roep om hulp

Auteur Topic: roep om hulp  (gelezen 11321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stafje

  • Gast
Gepost op: 26 juni 2005, 13:39:46
het is toch zo dat we alleen zijn en we moeten hulp gaan halen, je het slachtoffer even alleen moet laten. Dit kun je toch het beste doen door hem even in de stabiele zijligging te leggen, ik mis dit helemaal in het protocol van de reanimatie.



let op ik heb het hier over het punt dat ik zelf hulp moet gaan halen.




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2005, 13:45:35
Oké.

Zit misschien wat in. Maar het is wel kostbare tijd natuurlijk.  ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2005, 13:47:29
Oké.

Zit misschien wat in. Maar het is wel kostbare tijd natuurlijk.  ::)

mnja,maar leg je een SO niet stabiel loop je wel het risico dat hij ondertussen er voorgoed tussenuit knijpt :-X


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2005, 13:49:59
mnja,maar leg je een SO niet stabiel loop je wel het risico dat hij ondertussen er voorgoed tussenuit knijpt :-X

Lees eventjes Peter. Stafje praat over een reanimatie. Die persoon is er al tussenuit.  ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2005, 13:51:29
Als het inderdaad een adem en circulatie stilstand betreft zou ik de stabiele zijliging waarschijnlijk ook achterwege laten, de kans dat hij het spontaan "weer gaat doen" is ongeveer 0

Is het iets anders en geen nek/cwk letsel dan wel stabiel
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2005, 13:55:17
Lees eventjes Peter. Stafje praat over een reanimatie. Die persoon is er al tussenuit.  ;)
ik lees heel goed,maar gestel je loopt in een groot bos zonder GSM.En je ziet iemand onderuit gaan,je doet de gebruikelijke checks.En je komt tot de conclussie dat er toch profesionele hulp bij moet komen.

Kun je wel met de reanimatie starten,grote kans dat je dat dan kan gaan volhouden tot de volgende dag ofzo.Gewoon omdat je dan geen hulp kan halen,en het is of de duvel ermee speelt heb je geen hulp nodig zie je tig mensen rondlopen,behalve als je iemand hard nodig hebt :-X

Dus ik zou em ook stabiel leggen,en als de wiedeweerga hulp halen.je moet wat


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2005, 13:58:28
Heb ik iets gezegd over een reanimatie starten dan ??? Heb je weer niet goed gelezen.  ;)

Leg jij nu eens uit waarom je iemand die het niet meer doet (Circulatiestilstand) stabiel zou leggen? Welk nut heeft dat?

Kost toch alleen maar tijd? In die tijd kun je zelf zo snel mogelijk hulp gaan halen. Lijkt mij wel zo logisch  ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2005, 14:05:04
Heb ik iets gezegd over een reanimatie starten dan ??? Heb je weer niet goed gelezen.  ;)

dat viel niet te lezen aangezien je er verder niets bij hebt gezet,dan alleen dat je niet van tijd verknoeien houdt  ::) ::)
En zolang het SO niet oficieel dood verklaard is,verdient elk SO een kans dus stabiel die hap


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2005, 14:09:35
Als iemand voor mijn geen ademhaling en circulatie heeft is hij dood in mijn ogen.

Dan ga ik geen nodige tijd verspillen aan het stabiel leggen. Heeft toch geen zin? Die tijd kan ik mooi gebruiken om hulp te halen.

Het puntje van de reanimatie opstarten heb je er zelf bij verzonnen. Heb ik niets over gezegd.  ::)

En over welke kans praat je eigenlijk? Zoals Jacques al zei. De kans dat het spontaan weer gaat doen is er gewoon niet.  ::)
verdient elk SO een kans dus stabiel die hap


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2005, 14:14:38
Als iemand voor mijn geen ademhaling en circulatie heeft is hij dood in mijn ogen.

Dan ga ik geen nodige tijd verspillen aan het stabiel leggen. Heeft toch geen zin? Die tijd kan ik mooi gebruiken om hulp te halen.

Het puntje van de reanimatie opstarten heb je er zelf bij verzonnen. Heb ik niets over gezegd.  ::)

En over welke kans praat je eigenlijk? Zoals Jacques al zei. De kans dat het spontaan weer gaat doen is er gewoon niet.  ::)
zolang er geen bevoegt persoon de dood oficieel bevestigt heeft,heb je een ieder slachtoffer van eerste hulp te voorzien. (zolang de zaak niet ijskoud of in een skelet is verandert  :-X )
Doe je dat niet ben jeje diploma niet waardig,omdat "iets geen zin heeft"
En wat kan mij het schelen hoeveel kans een SO heeft,als je die kans DIE hij/zij nog heeft het slachtoffer ook maar gunt