:03
;D Persvrijheid noem ik dit  :P

Groet Ronald.

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #53 Gepost op: 24 juli 2005, 14:13:46
Een officiële site is een site die onder verantwoordelijkheid van de korpsleiding cq gemeente wordt gemaakt en onderhouden wordt. Hoeft niet perse onder/aan de gemeentesite te hangen, maar kan ook gewoon een zelfstandige site zijn.

Gr
Erik
Ik vind de discussie officiële of onofficiële site niet van toepassing
Ik beheer meerdere site, de Brandweer site van de gemeente en een eigen nieuws site, welke is nu dan de officiële want op beide staan soms identieke foto's en artikelen.... nee dat officiële/onofficiële verhaal laat dat maar zitten.
Ik fotografeer dus ook regelmatig, in het verleden hield ik rekening met onjuiste geklede mensen, maar tegenwoordig ook niet meer, kun je bijna geen foto meer maken. Nee ik als fotograaf voel mij daar niet meer verantwoordelijk voor. Want zou ik dan eerst naar zo'n brandwacht moeten lopen om te vragen of hij zijn jas dicht wil doen, zijn broek over zijn laarzen enz. Nee het is de verantwoording van de brandweer zelf. Zoals rolf al zei, je bent gemeenschappelijk bezit. Dus er wordt wat van je verwacht.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #54 Gepost op: 24 juli 2005, 18:34:30
peter,

als je dan een foto plaats hoe het volgens jou zou moeten vraag ik me af waar zijn handschoenen zijn :P ;D ;D ;D ;D ;D ;) ;) ;) ;)

Ik ben van mening dat je bij een melding alles aan moet hebben en wanneer je eenmaal ter plaatse bent en ziet wat er aan de hand is je ook af moet kunnen schalen.
Als je kijkt naar de wateroverlast die een week of anderhalf geleden best veel op het nieuws is geweest en de brandweer in waadbroeken bij mensen in de kelder bezig is met pompen maar wel heel braaf de helm op hebben...... Nee dat gaat me echt te ver. en er zijn tal van voorbeelden te noemen/zien waar het zo gaat.
Wanneer er gevaar dreigt dan is er geen discussie. Ik heb zelfs wel eens (meerdere malen) bij een buitenbrand met ademlucht opgestaan.

Het vervelende is bijna altijd over en met foto's van bijvoorbeeld een ongeval dat de fotograaf pas ter plaatse is als het karwei al geklaard is en je je pak voor de helft uit hebt en dat er dan een foto van je in de krant komt te staan.

Bij de arbo is het zo dat er ook iets bestaat van je mag geen hinder of gevaar hebben van je persoonlijke beschermingsmiddelen.
Het dragen van je helm (arbo)

Nick

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 27 juli 2005, 08:16:07
Het valt me wel op die foto's op dat de mensen die toe staan te kijken wel hun handen in de zak hebben   ;)  ;D ;D

Erik

• Senior gebruiker
    • Brandweer Goes
Reactie #56 Gepost op: 27 juli 2005, 09:22:46
Ik vind de discussie officiële of onofficiële site niet van toepassing
Ik beheer meerdere site, de Brandweer site van de gemeente en een eigen nieuws site, welke is nu dan de officiële want op beide staan soms identieke foto's en artikelen.... nee dat officiële/onofficiële verhaal laat dat maar zitten.

Die discussie is wel degelijk van belang zodra er (dat hoeft niet noodzakelijkerwijs te zijn naar aanleiding van kleding ed waar heit hier over gaat) een discussie ontstaat over eindverantwoordelijkheid over de inhoud van een website. Als jij een eigen site over de brandweer in een bepaalde regio beheert, dan ben jij eindverantwoordelijk voor die site. Jij kan op die site in principe doen en laten wat je wilt, want er is niemand boven jou eindverantwoordelijk.

Als jij een officiële site van een gemeentelijke instelling (in dit geval een brandweerkorps) beheert, dan ligt de eindverantwoordelijkheid bij de brandweercommandant cq de gemeente cq de burgemeester (als zijnde hoofd van de brandweer). In dat laatste geval kan een bepaalde kwestie (over welk onderwerp met betrekking tot de site dan ook) aanzienlijk verstrekkendere gevolgen hebben omdat het gaat om een communicatiemiddel van een overheidsorgaan.

Gr
Erik

McFozzy

• Forum gebruiker
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #57 Gepost op: 27 juli 2005, 14:21:30
We kunnen natuurlijk niet zien in welk stadium de brand is...misschien is het wel een klein oppervlaktebrandje!
Dan is een emmertje water genoeg!

Maar goed....terug naar de Topic!

Een maat 43 schoen ook wel denk ik

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #58 Gepost op: 29 juli 2005, 22:20:06
Die discussie is wel degelijk van belang zodra er (dat hoeft niet noodzakelijkerwijs te zijn naar aanleiding van kleding ed waar heit hier over gaat) een discussie ontstaat over eindverantwoordelijkheid over de inhoud van een website. Als jij een eigen site over de brandweer in een bepaalde regio beheert, dan ben jij eindverantwoordelijk voor die site. Jij kan op die site in principe doen en laten wat je wilt, want er is niemand boven jou eindverantwoordelijk.

Als jij een officiële site van een gemeentelijke instelling (in dit geval een brandweerkorps) beheert, dan ligt de eindverantwoordelijkheid bij de brandweercommandant cq de gemeente cq de burgemeester (als zijnde hoofd van de brandweer). In dat laatste geval kan een bepaalde kwestie (over welk onderwerp met betrekking tot de site dan ook) aanzienlijk verstrekkendere gevolgen hebben omdat het gaat om een communicatiemiddel van een overheidsorgaan.

Gr
Erik

Haal toch eens de benaming officieel/onofficieel weg.

Ik heb 5 jaar lang de brandweer Baarn site gedaan onder eigen titel, en onder toezicht van de brandweer. Sinds een jaar is deze nu officieel van de brandweer op papier en administratief overgedragen (domein en hosting) en er is niets veranderd de site is nog net zoals hij was.

Dus met het verhuizen zou de site ineens officieel geworden zijn... Nou nee ik vind de kreet officieel zo'n rare verbastering.

ik heb ook een regionale 112 site waarop ik diverse dingen van diverse brandweren plaats in het  disctrict.

Wat voor site is dit dan officieel/onofficieel... ??