roep om hulp

Auteur Topic: roep om hulp  (gelezen 11323 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2005, 14:54:38
Ik vrees dat dit een stelling gaat worden waarbij beide partijen gelijk hebben  ::) ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 26 juni 2005, 14:55:41
En heeft deze persoon die allemaal te danken aan het stabiel leggen dan?
anders zou dat persoon niet nog steeds hier rondlopen  ::) ::)
En er is gehandeld zoals ik het al tig malen heb beschreven  ::) ::)
het spijt me voor je,maar in mijn EHBOlessen werdt hier duidelijk op gehamert.En ik heb dit ookal eens van Eerste hulp arts gehoord,je kan beter iets doen dan helemaal niets.leg je een persoon niet stabiel is de kans groot dat hij/zij stikt in z,n eigen tong,of ander narigheid :-X
En dan weet je heel zeker dat je niet meer om een ambu hoeft te bellen maar een zwarte auto kan bestellen


Kanarie

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 26 juni 2005, 14:56:09
Er wordt niet voor niets geleerd dat je iemand eerst stabiel moet leggen...dat zuigen ze echt niet uit een hele grote duim hoor
Dat stabiel leggen lees je NERGENS als het gaat om een hartstilstand.


Kanarie

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 26 juni 2005, 14:57:35
leg je een persoon niet stabiel is de kans groot dat hij/zij stikt in z,n eigen tong,of ander narigheid :-X


Iemand met een hartstilstand heeft ook geen ademhaling en kan dus ook niet stikken in zijn tong.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 26 juni 2005, 15:01:17
Ik wens jullie veel succes met niks doen,jammer dat men zo eigenwijs is om zich niet te laten overtuigen met een voorbeeld uit de praktijk,maar dat wist ik al van te voren


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 26 juni 2005, 15:03:06
Ik ken iemand die soms spontaan, in bepaalde situaties, een hart 'stilstand' krijgt. Alleen krijgt zijn lichaam de boel daarna weer opgang. (hij heeft nu ook een pace maker gekregen om de boel te regulieren  :))

als je die niet stabiel zou leggen kan dat betekenen dat hij inderdaad zou kunnen stikken in zijn tong!!!


Kanarie

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 26 juni 2005, 15:04:29
Ik ken iemand die soms spontaan, in bepaalde situaties, een hart 'stilstand' krijgt. Alleen krijgt zijn lichaam de boel daarna weer opgang. (hij heeft nu ook een pace maker gekregen om de boel te regulieren  :))

als je die niet stabiel zou leggen kan dat betekenen dat hij inderdaad zou kunnen stikken in zijn tong!!!
Kijk zoiets zocht ik; bedankt!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #37 Gepost op: 26 juni 2005, 17:05:04
Ik wens jullie veel succes met niks doen,jammer dat men zo eigenwijs is om zich niet te laten overtuigen met een voorbeeld uit de praktijk,maar dat wist ik al van te voren

Hulp halen is toch ook iets doen? Daar staan we allemaal voor!

Iemand stabiel leggen en hulp halen? Goed.
Iemand niet stabiel leggen en hulp halen? Goed.

Ik probeer alleen duidelijk te maken wat ik in zo'n situatie zou doen en waarom. Jullie proberen het ook, maar ik heb tot nu toe alleen nog van Palmpie een goed voorbeeld gehad. Verder lees ik veel dingen waar ik me van af vraag wat het met deze discussie te maken heeft?

Ik ben hier niet om mijn mening door te drammen zoals er beweerd word. Want als ik de topic zo lees zijn we daar allemaal schuldig aan. Dan is het niet gepast om gelijk met vingers naar één persoon te wijzen!

Ook vind ik het jammer dat er gelijk gezegd wordt dat bepaalde personen hun diploma niet waard zijn. Iedereen die zijn of haar diploma's heeft behaald zijn het waard! Het klink bijna persoonlijk.

Wat wij (Lees ehbo front) graag duidelijk wilde hebben is waarom je iemand dan stabiel moet leggen. Dat was nog niet duidelijk. Het werd alleen maar meer een wellus nietus spelletje. Zo hoort het niet.

Dat voorbeeld wat gaf geloof ik in. Kan heel goed gebeurd zijn. Maar wat ik dan niet snap. Je hebt het hier over omstanders en een persoon die geen circulatie heeft. Waarom zijn die niet gaan reanimeren terwijl iemand anders hulp is gaan halen? (Ik weet hier verder de situatie niet van, maar dat is wat ik me afvraag?) Leg eens verder uit. Begin niet gelijk met terug schreeuwen. Komt de discussie helemaal niet ten goede. Dan kunnen we inhoudelijk een goede discussie voeren. Uit eindelijkstaan we hier in deze wereld allemaal voor hetzelfde!!!

Laten we het inhoudelijk houden en niet persoonlijk!!! Zo blijven we allemaal vriendjes?   :)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #38 Gepost op: 26 juni 2005, 17:56:07

Wat wij (Lees ehbo front) graag duidelijk wilde hebben is waarom je iemand dan stabiel moet leggen. Dat was nog niet duidelijk. Het werd alleen maar meer een wellus nietus spelletje. Zo hoort het niet.


Dus jij spreekt nu voor heel het ehbo front?
En je weet zeker dat iedereen hetzelfde er over denkt als jij?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 26 juni 2005, 17:58:02
Ik heb het dan ook over een ander persoon die ook flink heeft meegedaan in deze discussie.

Duidelijk? Misschien had ik het niet correct verwoord.