De besparingen gaan blijkgelijk toch plaatsvinden bij de (vrijwillige-)repressieve dienst en voorlas nog niet bij het hogere management en de overvloedige ondersteunende functies.
Nee joh, die managers hebben precies door waar bezuinigd kan worden!
Het opheffen van een paar overbodige adviesgroepjes (bijvoorbeeld over het sluiten van kazernes) levert een vermindering van werkgelegenheid voor managers op en een dito structurele bezuiniging op personeelskosten. Maar dat zou te makkelijk zijn...
Ik ben ontzettend blij dat ik in een regio werk waar men veel belang hecht aan een sterke repressieve organisatie en men vindt dat preventie bovenop repressie moet komen, niet in plaats van. Met ieder nieuwsbericht dat ik over het sluiten van kazernes lees bekruipt mij steeds meer het gevoel dat men dagen-, zo niet wekenlang, praat over hoe iets dat krom is rechtgel*ld kan worden.
Feit: als je twee posten wegbezuinigt lever je slagkracht in.
Feit: als je twee posten wegbezuinigt gaat de aanrijdtijd omhoog
Feit: met rookmelders voorkom je geen branden
Feit: rookmelders redden lang niet altijd levens (rapport IFV fatale woningbranden 2012)
Was het overigens niet Oegstgeest (= overigens retorische vraag) waar bij een brand in een zorginstelling door het snelle optreden van de brandweer nog wat mensen gered konden worden, ondanks de drie doden die daar ook vielen? 'Risico-objecten' hebben hier ook niet meer de status die zij verdienen, tot het weer een keer misgaat natuurlijk..........