Grote brand (woningen) Baarsjesstraat - Middelburg 10-04-2014

Auteur Topic: Grote brand (woningen) Baarsjesstraat - Middelburg 10-04-2014  (gelezen 12018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 10 april 2014, 21:47:42
Citaat van: Thor link=msg=1257530 date=1397158796
Kampen rukt hier wel uit met de 1430 (een standaard T6 autospuit net als de 1431 en 1432) als pilot TS4 ploeg

Is dat zo? Nu ken ik de situatie ter plekke niet, maar het feit dat de 1430 in de alarmering staat betekent niet automatisch dat deze ook daadwerkelijk is ingezet. Het kan ook een manier zijn om deze TS meteen buiten dienst te zetten, terwijl er met een ander voertuig wordt uitgerukt.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 10 april 2014, 22:04:46
Citaat van: Hunter link=msg=1257533 date=1397159262
Is dat zo? Nu ken ik de situatie ter plekke niet, maar het feit dat de 1430 in de alarmering staat betekent niet automatisch dat deze ook daadwerkelijk is ingezet. Het kan ook een manier zijn om deze TS meteen buiten dienst te zetten, terwijl er met een ander voertuig wordt uitgerukt.

Dat zou "alarmeringstechnisch" mogelijk best kunnen, maar Kampen heeft volgens mij nog geen speciale TS4 noch een SIV achtig voertuig. Dus vandaar dat ik vermoed dat het een normale standaard autospuit 6 man is waarmee als pilot met 4 man wordt uitgerukt.
(Zie brandweer Kampen voertuigen.) Als het wel een apart voertuig is dan zou die TS4 toch ook een eigen nummer moeten hebben.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #22 Gepost op: 10 april 2014, 22:06:47
Het op bepaalde tijdstippen dat ze ze in kampen met de TS4 pilot uitrukken. of deze pilot nog loopt weet ik zo niet.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #23 Gepost op: 10 april 2014, 22:31:48
Middelburg had toch ook een SIV (4560)? Zou het kunnen dat in het inzetvoorstel middelbrand een SIV wordt gealarmeerd? Dan is de SIV van Middelburg niet beschikbaar vanwege uitruk 4530 en is de volgende de SIV van Koudekerke.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #24 Gepost op: 10 april 2014, 22:34:40
Citaat van: tygerpower link=msg=1257545 date=1397160407
Het op bepaalde tijdstippen dat ze ze in kampen met de TS4 pilot uitrukken. of deze pilot nog loopt weet ik zo niet.

Afgelopen maandag 7.04 liep die TS4 pilot kennelijk nog wel getuige die uitruk.

Maar over Middelburg Koudekerke. Als je kunt kiezen tussen een standaard TS6 met alles erop en eraan en een TS4 met aanmerkelijk minder kwaliteiten dan stuur je toch geen TS4 omdat je maar 4 man hebt maar dan stuur je toch een TS6 met vier man.
Of was er soms geen geschikte chauffeur voor die TS6 komen opdagen en voor die TS4 wel.
(Lijkt me trouwens dat die chauffeurs uitwisselbaar moeten zijn.)


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #25 Gepost op: 10 april 2014, 22:43:36
Als de eerste alarmering (zoals ik in de openingspost zie) middelbrand is, lijkt mij ook alarmering van de beroepspost TS6 en een vrijwilligerspost met TS6 de meest praktische keuze. De TS4 was van Koudekerke, zij hebben toch geen TS6?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #26 Gepost op: 10 april 2014, 22:51:44
Citaat van: stln01 link=msg=1257555 date=1397162616
Als de eerste alarmering (zoals ik in de openingspost zie) middelbrand is, lijkt mij ook alarmering van de beroepspost TS6 en een vrijwilligerspost met TS6 de meest praktische keuze. De TS4 was van Koudekerke, zij hebben toch geen TS6?

Je hebt gelijk die TS6 is na drie jaar(1909-1912) vervangen door een TS4 dus het bemanningsprobleem zat niet direct bij Koudekerke.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #27 Gepost op: 10 april 2014, 23:35:53
Citaat van: Thor link=msg=1257559 date=1397163104
Je hebt gelijk die TS6 is na drie jaar(1909-1912) vervangen door een TS4 dus het bemanningsprobleem zat niet direct bij Koudekerke.

Hahaha  ;D
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #28 Gepost op: 10 april 2014, 23:39:33
Citaat van: stln01 link=msg=1257555 date=1397162616
Als de eerste alarmering (zoals ik in de openingspost zie) middelbrand is, lijkt mij ook alarmering van de beroepspost TS6 en een vrijwilligerspost met TS6 de meest praktische keuze. De TS4 was van Koudekerke, zij hebben toch geen TS6?

post Koudekerke heeft geen tankautospuit meer.
Ze hebben alleen nog een klein interventievoertuig tot hun beschikking.
In mijn ogen hebben ze ook meer aan een volwaardige TS bij een forse woningbrand dan de SIV.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #29 Gepost op: 11 april 2014, 01:01:52
En dit is waar alle bezorgde / negatieve reacties ook om draaien: Als men een bezettingsprobleem heeft is men minder mensen uitrukken wellicht beter dan helemaal niet uitrukken. Maar de slagkracht is aantoonbaar verminderd, c.q. onvoldoende. want wanneer weet je dat een brand voor een SIV/TS4 of een TS6 "geschikt" is? Als je voor de deur staat. En daarom moet je de gok niet nemen met een klein voertuig naar een (mogelijk) serieuze binnenbrand uit te rukken. Je kunt in een opschaling niet ingezet worden, ook niet voor waterwinning of voeding van een redvoertuig.